اخبار داغ

عکسهای خلاقانه از سفر با دوچرخه

رکاب زنی دوچرخه سوار زنجان به هشت کشور آسیایی/ دوست داشتم سفیر فرهنگی و ورزشی ایران باشم

رکاب زنی دوچرخه سوار زنجان به هشت کشور آسیایی/ دوست داشتم سفیر فرهنگی و ورزشی ایران باشم
فرهاد عسگری متولد ۶۸ محله بابائیان زنجان است که سفرنامه تلگرامی یک هزار نفر دنبال کننده دارد و عکسهای زیبا ی او از مناظر بکر و طبیعت زیبای مسیر سفربا دوچرخه در جاده های خاکی لذت دیدن یک نقاشی بکر خداوندی را در دل آدم زنده می کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنجانم ، با بالا رفتن تکنولوژی و دسترسی به اینترنت این فرصت برای ما نیز فراهم شده است تا هر شب با خواندن گزارش های روزانه  ویا به قولی خواندن سفرنامه تلگرامی این دو دوچرخه سوار کشورمان در چند و چون سفر آنها قرار بگیریم و با دیدن تصاویر خودمان را در تک تک فضاهای خلق شده حس کنیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنجانم ,

انگار خودمان هستیم که به این سفر پا گذاشته ایم و از کودکی تاجیک توت گرفته و خورده ایم وشبی را مهمان خانواده باصفای یک روستایی ازبکی شده ایم و صبحانه را در کنار فرزندان این خانواده خورده ایم.

,

, ,

شاید در سفرنامه تلگرامی این دو جوان از واژگان ادبی و نگارش سفرنامه های ادبی گذشتگان خبری نباشد اما سادگی و بیان ساده که در کنار تصاویر زیبا ارائه شده است سبب شده است تا هر روز که صفحه تلگرام را چک می کنیم کنجکاو این باشیم که روز این دوجوان در این سفر پر هیجان چگونه شب شد و امروز در سفر با  دوچرخه خود با چه چالشهایی روبه روشده اند.

,

, ,

سفر این دو جوان دوچرخه سوار به عنوان سایکل توریسم نوعی از گردشگری است که به نام گردشگردی  با دوچرخه نامیده می شود که  با انتخاب خود از هر مکان که می‌خواهند بازدید می کنند و بدلیل همین امر بیشتر مسیر از دل طبیعت و راههایی می گذرد که شاید در سفر سایر گردشگران کمتر دیده شود.

,

فرهاد عسگری در گفت وگو با زنجانم خود را متولد محله بابائیان زنجان معرفی کرده و می گوید: از همان یادگیری دوچرخه سواری در کودکی در ذهنم همیشه این بود که با دوچرخه سفر کنم و شوق زیادی برای مسافرت داشتم و اولین جرقه سفر از همان دوران کودکی در ذهنم شکل گرفته بود و با دیدن سایکل توریستها چیزی در درونم بود که مرا به سفر با دوچرخه ترغیب می کرد.

,

, ,

وی اضافه می کند: من دوچرخه سواری را با دوچرخه پدرم که دوچرخه سایز 28 بود یاد گرفتم و از سال 85  از طریق دوستان وارد هئیت دوچرخه سواری زنجان شدم که آشنایی با این گروه یکی از اتفاقات خوب زندگی من بوده است که تاکنون ادامه داشته و  11 سال است در رشته دوچرخه سواری کوهستان رکاب می زنم.

,

عسگری در سابقه سفرهای خود با دوچرخه  تور ایرانگردی را نیز به عنوان سفیر سلامت دارد و به عنوان حامی بیماران مبتلا به سرطان در مدت هفتاد روز مسیر زنجان تا مشهد مقدس و در ادامه از خراسان جنوبی تا بندر عباس را رکاب زده است.

,

وی در رابطه با این سفر می گوید: بدلیل مشغله دانشگاه و سربازی تنها سفرهای کوتاه مدت و کمتر از یک هفته را انجام می دادم که با فراغت از تحصیل  و تمام شدن دوران سربازی فرصت بیستری را برای سفرهای طولانی مدت پیدا کردم که شروع سفر ایران گردی من با شعار سرطان هرگز برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان بود که به عنوان سفیر سلامت مهرانه از نوار شمالی ایران تا مشهد و سپس از کرمان تا بندر عباس ادامه داشت.

,

این سایکل توریست می گوید: در این سفر در مرکز استانها  ملاقات با کودکان سرطانی در نظر گرفته شده بود که با همکاری خیران هر شهر انجام می شد و برای کودکان سرطانی وسایل بازی، لوازم التحریر و عروسک تهیه می شد.

,

احمد کوزه گر همان همراه  و دوست دوچرخه سوار زنجانی است که اهل بندر عباس است و اینکه چرا این دو تصمیم گرفته اند با هم همسفر شوند سوال بعدی ما از عسگری جوان سایکل توریست زنجانی است .

,

وی می گوید: همین سفر ایران گردی زمینه آشنایی من با  احمد کوزه گر در بندر عباس شد و  در آنجا تصیمیم گرفتیم که با هم سفر کنیم چراکه دیدگاه های مشترک زیادی داشتیم و دیدگاهمان نسبت به سفر با دوچرخه نیز بسیار بهم نزدیک بود و آنها برای این سفر شعار باا هم بودن "we  togheder"  را انتخاب کرده اند .

, "we  togheder" ,

, ,

عسگری این جوان دوچرخه سوار زنجانی ابراز می کند: با احمد سفر 50 روزه به ترکیه گرجستان و ارمنستان انجام شد و در تبریز برای 30 تن از بیماران سرطان و کلیوی هدیه گرفتیم که هزینه هدایا نیز از طریق سایکل توریستها فراهم شد که در عرض یک ساعت بیشتر از 400 هزار تومان فراهم شد .

,

وی اضافه می کند: اهدای هدیه به کودکان سرطان سبب بالا رفتن روحیه این کودکان شده و آنها شروع به کشیدن نقاشی برای ما کردند که بدنبال آن هستیم که در آینده بتوانیم نمایشگاهی از آثار نقاشی این کودکان دایر کنیم.

,

گردشگر زنجانی تاکید می کند:  این هدفی برای ما شد که این راه را ادامه دهیم و با گذشت یکسال از سفر 50 روزه به 3 کشور برنامه ریزی برای سفر یکساله برای 17 کشور آسیا را با هدف معرفی فرهنگ ایران برنامه ریزی کردیم که صبحتهای انجام شده با یونسکو موافت شد که به عنوان سفیر فرهنگی و ورزشی ایران باشیم و یونسکو قول مساعدت برای صدور ویزا و انجام کار هماهنگی در کشورها برای برگزاری برنامه ها را داده بود اما بایستی نامه ای از یک ارگان دولتی صادر می شد که از آبان سال 95 تا سه ماه بدنبال آن بودیم که یک مجوز از ارگان دولتی دریافت کنیم که متاسفانه با وجود مراجعه به بسیاری از ارگانهای مرتبط حمایتی نشد و تنها حرفی که زده شد این بود که احتمال پناهندگی شما وجود دارد.

,

وی ابراز می کند: بعد از سه ماه تصمیم گرفتیم که خودمان این سفر را آغاز کنیم که سفر یک و نیم ساله به 7 ماه و سفر به 8 کشور تقلیل پیدا کرد.

,

, ,

عسگری با بیان اینکه هزینه این سفر 7 ماهه با فروش عکسهای سفر، ساخت دستبد و تی شرتهایی که آرم و شعار سفرمان بر روی آن حک شده است تامین شده است، ابراز می کند: شروع سفرمان را با 30 میلیون ریال آغازکردیم که تهیه ویزای کشورها نیز با همین هزینه انجام شده است و در طول مسیر سفر نیز سعی کرده ایم با اجرای موسیقی خیابانی بخشی از هزینه های خورد و خوراک خودمان را تامین کنیم.

,

وی اضافه می کند: دوست داشتم برای زنجان کاری کرده باشم و در تمام گزارشهای خودم اسم زنجان را برده ام و به نام زنجان افتخار می کنم ولی نمی دانم بگوییم متاسفانه یا خوشبختانه مسئولان هیچ حمایتی نکردند و نتوانستیم رسما به عنوان سفیر فرهنگی و ورزشی مطرح شویم هدف ما  توسعه گردشگری بود اما با نبود حامی متاسفانه برنامه‌هایی که مورد نظرمان بود، به صورت کامل عملیاتی نشد.

,

قرار است این دوچرخه سوار کشورهای آذربایجان قزاقستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان، سریلانکا، تایلند وهند را رکاب بزنند که هم اکنون نیز سفر این دوگردشگر در کشور ازبکستان ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه