اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تعطیلی واحدهای تولیدی پس از برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند

تعطیلی واحدهای تولیدی پس از برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند
یک کارشناس مسائل سیاسی ضمن بیان این که پس از برجام خیلی از کارگاه ها و مراکز تولیدی کشور در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار گرفته است، تصریح کرد: آینده گان قضاوت خواهند کرد که مذاکرات هسته ای از اساس اشتباه بود زیرا در نتیجه این اعتماد ضربه خوردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رمضانعلی شریفی در گفتگو با کلار ضمن اشاره به توافق هسته ای ایران با 1+5، اظهار داشت: علیرغم این که بی اعتمادی غرب  و خصوصا آمریکا در قراردادهای مختلف به دنیا ثابت شده بود اما دولت یازدهم راه حل مشکلات کشور را مذاکرات هسته ای مطرح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلار,

وی گفت: در حالی که انتظار می رفت کشورهای امضاء کننده سند برجام به مفاد آن پایبند باشند اما پس از گذشت چند ماه کشور آمریکا با تحمیل تحریم های جدید به بهانه های مختلف نقض پیمان کرد.

اعتراف اروپایی ها به نقض برجام از سوی آمریکا

شریفی گفت: غربی ها پس از برجام به بهانه های مختلف از جمله نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم و برنامه موشکی تحریم های جدیدی علیه ایران اعمال کردند که اروپایی ها صراحتا اعلام داشتند اقدامات آمریکا نقض برجام است.

وی ادامه داد: هنگامی که پیروزی و پیشرفت محور مقاومت در سوریه و عراق به مذاق غربی ها خوش نیامد شرکت ها و افراد مختلف را تهدید کردند که اگر با ایران رابطه اقتصادی برقرار کنید تحریم خواهید شد.

این فعال سیاسی ضمن بیان این که پیش از برجام ایران به عنوان کشور هسته ای به رسمیت شناخته شده بود، گفت: هم اکنون ایران در لیست سیاه بانکی بین المللی قرار دارد و تنها چند کشور کوچک می توانند با ایران معاملات بانکی داشته باشند.

اقدامات جدی "دولت ترامپ"برای نقض برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند

وی با بیان این که کشورها و قدرت های بزرگ از ترس آمریکا جرات ارتباط گرفتن با ایران را ندارند، افزود: دولت جدید آمریکا در رابطه با نقض برجام اقدامات جدی تری را انجام داده و در حقیقت توسط آنها لگد مال شده است که می طلبد دولتمردان بیشتر از این وقت مردم را تلف نکنند.

شریفی با اشاره به این که در قضیه برجام سه سال از وقت مردم و کشور از بین رفت، افزود: این فرصت ها می توانست به پیشرفت های بهتری در مسیر هسته ای و اقتصاد کشور با توجه به ظرفیت و داشته های ما منجر شود.

وی تصریح کرد: هر چند که ما منکر ارتباط اقتصادی با کشورهای جهان نیستیم اما کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که 38 سال از عمر آن می گذرد علیرغم تحریم ها توانسته پیشرفت های چشمگیری در عرصه های مختلف داشته باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به این که غربی ها ادعا می کردند ما توانستیم ایران را سر میز مذاکره بنشانیم، گفت: غربی ها و خصوصا آمریکا به خاطر نیاز خود دنبال مذاکرات هسته ای با ایران بودند.

واردات اجناس درجه دوم پس از برجام به کشور

شریفی اضافه کرد: اوباما در آستانه تحویل دادن کاخ سفید و برای پیروزی هم حزبی های خویش در انتخابات دنبال این برگ برنده بود که در نهایت هم به انتخاب ترامپ منجر شد.

وی تصریح کرد: غربی ها به فکر برجام های دیگری پس از توافق هسته ای بودند که موضع گیری های دلسوزان نظام و انقلاب مانع اهداف آنها شد.

این فعال سیاسی گفت: امیدواریم برجام تجربه ای برای مسئولان دولتی باشد که دیگر به غربی ها و خصوصا آمریکا اعتماد نکنند؛ امروز هم بهتر است این مسیر را ادامه ندهند و هر چه سریع تر به داخل کشور و مردم بازگردند.

وی گفت: افرادی که پیش از این موافق برجام بودند اما اکنون می گویند نه تنها مشکلات کشور حل نشده بلکه تحریم های جدید و سخت تری علیه کشور وضع شده است.

تعطیلی واحدهای تولیدی پس از برجام

شریفی بیان کرد: در حالی که انتظار می رفت کشورهای مختلف پس از برجام در ایران سرمایه گذاری کرده و موجب پیشرفت اقتصادی در  شوند نه تنها این گونه نشد بلکه پس از آن اجناس بنجل و درجه دوم به کشور ما سرازیر شد.

وی افزود: پس از برجام خیلی از کارگاه ها و مراکز تولیدی کشور در حالت تعطیل و نیمه تعطیل قرار گرفته به خاطر این که آمریکا پشت پرده  به کشورها هشدار جدی داده که حق ارتباط گرفتن و معاملات اقتصادی با ایران را ندارید.

وی گفت: آینده گان قطعا با توجه به این که سابقه غربی ها را می شناسند قضاوت خواهند کرد که مذاکرات هسته ای از اساس اشتباه بود؛ نباید صورت می گرفت زیرا در نتیجه این اعتماد ضربه خوردیم.

انتهای پیام/
,
,
,
, اعتراف اروپایی ها به نقض برجام از سوی آمریکا,
,
,
,
,
,
,
,
, اقدامات جدی "دولت ترامپ"برای نقض برجام/دولتمردان وقت مردم را تلف نکنند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, واردات اجناس درجه دوم پس از برجام به کشور,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, تعطیلی واحدهای تولیدی پس از برجام,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه