اخبار داغ

بعد از تعطیل کردن کارخانه فارسیت نوبت به سیمان دورود رسید

بعد از تعطیل کردن کارخانه فارسیت نوبت به سیمان دورود رسید
اظهار نظرهای مسئولان مختلف لرستان از تعطیلی کارخانه سیمان دورود خبر می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک؛ سه سال قبل از تأسیس ایران خودرو، صنعتی در دامنه زاگرس متولد شد، روزی که مهندس منوچهر سالور (پدر صنعت سیمان ایران) وارد دورود شد؛ شاید به انتخاب خود برای ایجاد کارخانه سیمان در کنار معادن بی پایان خدادادی بالید، او که مهندسی متعهد بود با انتشار کتابهای مذهبی( قبل از انقلاب ) و ترجمه برخی از آثار به زبان انگلیسی آوازه صنعت سیمان دورود را تا اقصی نقاط دنیا کشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

زندگی مردم شهر در آن روزها پیوند ناگسستنی با این ماده چسبنده و قدرتمند داشت و اقتصاد مردم دورود بر مدار سیمان می گشت.

,

 

,

انقلاب شد و بعد از آن جنگ تحمیلی باعث ویران شدن برخی از زیر ساخت های کشور شد؛ در این برهه، کارگران شریف و متخصصین کارخانه سیمان دورود به صورت شبانه روزی تلاش کردند تا سنگرها، پل ها، جاده ها و زیرساخت ها سرپا بمانند، به طوری که بارها و بارها کارخانه بمباران شد و شهدای زیادی از این صنعت تقدیم ایران عزیز شد.

,

 

,

بعد از جنگ در دوران سازندگی، سیمان دورود یکی از محوری ترین صنایع مادر برای ساختن دوباره کشور شد.

,

 

, ,

 

,

این بار سدها ساخته شد، بخاطر نوع و جنس مرغوب این ترکیب مصالح آهکی، رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی در دمای ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد برای ایجاد چاه های نفت، سفارش ها داده شد.

,

 

,

شهرهای مختلف و مناطق مهم کشور با کمک سیمان دورود جان دوباره ایی گرفتند و به راه افتادند.این بار قلب سیمانی در دورود تپید تا خون در رگ های ایران جاری شود و زندگی در سراسر کشور جریان یابد.ولی متأسفانه امروز با بی تدبیری، این تاریخچه صنعت ایران و قطب اقتصادی لرستان به کام مرگ فرو کشیده می شود.

,

 

,

مسؤلان به جای اینکه به فکر نوسازی و مرمت کارخانه سیمان باشند و با ایجاد فاز چهارم، دوباره اقتصاد و بازار شهر را رونق ببخشند، هر چند وقت یک بار بر پیکر نیمه جان این صنعت  شوکی را وارد می کنند و گویی اصلا به عواقب تعطیلی این صنعت بعد از تعطیلی فارسیت و پایان فولاد و چدن و نفس های اخر کارخانجات سنگ دورود نمی اندیشند.

,

 

,

مسئولان استانی بجای گرو کشی کمی هم به فکر مردم بقیه شهرها باشند،برای ایستادن شهر، نیاز به مسئولان هوشیار و بیدار داریم؛شاید امروز نوبت دیگر صنایع باشد تا دِین خود را به این شهر و صنعت ادا نمایند.

,

 

,

روح اله لک علی آبادی

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه