اخبار داغ

با صدور نامه‌ای خطاب به آملی لاریجانی

تقدیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی از اقدام قاطع قوه قضائیه

تقدیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی از اقدام قاطع قوه قضائیه
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی زشت است که قانون بدون انعطاف و بعضا اشتباه در حق برخی مستضعفین اجرا شود و در برابر برخی دانه درشت‌ها و آقازاده محافظه کاری کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور در نامه‌ای خطاب به آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: برای جمهوری اسلامی زشت است که قانون بدون انعطاف و خشکی محض و بعضا اشتباه در حق برخی مستضعفین و جریانات مردمی کارگری اجرا شود و در برابر برخی دانه درشت‌ها و آقازاده دچار رودربایستی شده و محافظه کاری کند.

در ابتدای این نامه آمده است: اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی یکی از مهم ترین و ارزنده‌ترین سرمایه‌های میهن عزیزمان است. سرمایه‌ای که هر تلاشی در راستای حفظ آن جهاد ارزنده‌ای خواهد بود. مبارزه با مفاسد اقتصادی و برخورد با رانت خواران و حرام‌خوارانی که به بیت المال مسلمین دست اندازی کرده و یا با ویژه خواری و تبانی، ثروتمندان را غنی‌تر و محرومین و طبقه پایین و متوسط را در تنگنا قرار می‌دهند از مصادیق این جهاد ارزنده است که امید به برقراری عدالت را در دل مردم زنده نگاه میدارد.

در بخشی دیگری از این نامه بیان شد: اخیرا دو نفر از مسئولان و مدیران ارشد دولت فعلی و دولت گذشته به دلیل اتهامات مختلف بازداشت شده اند که سابقا جنجال های بسیاری بر سر موارد اتهامات ایشان بر در سطح جامعه وجود داشت. برخورد قاطع قوه قضائیه با هر مفسد و مجرمی قابل تقدیر و ستایش است علی الخصوص شخصی که قوه محترم در راستای برخورد با او تهدید به اعلام جنگ شده است.

همچنین در این نامه اظهار شد: بدون شک بازداشت این دو متهم تازه ابتدای راه خواهد بود و جنجال و هیاهو‌های مختلفی را به دنبال خواهد داشت. پیشتر نیز خاطرنشان کرده بودیم که  قوه قضائیه باید انقلابی بماند و انقلابی عمل کند که دانشجویان بسیجی برای دفاع از تصمیمات انقلابی و قاطعانه این نهاد از جان مایه می‌گذارند. تمام قوای رسانه‌‌ای جریانات معاند نظام بر تخریب قوه قضائیه به عنوان نهادی که در برابر بسیاری از جرائم و مفسدین ایستادگی می‌کند متمرکز شده است و دقیقا به همین دلیل است که حساسیت و مطالبات دانشجویان انقلابی نسبت به این قوه بسیار موثر و مهم‌تر است.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سراسر کشور در نامه خود خطاب به رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: برای جمهوری اسلامی زشت است که قانون بدون انعطاف و خشکی محض و بعضا اشتباه در حق برخی مستضعفین و جریانات مردمی کارگری اجرا شود و در برابر برخی دانه درشت‌ها و آقازاده دچار رودربایستی شده و محافظه کاری کند. مطمئنا ملت شریف و عزیز ما نیز در راه برخورد قاطعانه با افرادی که گاها ریشه مفاسد و مظالم گوناگون هستند پشتیبان قوه قضائیه خواهند بود و این گونه اقدامات امید مردم نسبت به برخورد با مجرمین را بیشتر خواهد کرد.

همچنین در این نامه تاکید شد: اما در این مسیر نکته‌ای به نظرمان ضروری به نظر رسید که خدمتتان عرض می‌کنیم. در جلسه فعالان دانشجویی با حضرتعالی که سال گذشته انجام گرفت نیز خدمتتان عارض شدیم که قوه محترم در حوزه اطلاع رسانی مداوم و شفافیت روند پیگیری در این گونه موارد به درستی عمل نمیکند که گاها باعث تقویت شایعات و انتشار اخبار نادرستی می‌شود که روند آگاهی بخشی به مردم را مخدوش می‌سازد که البته در جلسه مذکور ایراد یاد شده مورد تایید حضرتعالی نیز بود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: عدم زمینه سازی مناسب توسط دستگاه قضا و توضیحات دیرهنگام گاها این مسئله را به ذهن عده ای متبادر می‌سازد که برخی اقدامات و برخورد‌ها در راستای تسویه حساب‌های سیاسی صورت گرفته و یا در برخی موارد به مظلوم نمایی و قهرمان سازی متهم منجر می‌شود. البته حفظ رویکرد فراجناحی در بین مسئولین محترم و عدم ایراد مواضعی که شائبه رفتارهای جناحی را ایحاد می‌سازد از ملزوماتی است که به موازات موارد بالا باید به آن توجه داشت. توجه به جمیع موارد بالا می‌تواند اثرگذاری اقدامات دستگاه قضا را بالا برده و نقش پر رنگی در مسیر مبارزه با مفاسد ایفا کند.

همچنین در انتهای این نامه بیان شد:  مجددا بسیج دانشجویی ضمن تقدیر و سپاس از اقدامات قاطع قوه قضائیه، امیدوار است که این نهاد همواره مسیر پرسرعت و شفاف تری را در اجرای عدالت در همه رده ها و سطوح طی کرده و ضامن بقای اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی باشد.ان شالله دو پرونده اخیر نیز با قاطعیت  و به روشنی دنبال خواهد شد و به سر منزل مقصود خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه