اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

در برجام همه تعهدات ایران در مقابل هیچ، نقدا پرداخت شد

در برجام همه تعهدات ایران در مقابل هیچ، نقدا پرداخت شد
کارشناس مسائل سیاسی گفت: در دو سالگی برجام تحریم های آمریکا بیشتر و اروپا بروز شد؛ از جشن خبری نبود، از بدعهدی آمریکا گفتند اماکسی نگفت چرا به شروط رهبری عمل نشد؟ چرا همه تعهدات ایران را در مقابل هیچ نقدا پرداخت کردند؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سجاد شهرانی در گفتگو با خبرنگار  تحلیلی پیرغار اظهار کرد: در حالی که «تحریم» به یکی از کلیدواژه‌های اصلی دولت در دوران تبلیغات ریاست جمهوری تبدیل شده بود و در دوران قبل از انتخابات دولتی ها و شخص آقای روحانی دائماً روی این موضوع که دولت یازدهم یکی از موفق ترین دولت ها در زمینه رفع و جلوگیری از اعمال تحریم ها بوده است.

وی افزود: با این وجود شاهد هستیم که در فردای پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، دولت ترامپ با اعمال سیاست خصمانه و در حالی که تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای سه ماه دیگر تمدید کرده بود، با هدف اعمال فشار بر ایران جهت عقب نشینی از قدرت دفاعی، همزمان مجازات‌های جدیدی علیه تهران به ‌دلیل فعالیت‌های موشکی وضع کرد.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه سنا، رئیس جمهور آمریکا می تواند افرادی را که در برنامه موشک های بالستیکی ایران دخالت دارند و هر فردی را که با آنان داد و ستد کند در فهرست تحریم های اجباری آمریکا قرار بدهد. این قانون همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریمهای تروریستی قرار می دهد و تحریم تسلیحاتی علیه این نهاد اعمال می کند.

دونالد ترامپ در کمترین زمان، بیشترین تحریم ها را اعمال کرده است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: دونالد ترامپ از معدود رؤسای جمهور ایالات متحده است که در کمترین زمان، بیشترین تحریم ها را علیه ایران اعمال کرده است به طوری که می توان وی را مرد اعمال تحریم ها علیه ایران لقب داد، ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس جمهور آمریکا، به طور متوسط هر ماه یک بار تحریم های جدیدی علیه ایران اعلام کرده است.

وی بیان داشت: دولت ترامپ 30 شرکت و فرد خارجی را به بهانه انتقال فناوری‌های حساس به ایران با تحریم هایی جدید تنبیه کرد، این تحریم ها که روز چهارم فروردین اعلام شد نهادها و افرادی در چین، امارات متحده عربی و کره شمالی را هدف قرار می داد که به ادعای آمریکا خدمات و کالاهایی را برای برنامه موشکی بالستیک در اختیار ایران قرار داده‌اند و یا به برنامه تسلیحاتی کره شمالی و سوریه کمک کرده‌اند.

شهرانی گفت: واشنگتن ادعا می کند آزمایش های موشکی ایران با قطعنامه 2231 که برای تأیید برجام به تصویب شورای امنیت رسیده، مغایر است. این ادعا در حالی مطرح می شود که این قطعنامه تنها از ایران «می خواهد هیچ فعالیتی مرتبط با موشک های بالستیکی طراحی شده برای قابلیت حمل سلاح‌های هسته ای، شامل پرتاب با استفاده از چنین فناوری‌های موشک های بالستیک، صورت ندهد.»

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران صرفاً ماهیت دفاعی داشته و هیچ یک از موشک های بالستیک ایران برای برخوردار بودن از قابلیت حمل سلاح هسته ای طراحی نشده اند و بنابراین در حوزه صلاحیت قطعنامه 2231 قرار نمیگیرند.

وی اظهار داشت: در بیان چرایی به راه افتادن موج جدید تحریم ها علیه ایران در آمریکا، به نظر می رسد، بیش از هرچیز باید به نقش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل و سفر چند ماه قبل وی به واشنگتن اشاره کرد.

چرا همه تعهدات ایران را در مقابل هیچ نقدا پرداخت کردند

 وی در جریان سفرش به آمریکا، مدعی شده بود که ایران نه‌تنها تهدیدی برای رژیم اسرائیل به شمار می رود، بلکه قصد دارد با توسعه برنامه موشکی، در نهایت آمریکا را هدف قرار دهد.
 
شهرانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: در  دو سالگی برجام تحریم های آمریکا بیشتر و اروپا بروز شد؛ از جشن خبری نبود، از بدعهدی آمریکا گفتند اماکسی نگفت چرا به شروط رهبری عمل نشد؟ چرا همه تعهدات ایران را در مقابل هیچ نقدا پرداخت کردند؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  تحلیلی پیرغار,  تحلیلی پیرغار,
,
,
,
, ,
,
, دونالد ترامپ در کمترین زمان، بیشترین تحریم ها را اعمال کرده است,
,
,
,
,
,
,
,
, ,
,
,
,
, چرا همه تعهدات ایران را در مقابل هیچ نقدا پرداخت کردند,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه