اخبار داغ

مسئول سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه استان زنجان تاکید کرد

امر به معروف و نهی از منکر، سد محکمی در پیشگیری از بروز جرایم

امر به معروف و نهی از منکر، سد محکمی در پیشگیری از بروز جرایم
مسئول سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، چرا که می تواند سد محکمی در پیشگیری از بروز جرایم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عسکر علی اسکندری کارشناس مسائل سیاسی و مسئول سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ با اشاره به اینکه وظیفه همه احیای امر به معروف و نهی از منکر است اظهار کرد: در واقع بر همه ما واجب است که هم امر به معروف کنیم و هم دیگران را از فواید امر به معروف و نهی از منکر در جامعه آگاه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی با بیان اینکه فاصله گرفتن از این دو فریضه  سبب افزایش مشکلات فردی،خانوادگی و اجتماعی می شود با اشاره به اینکه امربه معروف و نهی از منکر اگر در جامعه ای نباشد آن جامعه به فساد و نابودی کشیده می شود گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، چرا که می تواند سد محکمی در پیشگیری از بروز جرایم باشد.

,

مسئول سابق ستاد امربه معروف و نهی از منکر سپاه انصار المهدی(عج)استان زنجان ادامه داد: باید خانواده ها باید امربه معروف ونهی از منکر شناخت پیدا کنند و اینطور نباشد که به علت عدم آگاهی برخی مردم از امربه معروف، امران به معروف و ناهیان از منکر مورد ضرب وشتم قرار بگیرند.

,

*ضرورت احیای امربه معروف و نهی از منکر

, *ضرورت احیای امربه معروف و نهی از منکر, *ضرورت احیای امربه معروف و نهی از منکر,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هدف عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و وظیفه ما هم احیای امربه معروف ونهی از منکر است افزود: مغفول ماندن دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عامل ایجاد بسیاری از آسیب‌ها در حوزه اجتماعی و سیستم اداری است و دولت موظف است شرایط را برای انجام بهتر این دو فریضه و همچنین دفاع از امران به معروف و ناهین منکر فراهم آورد و قوه قضائیه نیز در صورت برخورد ،موظف به حمایت از آنان است .

,

اسکندری ادامه داد:  بدون شک اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر مانع از بوجود آمدن زمینه ای برای ضربه زدن دشمن به باورهای مردم و تلاش آنها در راستای  منحرف کردن اقشار مختلف مردم می شود و بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی هم قطعا موجب ایجاد بستر سلطه اشرار و افراد ناشایست برسرنوشت مردم خواهد شد.

,

*تامین سلامت جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر

, *تامین سلامت جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر, *تامین سلامت جامعه در گرو امر به معروف و نهی از منکر,

وی تصریح کرد: سلامت جامعه در در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر تأمین می شود و عمل به آن، ضامن بقا و استمرار جامعه و نظام اسلامی خواهد بود و در مقابل ترک آن دارای پیامدهای اجتماعی و فرهنگی است.
وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر که یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپاداشتن همه ی فرایض اسلامی است، باید در جامعه ی ما احیا شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسؤول احساس کند.

, سلامت جامعه در در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر تأمین می شود و عمل به آن، ضامن بقا و استمرار جامعه و نظام اسلامی خواهد بود و در مقابل ترک آن دارای پیامدهای اجتماعی و فرهنگی است.,
,

اسکندری ادامه داد: بنابراین اولین فایده امر به معروف و نهی از منکر همین است که نیکی و بدی، همچنان نیکی و بدی بماند و فایده دیگرش این است که وقتی در جامعه گناه منتشر بشود و مردم با گناه خو بگیرند، آنگاه اگر در راس جامعه هم کسی بخواهد مردم را به خیر و صلاح و معروف و نیکی سوق بدهد، کارش با مشکل مواجه خواهد شد و نمی تواند یا به آسانی نمی تواند و مجبور است با صرف هزینه فراوان این کار را انجام بدهد.

,

وی اضافه کرد: اگر معنای امر به معروف و نهی از منکر و حدود آن برای مردم روشن بشود،معلوم خواهد شد یکی از نوترین، شیرین ترین، کارآمدترین و کارسازترین شیوه های تعامل اجتماعی، همین امر به معروف و نهی از منکر است.

,

اسکندری با بیان اینکه امربه معروف و نهی از منکر،قوام دین هستند و انجام آن،امر خدا است و اولین آمر به معروف و ناهی از منکر خود ذات اقدس الهی است،با بیان اهمیت این واجب فراموش شده افزود: همه اعمال دین یک طرف و امربه معروف و نهی از منکر در یک طرف دیگر قرار دارد و این کار مانند جهاد است و ۳۰آیه قرآن به آن اشاره کرده است و در مرحله اول انجام آن باید به درستی معروفها یعنی شناخته شده ها و ناهی ها یعنی ناشناسها را باید شناخت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه