اخبار داغ

نابودی تولیدات کشاورزان چهارمحالی در نبود صنایع تبدیلی

نابودی تولیدات کشاورزان چهارمحالی در نبود صنایع تبدیلی
چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برتر در تولید محصولات باغی و کشاورزی است که متاسفانه کمبودهایی همچون نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و کشاورزی در آن به چشم می خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر ؛ چهارمحال و بختیاری یکی از استان های برتر در تولید محصولات باغی و کشاورزی است که متاسفانه کمبودهایی همچون نبود صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات باغی و کشاورزی در آن به چشم می خورد.

وجود صنایع تبدیلی و فرآوری موجب کاهش ضایعات میوه می شود

تولید محصولات فرآوری شده از محصولالت باغی و کشاورزی در این استان یکی از ظرفیت های مهم به شمار می رود که باید مورد توجه قرار بگیرد.

ایجاد صنایع تبدیلی، فرآوری و بسته‌بندی در داخل استان چهارمحال و بختیاری برای ایجاد ارزش افزوده محصولات کشاورزی ضروری است.

ایجاد و توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی با توجه به ارتباط مستمر با بخش کشاورزی و دارا بودن امکانات و قابلیت های موجود در این استان، نقش موثری در توسعه منطقه ایفا می کند.



اخیرا" سازمان جهاد کشاورزی این استان با صدور چندین فقره جواز تاسیس صنایع تبدلی کمی از این مشکلات را حل کرده است اما با این وجود بازهم جای خالی صنایع تبدلی در استان به چشم می خورد که نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولین و جهاد کشاورزی است.

صدور 21 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی در استان چهارمحال بختیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری 21 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی صادر شد.
 
دکتر ذبیح الله غریب رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری   اظهار کرد:با صدور 21 فقره جواز تاسیس در زمینه صنایع پیش بینی می شود برای 284 نفر شغل فراهم شود, . وبرای احداث این طرح ها 574 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برآورده شده است.

دکتر غریب  افزود : در صورت اجرا پروژه ها سالانه 100 هزار تن مواد خام کشاورزی ، جذب و با فرآوری، بسته‌بندی، عمل آوری و نگهداری به محصولات قابل مصرف و عرضه به بازار تبدیل می شود.
 
به گفته وی ،از مجموع جوازهای صادر شده 4 فقره در بخش باغی وگیاهان دارویی، 6فقره در بخش زراعی  و 11فقره در بخش دام وشیلات  است.
 
وی افزود : همچنین در این مدت 4 واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان با سرمایه‌گذاری 125میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده که زمینه اشتغال 42نفر فراهم شده است.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال بختیاری بیان کرد: اخیراً از سوی مدیریت  صنایع کشاورزی سازمان  جهاد کشاوزی برای رفاه حال و سهولت کار سرمایه گذاران در کلیه بخش های صنایع دام و طیور و تولیدات گیاهی و صنایع کشاورزی تبدیلی سامانه ای طراحی و راه اندازی شده است که متقاضیان مستقیماً از طریق سامانه کشاورزی نسبت به ثبت تقاضا و اخذ جواز تأسیس اقدام خواهند کرد.

انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بام ایران خبر,
,
, وجود صنایع تبدیلی و فرآوری موجب کاهش ضایعات میوه می شود,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
, ,
,
,
,
, صدور 21 فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی کشاورزی در استان چهارمحال بختیاری,
,
, .,
,
, . ,
,
, .,
,
, .,
,
, .,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه