اخبار داغ

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایجرود مطرح کرد

ضرورت فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب/امر به معروف باید از طریق افراد آگاه و دلسوز انجام شود

ضرورت فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب/امر به معروف باید از طریق افراد آگاه و دلسوز انجام شود
رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایجرود با تاکید بر اینکه رعایت حجاب وعفاف از دو جهت عقلی وشرعی حایز اهمیت است، گفت: فرهنگ سازی در زمینه عفاف و حجاب هجمه دشمنان را از بین می برد و امر به معروف ونهی از منکر در این زمینه باید از طریق افراد آگاه ودلسوز درهمه رده ها انجام گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجاب و عفاف از واژه های پر بسامد در فرهنگ دینی و ملی ما است بدون شک وجوب حجاب از احکام شناخته شده شرعی و عفاف از پسندیده ترین سجایای اخلاقی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجاب و عفاف بعنوان دو ارزش در جامعه بشری و بویژه جوامع اسلامی مطرح است و بر همین اساس بزرگان عفاف را ریشه حجاب می دانند.

,

در همین خصوص حجت الاسلام میرزا بگی « رئیس اداره تبلیغات اسلامی ایجرود» امروز در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با تاکید بر اینکه رعایت حجاب وعفاف از دو جهت عقلی وشرعی حایز اهمیت است، اظهار داشت: از نظر شرعی عمل به حکم قران کریم وسیره پیامبر وامامان معصوم (ع ) بوده واجر جهاد را دارا است.

, ایجرود خبر،,

, ,

وی با اشاره بر اینکه از حیث عقلی موجب صیانت فرد و اجتماع بشری از تعدی و خسارت وبی حرمتی افراد شهوت پرست و ایادی شیطان بوده وزمینه رشد و بالندگی واقعی فرد وجامعه را فراهم می کند، افزود:  شهرستان  ایجرود بدلیل حفظ هویت مذهبی و بومی خود بحمدا... وضعیت نسبتا خوبی را در زمینه حجاب و عفاف دارد که باید حفظ شود اما شهرستانهای بزرگ که در معرض ورود افکار التقاطی وانحرافی قرار گرفته واز فضاهای دینی فاصله گرفته اند متاسفانه مظاهر بد حجابی  مشاهده می شود که برای مقابله با آن علاوه برکار فرهنگی باید برای مراقبت از حریم جامعه اسلامی برخورد قانونی هم صورت پذیرفته و امر به معروف ونهی از منکر از طریق افراد آگاه ودلسوز درهمه رده ها انجام گیرد.

,

بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان های پاک و برجسته می پرورانند، می توانند درس پاکدامنی را برای فرزندان خود تعلیم داده و هم خود با اتکا بر این 2 اصل مهم صاحب قدرت شوند، بنابراین تصمیم گرفتم پای صحبت های بانوان محجه و موفق شهرستان ایجرود بنشینم تا دیدگاه آنان را در خصوص حجاب جویا شوم.

,

حدیث سهرابی« شهروند ایجرودی» در گفت و گو با خبرنگار ایجرود خبر، با تاکید براینکه حجاب نه تنها مانع فعالیت های او در اجتماع و محل کارش نشده است، عنوان کرد: حجاب بخصوص چادر مصنویتی را ایجاد می کند که انسان در آرامش است و من با حجاب بخصوص چادر احساس امنیت بیشتری دارم.

,

, ,

وی با اشاره بر اینکه حجاب انسان را در مسیر عشق به خداوند متعال قرار می دهد، تصریح کرد: من بعنوان کارشناس امور فرهنگی عقیده دارم که با پوشش مناسب می توانم فرهنگ حجاب را در بین هم سن و سالانم ترویج داده و قدم در پیشبرد فرهنگسازی حجاب و عفاف بگذارم.

,

لیلا همتی از دیگر جوانان موفق در زمینه ورزش است که با حجاب خود توانسته است موفقت های چشمگیری در زمینه فعالیتی خود کسب کند.

,

, ,

او کونگ فو کار بوده و دارای رتبه های متعددی در زمینه کونگ فو از جمله مقام اول کشوری را در کارنامه فعالیت هایش ثبت کرده است.

,

وی با اشاره بر اینکه حجاب نیمی از ایمان است، می گوید: « من اگر حجاب نداشتم هرگز تا به این رتبه دست پیدا نمی کردم و مطمئنم حجابم باعث شده است من به این موفقیت دست پیدا کنم».

,

زهرا بهرامی از دیگر بانوان ایجرودی است که با حجاب خود توانسته در زمینه امدادو نجات موفق ظاهر شود.

,

, ,

وی درباره پوشش خود می گوید: حجاب نه تنها محدودیت نیست بلکه به واسطه حجاب آزادی عمل بیشتر و احساس امنیت دارد.

,

بنابراین با گذشت زمان در می یابیم که عفاف و حجاب ریشه در عقاید جوامع مختلف اسلامی و حتی غیر اسلامی نهاده و میلیون ها انسان در سراسر دنیا بدنبال کسب این فریضه مهم اند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه