اخبار داغ

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی:

188 نفر از متخلفان انتخابات در استان به مراجع قضایی احضار شده اند

188 نفر از متخلفان انتخابات در استان به مراجع قضایی احضار شده اند
سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی گفت: مجموعه شورای نگهبان از هیچ یک از متخلفان که در روند رای گیری اخلال کرده اند نگذشته و در این خصوص تا کنون 188 نفر احضار شده اند و از این ها 46 پرونده قضایی تشکیل شده است که 11 نفر از آن ها مسئولین استانی بودند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت الاسلام محمدحسین محرابی روز گذشته در نشست خبری که با حضور خبرنگاران در ساختمان شورای نگهبان خراسان رضوی به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نهادهای نظام جمهوری اسلامی که همواره مورد هجمه دشمنان بوده شورای نگهبان است و دلیل آن هم اهمیت و نقش کلیدی این نهاد در مقابله با نفوذ دشمن بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: شورای نگهبان یکسری وظایف اختصاصی دارد و یکسری وظایف عمومی که به دفاتر نمایندگی اش در استان ها واگذار می کند و از جمله آن شامل بررسی صلاحیت ها در انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا، عنوان کرد: بحث نظارت بر این انتخابات بر عهده شورای نگهبان نبوده و همچنین بررسی صلاحیت ها بر عهده اعضای مجلس شورای اسلامی هر منطقه خواهد بود.

,

وی با اشاره به انتخابات اخیر ریاست جمهوری که در استان برگزار شد، بیان کرد: در انتخابات اخیر یکی از استان هایی که حاشیه هایی در آن ایجاد شد خراسان رضوی بود اما با اینکه بیش از سه دهه از انقلاب می گذرد مردم استان خراسان رضوی مشارکتی بالغ بر 80 درصد داشتند و این مشارکت نیز قطعا بی حاشیه نبوده است.

,

حجت الاسلام محرابی تصریح کرد: یکی از مزیت ها و ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی این است که علاوه بر حضور حداکثری مردم در انتخابات، مخالفین آن نیز به صندوق های رای اعتماد داشته و تنها راه برای احقاق حقوق خود را همین صندوق رای می دانند.

,

وی با بیان اینکه تخلف در تمام انتخابات های اخیر نیز وجود داشته است و آن هم به دلیل حجم وسیع کاری است که در یک روز صورت می گیرد، گفت: البته حجم تخلفات در این دوره بیش از انتخابات های اخیر بود که رسیدگی شده و هم اکنون نیز در دست پیگیری می باشد.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از دلایل محرز شدن تخلفات گسترش فضای مجازی بود، ابراز کرد: اگرچه میزان تخلفات و حجم آن بیش از دوره های قبل بوده است اما گسترش آن در میان جامعه بیش تر رخ داد که بر پر رنگ نشان دادن آن بسیار نقش کلیدی داشت.

,

وی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش میزان تخلفات در این دوره استفاده از افراد بی تجربه و فاقد مهارت لازم در برگزاری انتخابات از سوی هیئت های اجرایی بود که اگر نمایندگان شورای نگهبان در شعب حضور نداشتند میزان تخلفات بیش از این بود.

,

حجت الاسلام محرابی با اشاره به اینکه برخی از افراد نتوانستند در اتخابات رای بدهند، ابراز کرد: یکی از این دلایل عدم آغاز به کار برخی از شعب اخذ رای در استان بود که از چهار هزار و 573 شعبه اخذ رای تعداد 990 شعبه اخذ رای تاخیر در شروع از یک ربع تا سه ساعت را داشتند.

,

وی افزود: یکی دیگر از این دلایل کمبود تعرفه در برخی شعب اخذ رای به صورت مقطعی بود که موجب توقف روند رای ریزی به صورت محدود شده بود؛ البته طبق آمار تعرفه رای گیری در تمام شهرها و شهرستان ها بیش از تعداد افراد واجد شرایط رای گیری توسط هیئت های اجرایی داده شده بود.

,

سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان خراسان رضوی با اشاره به تصمیم شورای نگهبان و وزارت کشور در این انتخابات گفت: در این انتخابات همانطور که از پیش نیز اعلام شده بود هیچ رای ریزی بعد از ساعت بامداد و ورود به روز شنبه محقق نشد و سیستم احراز هویت در سراسر کشور نیز قطع شد و بر خلاف انتخابات های گذشته افرادی که در صف نیز بودند امکان رای دادن پیدا نکردند.

,

وی تصریح کرد: مجموعه شورای نگهبان از هیچ یک از متخلفان که در روند رای گیری اخلال کرده اند نگذشته و در این خصوص تا کنون 188 نفر احضار شده اند و از این ها 46 پرونده قضایی تشکیل شده است که 11 نفر از آن ها مسئولین استانی بودند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه