اخبار داغ

یادداشت/

خیز و عزم جدی دستگاه قضائی در پالایش مفسدان مالی کشور

خیز و عزم جدی دستگاه قضائی در پالایش مفسدان مالی کشور
اعدام مه آفرید خسروی- احضار، رسیدگی، صدور حکم؛ بازداشت و زندان کسانی چون مهدی هاشمی-محمدرضا رحیمی -سعید مرتضوی- بابک زنجانی و دو روز قبل حسین فریدون برادر رئیس جمهور حکایت از خیز و عزم جدی دستگاه قضائی کشور دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از "آذر سلام"_ اقتدار و شجاعت دستگاه قضائی کشور در برخورد و محاکمه مفسدان مالی کشور و دست اندازان به بیت المال طی چند سال اخیر قوت گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آذر سلام,

هر چند با تاخیر و تعلل و شاید هم مصلحت اندیشی اما انتظار مردم جز این نیست که ترازوی عدالت در برابر هر صاحب قدرت و نفوذی سنگینی کرده و حقوق حقه ملت را ستانده و آنها را سر جای خود بنشاند.

,

مردم کشور ما از قبل انقلاب- حین انقلاب -بعد انقلاب و هم اکنون در جبهه مقاومت اسلامی و مرزهای میهنی شهید تقدیم اسلام و آرمان انقلاب می کنند بنابراین ولو با نداری پولی اما با تمام دارائی های معنوی و بالاتر از همه جانی آماده حفظ و صیانت از این انقلاب و نظام خود هستند اما با شنیدن رقم های سرگیجه کننده اختلاس ها و کلاه برداری ها به زمین و زمان بدبین شده و قوای قهریه و عدلیه را ناکار آمد می دانند بنابراین انتظاری جز فرود آوردن شمشیر عدالت بر پیکر خائن به بیت المال ندارند.

,

متاسفانه طی سنوات گذشته به جهت ضعف و نقص مبادی کنترلی و نظارتی یا نبود قوانین مالی و پولی بازدارنده و محکم در بانک های ملی و مرکزی و دولتی و همچنین دور زدن قانون به طرق مختلف مقادیر زیادی از سرمایه کشور به تاراج رفته و بدتر از آن شاه دزدها به خارج از کشور عزیمت کرده و پول ملت را به یغما برده اند.

,

باید گفت: ملت ما به سختی و به بهای سنگینی نظام و انقلاب را بدست آورده و آن را هم اکنون حفظ می کند و به همین جهت تمام ناملایمات مالی- اقتصادی معیشت سخت و نیز برخی خیانت های اقتصادی را به امید اینکه روزی ریالی اختلاس نخواهد شد تحمل می کنند و با وضعیت نامطلوب مالی و اقتصادی کشور مدارا می کنند.

,

قطع یقین ملت ما ملتی با احساس پاک و نیک است و از هر اقدامی در راستای اصلاح مسئولین و کشور حمایت قاطع داشته و دارند و نشان داده اند از هر نوع اقدام قوه قضائیه در برخورد با مفسدان مالی و خائنین به بیت المال با تمام توان آماده پشتیبانی و حمایت بوده و هستند.

,

دفاع از صاحب حق و عدالت و هر شخص و گروهی که از حق دفاع می کند برای مردم شیرینتر بوده و این خصایص در نهاد انسان های عدالت خواه وجود دارد.

,

اکنون همه مردم چشم انتظار  ریشه کنی فساد مالی و اقتصادی و تدوین قوانین نظارتی و تقویت مبادی کنترلی و نظارتی بوده و سالم سازی محیط مالی و بانکی کشورهستند.

,

از آنجا که در جوامع امروزی غیر از اقدام نظامی و جنگ راههای دیگر و راحت تری برای براندازی و ضعیف کردن یک نظام وجود دارد بنابراین این گونه از هجمه های سنگین و نقد ثروت ملی-پولشویی و تاراج ثروت ملی می تواند چالشی جدی و بحران ساز برای کشور تبدیل شود که به نوبه خود فشار های مالی و اقتصادی را در قالب افزایش عوارض - جریمه ها - مالیات و دارایی ها خود را نشان می دهد!.

,

 محاکمه و اعدام مه آفرید خسروی، احضار –رسیدگی- بازداشت،  صدرو حکم حبس و زندان مهدی هاشمی - بابک زنجانی- محمدرضا رحیمی- سعید مرتضوی (سابقه مقام قضائی)- رؤسای کل برخی بانک های کشوری و دیگر افراد متخلف و در مدت اخیر بازداشت و زندانی شدن حسین فریدون برادر رئیس جمهور و دستیار ویژه وی و یکی از اعضای تیم مذاکره هسته ای نشان از خیز جدی و قدرتمند و عزم قاطع دستگاه قضائی برای ریشه کنی با این پدیده شوم است.

,

گرفتن گریبان مفسدان اقتصادی و مالی کشور در هر جایگاه و مقامی نشان از تصمیم و شجاعت دستگاه قضائی بوده که خارج از جنجال ها و حواشی سیاسی هدایت شده متهمین و مجرمین را پای میز محاکمه کشیده و با صدور حکم مقتضی و قانونی آلام و درد مردم دلسوز به نظام را تسکین دهند.

,

مسئولین قضائی کشور اطمینان داشته باشند که همه مردم ایران از هر گونه اقدامی برای پاک سازی دولت و پالایش سیستم مالی و بانکی کشور حمایت قاطع را خواهند داشت.

,

البته همانطور که تصریح شد در ابتدا باید سیستم کنترلی و نظارتی از قوانین آیین نامه ها گرفته تا سلامتی افراد مسئول تضمین شود و در صورت بروز هر نوع حیف و میل بیت المال دستگاه قضائی با جدیت برخورد کند. باید گفت دستگاه قضائی آخرین دستگاه موظف در ورود  و رسیدگی به فساد مالی بوده بنابراین قبل از آن باید تدابیر جدی و لازم برای صیانت و کنترل ثروت مردم و ملی در نظر گرفته شود.به عبارتی اولین دست برتر در نگهداری و کنترل و نظارت بر پول های ملت خود دولت مقامات و مسئولین بوده و پرداخت وام های چندهزارمیلیاردی بدون پشتوانه ضمانت لازم و با تبانی و زدو بند مصداق عینی و اصل ماجرا در کنترل ضعیف و نظارت سست بر پول مردم از سوی دولت است.

,

جا دارد به گفته یک سیاست مدار و بزرگی اشاره کنم که گفت: تحقیق منسجمی و خوبی از شیوه پیشگیری از اختلاس های بانکی و مالی از جوامع پیشرفته احصاء کرده بودم که کلی هزینه و زمان گذاشته شده بود اما متاسفانه بهایی از سوی نمایندگان مجلس در مقطعی به آن داده نشد.نقش مجلس در تدوین و نظارت بر اجرای  آن مورد انتظار ملت و وظیفه و تکلیف شرعی آنهاست.

,

"اعتماد یک ملت به یک حکومت بزرگترین سرمایه آن جامعه محسوب می شود".

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه