اخبار داغ

ظرفیتی که به آن پشت می کنیم؛

خارجی‌ها از بلاتکلیفی کمپ تیم ملی در سرعین چقدر پول به جیب می‌زنند؟

خارجی‌ها از بلاتکلیفی کمپ تیم ملی در سرعین چقدر پول به جیب می‌زنند؟
طرح کمپ تیم ملی در سرعین در سفر استانی دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هیئت دولت در استان اردبیل قرار گرفت و گرچه مطالعات اولیه و مکان یابی برای اجرایی شدن این طرح انجام شد اما عملیاتی شدن این طرح تاکنون در حد حرف مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سبلان‌ما،اردوی آماده سازی خارجی پیش فصل و نیم فصل موضوع جدیدی نیست و یک موضوع تکراری است، اما نکته قابل توجه این سفرها دراین است تیم هایی که از ایران به کشورهای خارجی می روند حتی به کشوری چون ارمنستان فقط هزینه می کنند و برآورد چنین سفری حدود 200 تا 300 میلیون تومان است این در حالی است که ایران اسلامی خود سرزمینی چهارفصل است و وقتی چراغ است چرا با شمع باید سر کرد؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما, سبلان‌ما,

وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند

, وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند, وزارت ورزش و جوانان در تامین زیر ساخت دست بجنباند,

براساس نظرات کارشناسان، در شرایط کنونی گرچه نبود امکانات کافی و زمین مناسب دلیل درستی برای سفر به خارج است اما اگر وزارت ورزش وجوانان و همچنین سازمان گردشگری به جذب سرمایه گذاران اهمیت بیشتری بدهند و اعمال معافیتها و تامین زیر ساخت ها تسریع شود نه تنها عطش رفتن تیم ها به خارج کمتر می شود بلکه در مقوله اقتصاد ورزشی و کسب درآمد از این طریق هم موفق تر خواهیم برد.

,

در این بین البته هستند تیم‌هایی که اردوهای داخلی را بر اردوی خارجی ترجیح می‌دهند و قصد ندارند با وجود مهیاتر بودن امکانات آن طرف مرز وحتی با مجوز بازی‌های تدارکاتی خوب با تیم‌های اروپایی، تن به بازی پشت پا زدن به اقتصاد داخلی را بدهند.

,

عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود

, عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود , عن قریب است کمپ تیم ملی سرعین وارد فازعملیاتی شود ,

ایوب بهتاج مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با اذعان به اهمیت به این مطلب که برای بهبود تولید و اشتغال و اقتصاد کشور، لازم است تیم های ورزشی دلارها را به جای خارج در کشور خرج کنند؛ به خبرنگار سبلان‌ما، گفت: در چند هفته اخیر خبرهای خوشی ازعملیاتی شدن کمپ تیم ملی در سرعین خواهید شنید.

, سبلان‌ما,

ایوب بهتاج در خصوص آخرین وضعیت کمپ تیم ملی در سرعین، اظهار داشت: با توجه به همراهی استاندار، سازمان محیط زیست و جهاد کشارزی استان اردبیل ، کارهای اداری احداث این کمپ ورزشی توسط بخش خصوصی در مراحل پایانی و در حال اتمام است.

,

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل، کمپ تیم ملی براساس آخرین استانداردهای جهانی و طی دو سال باید این به مرحله بهره برداری برسد و گرنه توجیه اقتصادی برای سرمایه گذار نخواهد داشت.

,

بهتاج تصریح کرد: چنانچه امروز شاهد هستیم به دلیل مجهز بودن کمپ های ورزشی ترکیه حتی تیم های اروپایی در این کشور اردو می زنند و پول های کلانی هم از این راه به اقتصاد ترکیه تزریق می شود لذا هر چه قدر کمپ تیم ملی سرعین مجهزتر و براساس استاندارد جهانی ساخته شود در مقوله اقتصاد ورزشی موفق تر خواهیم بود.

,

مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل خاطر نشان کرد: اگر کمپ تیم ملی سرعین زده شود انتظار می رود به صورت گسترده میزبان تیم های داخلی و خارجی در استان اردبیل باشیم که این قدمی موثر در اقتصاد استان،منطقه و کشور خواهد داشت.

,

به گفته وی سفر آماده سازی تیم های سپاهان اصفهان و ماشین سازی تبریز به اردبیل  نهایی شده و  اردوی تیم لیگ برتری تراکتور سازی هم که قرار بود در اردبیل برگزار شود به خاطر مسائل نقل و انتقال لغو شد.

,

اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است

, اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است, اب و هوای اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مناسب است,

از جمله تیم‌های لیگ برتری فوتبال ایران که امسال سفر آماده سازی داخلی در اردبیل و سرعین را بر سفر خارجی ترجیح داد تیم سایپا بود که به گفته علی دایی سرمربی این تیم، شرایط آب و هوایی و ارتفاع و امکانات خوبی در اردبیل برای تمرین تیم‌های ورزشی مهیا است.

,

سرعین به سبب آب و هوای مناسب تابستانی و قرار گرفتن در ارتفاع1650 متری از سطح دریا ، وجود دهها چشمه آبگرم معدنی و احداث صدها هتل و اقامتگاه مناسب یکی از بهترین مناطق کشور برای بدنسازی بازیکنان تیم های ورزشی است.

,

گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!

, گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!, گذر از فاز مطالعاتی تا فاز عملیاتی 8 سال زمان برد!,

ظرفیت های سرعین برای برگزاری اردوهای بدنسازی تیم های ورزشی از سال 86 و از زمانی بر سر زبانها افتاد که علی دایی بازیکن و سرمربی وقت فوتبال سایپا، سرعین را برای اردوی بدنسازی این تیم در فصل تابستان انتخاب کرد.

,

طرح کمپ تیم ملی در سرعین در سفر استانی دولت وقت در سال 88 جزو مصوبات هیئت دولت در استان اردبیل قرار گرفت و گرچه  مطالعات اولیه و مکان یابی برای اجرایی شدن این طرح انجام شد اما عملیاتی شدن این طرح تاکنون در حد حرف مانده است.

,

حال با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا طرح احداث کمپ تیم ملی  سرعین  با وجود تاکیدات چندین ساله همه مسئولان استانی سرانجام بعد از گذشت هشت سال عملیاتی می شود و یا  سرنوشت این طرح نیز همانند پروژه های فراموش شده ای چون راه آهن اردبیل-میانه  سرانجامی نامعلوم دارد؛ بلاتکلیفی چندین ساله ای که دلیلش هرچه که باشد هزینه های سنگینی را نه به استان اردبیل که بر دوش کشور تحمیل می کند و البته با غفلت و پشت پازدن به ظرفیت مغفول مانده احداث کمپ تیم های ورزشی در اردبیل و سرعین این خارجی ها هستند که پول های کلانی را به جیب  می زنند.

,

لذا انتظار می رود در سال "اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال"، مسئولین ورزشی ، گردشگری و استانی جهت بهره برداری از مقوله اقتصاد ورزشی  بر لزوم مهیا تر کردن زیر ساخت های ورزشی از جمله ظرفیت  احداث کمپ تیم ملی در سرعین توجه ویژه داشته باشند .

,

هم اکنون اکراین، اتریش ، ترکیه و ارمنستان ایستگاه های موقت تیم های لیگ برتری  ایران شده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه