اخبار داغ

فرماندار شهرستان فارسان:

سن مصرف مواد مخدر بسیار پایین آمده/ اکثر جرائم ریشه در مصرف مواد مخدر دارد

سن مصرف مواد مخدر بسیار پایین آمده/ اکثر جرائم ریشه در مصرف مواد مخدر دارد
فرماندار شهرستان فارسان گفت: سن مصرف مواد مخدر بسیار پایین آمده و جنسیت مصرف‌کنندگان مواد نیز تغییریافته و اکثر جرائم ریشه در مصرف مواد مخدر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرداس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تحلیلی پیرغار به بلای خانمان‌سوز مواد مخدر  اشاره داشت و افزود: یکی از  عوامل بحران‌زا در  دنیا که گریبان گیر مردم  کشور، داستان و شهرستان ما نیز می‌باشد معضل اعتیاد به مواد مخدر  می‌باشد  موادی که تاریخچه ورود آن  از دوران صفویه و از طریق انگلیسی‌ها وارد کشور  شده است و با حیله‌گری از این مواد به‌عنوان دارو برای مردم استفاده می‌کردند تا راحت بتوانند فکر و ذهن و قدرت تصمیم‌گیری آن‌ها را از بین ببرند.

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد: در کشور بیش از 4 هزار نفر شهید و 12 هزار نفر جانباز، در استان 26 نفر، شهرستان فارسان یک نفر در راه مقابله و مبارزه  با قاچاق مواد مخدر از دست‌ داده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس آمار سازمان ملل 240  میلیون نفر برای یک‌بار هم که شده استفاده از مواد مخدر را تجربه کرده‌اند در بحث اقتصادی تجارت مواد مخدر 500 تا 600 میلیارد دلار تخمین زده‌ شده است که سهم ایران در این کار به مقدار 3000 میلیارد رسیده است.

طاهری اظهار داشت: در دنیا 10 میلیون قاچاقچی حرفه‌ای وجود دارد که این کار نیز خساراتی را به کشور ما وارد می‌آورد مجموع این خسارات مبلغی است بالغ‌بر 10 میلیارد تومان در طول یک سال می‌باشد.

وی در ادامه به آمار و ارقامی  اشاره داشت و افزود:در ایران  55 درصد از معتادان  متأهل و 70درصد شاغل  و تاکنون 800 هزار نفر  مورد درمان قرارگرفته‌اند .روزانه در ایران بین 8 تا 10 نفر جان خود را براثر استفاده از مواد مخدر از دست می‌دهند و سهم شهرستان فارسان از آغاز سال جاری تاکنون 3 نفر بوده است.

55 درصد از آمار طلاق مربوط به مواد مخدر است

طاهری در پایان گفت: در سال گذشته حدود 700 تن مواد مخدر کشف‌ شده است و سن مصرف مواد مخدر  بسیار پایین آمده و همچنین جنسیت مصرف‌کنندگان مواد نیز تغییر یافته ضمن اینکه اکثر جرائم ریشه در مصرف مواد مخدر دارد به‌طوری‌ که 55 درصد از آمار طلاق‌های کشور نیز مربوط به استفاده از مواد مخدر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , تحلیلی پیرغار, تحلیلی پیرغار,
,
,
,
, .,
,
,
,
,
,
, 55 درصد از آمار طلاق مربوط به مواد مخدر است,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه