اخبار داغ

جانشین ستاد بازسازی عتبات وعالیات لرستان:

زمان دقیق نصب درب حرمین وسرداب در سامراء عراق اعلام نشده است/برنامه کاروان ستاد در روزهای آینده

زمان دقیق نصب درب حرمین وسرداب در سامراء عراق اعلام نشده است/برنامه کاروان ستاد در روزهای آینده
جانشین ستاد بازسازی عتبات وعالیات لرستان گفت: تاکنون زمان مشخص و دقیقی جهت نصب درب حرمین امام عسکریین (ع)و سرداب امام زمان (عج ) در سامرای عراق اعلام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک چنگیز خیرآبادی، جانشین ستاد بازسازی و عتبات لرستان گفت: عملیات ساخت این درب مطهر از محرم  (مهر ماه ) سال 1394 آغاز شد و در اسفندماه سال 95 به پایان رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی با اشاره به اینکه هزینه ساخت این درب 800میلیون  تومان است، اظهار داشت: برای ساخت درب حرمین امامین عسکریین و ورودی سرداب غیبت امام زمان (عج)  2/5 متر مکعب چوب ساج ،2 تا 3 کیلو گرم طلای 24 عیار  ،102 قطعه میناکاری ،13/6 مترمربع شیشه کریستال ، 376 کیلو گرم استیل ، 700 کیلو گرم مس بکار برده شده است.

,

 

,

خیرآبادی اضافه کرد: این درب مطهر وسرداب در زمان ساخت جهت  طلاکاری و میناکاری به اصفهان و قم منتقل شده و دوباره به شهرستان خرم آباد منتقل شده است.

,

 

,

جانشین ستاد بازسازی  وعتبات استان لرستان گفت: طبق برنامه ریزیهای انجام شده شهرستان الشتر 20تیرماه امسال میزبان  کاروان درب  حرمین و سرداب بودند پس از آن مردم اهالی  فیروز آباد، اشترینان، بروجرد، دورود و ازنا استقبال خوبی نمودند و تا امروز که میهمان مردم ولایت مدار و خونگرم شهرستان الیگودرز می باشیم.

,

 

,

وی به میزبانی  سایر شهرستانهای استان لرستان در روزهای آینده  اشاره کرد و افزود: فردا بعد از اذان صبح از الیگودرز به سمت ویسیان حرکت خواهیم کرد ودر معمولان وپلدختر برنامه خواهیم داشت  و در روز سه شنبه 27 تیرماه در رومشگان خواهیم بود ، شهرستان کوهدشت میزبان این درب وسرداب مطهر خواهند بود و پس از آن چگنی و در نهایت در30تیرماه درب حرمین و سرداب به حسینیه ثارالله  خرم آباد در مکانی که ساخته شده منتقل خواهد شد.

,

 

,

وی  با اشاره به اینکه پس از انتقال درب وسرداب به خرم آباد بسته بندی خواهند شد اظهار داشت: هنوز زمان مشخصی برای نصب درب حرمین امام عسکریین (ع) وسرداب امام زمان (عج ) در سامرای  عراق مشخص نشده است.

,

 

,

حرم امامین عسکریین (ع) آرامگاه امام هادی (ع) و امام حسن عسگری (ع) (معروف به عسکریین) در سامرای عراق است.

,

 

,

همچنین نرجس خاتون، مادر امام زمان (عج) و حکیمه خاتون دختر محمد بن علی التقی (امام نهم شیعیان) و خواهر علی بن محمد (امام دهم شیعیان) نیز در حرم شهر سامرا بخاک سپرده شده‌اند.

,

 

,

سرداب غیبت (محل آغاز غیبت حجت بن الحسن) نیز در ضلع غربی حرم سامرا واقع است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه