اخبار داغ

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده عنوان کرد؛

نامشخص بودن برد جمهوری اسلامی در برجام/ برجام دستاوردی نداشته است

نامشخص بودن برد جمهوری اسلامی در برجام/ برجام دستاوردی نداشته است
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده گفت: پس از سپری شدن مدت دو سال از توافق برجام ،هنوز سوالات مردم و حتی نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخ داده نشده است و برد جمهوری اسلامی در این سند معلوم نشده است و توقع بر این است که درباره آن شفاف سازی صورت گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام شاهسوندی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده در گفت و گو با خبرنگار اشراق۲۴ اظهار کرد: با توجه به اینکه نزدیک به دو سال از توافق برجام گذشته است ولی به نوعی هنوز مسئله روز کشور محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اشراق۲۴,

وی افزود: پس از سپری شدن مدت دو سال از این توافق،هنوز سوالات مردم و حتی نمایندگان مجلس در این زمینه پاسخ داده نشده است و برد جمهوری اسلامی در این سند معلوم نشده است و توقع بر این است که درباره آن شفاف سازی صورت گیرد.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: مسئولان باید اجازه دهند کارشناسان و منتقدین حرف خودشان را درباره برجام مطرح کنند و اگر این توافق حق بوده است و برد داشته است آن را بیان کنند و اگر پاسخی ندارند در خصوص رفع معایب برجام چاره اندیشی کنند.

,

وی افزود: هدف برجام برداشتن همه تحریم های ظالمانه علیه ایران بود و مسئول امر از روز اول پس از توافق برجام اعلام کرد که همه تحریم ها بالمره و یک جا برداشته خواهد شد ولی در عمل این اتفاف رح نداد و این از عجائب است که کلماتی مانند" فتح الفتوح و خورشید تابان"را درباره آن بکار می بردند.

,

حجت الاسلام شاهسوندی ادامه داد: دولت مردان به امید حل مشکلات اقتصادی پای میز مذاکره با گروه۵+۱نشستند ولی مسئولان دولتی خود اعتراف کردند که به هدف خودمان در این توافق دست پیدا نکردیم و پیروز میدان نشدیم.

,

وی افزود: اقای سیف رئیس اداره کل بانک مرکزی تصریح کرد که دستاورد برجام برای ما تقریبا هیچ بوده است و آقای ظریف وزیر امور خارجه و مسئول تیم مذاکره کننده نیز در سفر خود به نیویورک اظهار داشت که دستاورد این توافق برای ایران بسیار پائین است.

,

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خدابنده ادامه داد: این توافق نه تنها مشکلات کشور را حل نکرد و باعث برداشتن تحریم ها نشد بلکه عاملی برای وضع تحریم های جدید ظالمانه علیه ایران شد و در سال۹۵ آمریکا به بهانه آزمایش موشک های ایران و اخیرا به بهانه حقوق بشر تحریم هایی را بر ضد ایران تصویب کرد.

,

وی با بیان اینکه ما به هدف خود از برجام دست پیدا نکردیم و اکنون زمان آن رسیده است که یک بازنگری اساسی در مورد این توافق بشود و پاسخ قاطعی در مقابل نقض کنندگان این پیمان به طرف مقابل بدهند افزود: در برجام این کلام رهبری که" به آمریکا نمی توان اعتماد کرد "محقق شد و این توافق مصداق آیه ۱۲ سوره توبه که می فرماید"اگر با آنها عهد بستید پیمان خود را می شکنند و نه تنها عهد شکننی می کنند بلکه اعتماد شما را مورد طعنه قرار می دهند و با این پیشوایان کفر به شدت مبارزه کنید چون آنها به پیمان های خودشان ئفادار نیستند".

,

حجت الاسلام شاهسوندی در پایان سخنان خود عنوان کرد: ما امیدواریم به این آیه عمل کنیم و طرف مقابل هم دست از کارها و شیطنت های خود بردارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه