اخبار داغ

آغاز مرحله پیش‌گرم کارخانه کک طبس از نیمه اول مرداد/ اشتغالزایی معدن زغالسنگ کلشانه برای ۲۰۰ نفر

آغاز مرحله پیش‌گرم کارخانه کک طبس از نیمه اول مرداد/ اشتغالزایی معدن زغالسنگ کلشانه برای ۲۰۰ نفر
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: کارخانه کک طبس آماده بهره برداری است و پیش گرم آن از نیمه اول مرداد انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری طبس نیوز، مرتضی جلالی فرد در نشست خبری گفت: منطقه ویژه فناوری معدن کاری در طبس حال پیگیری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

وی افزود: در حوزه معادن بیش از ۵۰ درصد ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی در طبس است و از لحاظ پروانه اکتشافی ۲۵ درصد مربوط به طبس است.

,

رییس اداره صنعت معدن و تجارت طبس ادامه داد: مجموعه معدنی استان نگاه ویژه ای به شهرستان دارد و از مهم ترین واحدهای صنعتی کارخانه کک و زغال شویی ممرادکو خواهد بود که در حوزه صنایع در دست پیگیری است.

,

جلالی فرد بیان کرد: ۳۵ ماده معدنی در شهرستان طبس داریم که سه نوع آن صادراتی است و شامل فلورین، زغال حرارتی و سنگ های ساختمانی مرمریت است که عمده آن به کشورهای ترکیه و چین صادر می‌شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: در حوزه زغال ذخایر شهرستان دو نوع کک شو و حرارتی داریم که کک شو واردات نیز داریم و برای کارخانه کک طبس ۲۵ درصد از این نوع لازم داریم که وارد کنیم.

,

رییس اداره صنعت معدن و تجارت طبس در خصوص زغال کک حرارتی گفت: عمده این نوع زغال به کشور ترکیه و مرز آذربایجان و بندرعباس و بندر امام خمینی صادر میشود.

,

وی در خصوص صادرات ریلی گفت: تاکنون صادرات ریلی انجام نشده اما با مسئولین راه آهن در این خصوص صحبت شده که قرار است از طریق دو ایستگاه شیرگشت و کال شور صورت پذیرد.

,

کارخانه کک
جلالی فرد در خصوص راه اندازی کارخانه کک گفت: این کارخانه در سال گذشته جز طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و برای راه اندازی آن مسئولین استان و شهرستان تلاش های بسیار کردند.

, کارخانه کک, کارخانه کک,
,

وی افزود: این کارخانه نیاز به ۳۰ میلیارد تومان پول داشت که بنا شد ۲۰ میلیون تومان آن از طریق وام و ۱۰ میلیون تومان آن از آورده خودشان باشد.

,

رییس اداره صنعت معدن و تجارت طبس ادامه داد: در مورد وام، بانک ضمانت میخواست و مشکلاتی پیش آمد که در نهایت مشکل حل شد و اکنون این کارخانه از لحاظ فنی آماده است.

,

وی با بیان اینکه اگر کارخانه کک آغاز به کار کند دیگر امکان خاموش شدنش وجود ندارد گفت: حساسیت هایی که برای کارخانه کک وجود دارد به همین علت است و باید از نظر سوخت و تامین مواد اولیه آن کاملا مطمئن باشند

,

جلالی فرد خاطرنشان کرد: این کارخانه آماده بهره برداری است و پیش گرم آن از نیمه اول مرداد انجام خواهد شد و یا دو ماه بعد از تزریق زغال افتتاح خواهد شد.

,

سیمان و کانسرام

, سیمان و کانسرام, سیمان و کانسرام,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در بخش دیگری از سخنان خود به کارخانه های سیمان و کانسرام اشاره کرد و گفت: مشکل سیمان سال گذشته جز طرح هایی بود که در کارگروه تسهیل و رفع موانع شناسایی و در استان تصویب شد و سپس آن را به بانک فرستادیم.

,

وی افزود: مبلغ ۲ میلیارد تومان برای کارخانه سیمان و مبلغ ۳ میلیارد ریال کارخانه کانسرام نیاز داشت که سیمان را به بانک صنعت و معدن و کانسرام به بانک ایران زمین معرفی شدند.

,

جلالی فرد با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان گفت: این کارخانه کماکان مشکلات مربوط به سهامدارانش وجود دارد و تا این مشکل حل نشود هیچ کس نمیتواند کمکی کند.

,

وی در خصوص شکایت کارگران گفت: این موضوع ارتباطی به اداره صنعت و معدن ندارد و ما در رابطه با شکایت آنها اجازه پیگیری نداریم و این مربوط به اداره کار است.

,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: بنیاد برکت و فلات ایرانیاندو سهامدار اصلی این کارخانه هستند و بنیاد برکت میگوید دوره مشارکت من تمام شده و باید کسی سهام من را بخرد.

,

وی افزود: از طرفی فلات ایرانیان میگوید در حال حاضر پولی برای خرید سهم ندارد و از طرف دیگر قیمت تمام شده کارخانه سیمان ۲۱ میلیارد تومان است که برای سرمایه گذار معمولا تا سقف ۱۵ میلیارد تومان میتواند باشد.

,

وی بیان کرد: همه مسئولین پیگیر این قضیه هستند که مشکل حل شود.

,

زغال کلشانه

, زغال کلشانه, زغال کلشانه,

جلالی فرد در خصوص مجموعه زغال کلشانه گفت: در کلشانه مجموعه زغال حرارتی است که از طریق مزایده وارد شده است.

,

وی افزود: در ده روز گذشته عملیات آن کامل شده و تا تیر ماه سال آینده ۲۰۰ نفر نیرو مشغول به کار خواهند شد و طراحی آن مکانیزه خواهد بود.

,

رییس صنعت، معدن و تجارت طبس خاطرنشان کرد: دستگاه حفاری مجموعه زغالسنگ منحصر به فرد است که میتواند ۳۰۰ متر را حفاری کند و این مجموعه زغال قابل توجهی دارد.

,

وی گفت: این مجموعه در حال حاضر ۲ لایه زغال یک و نیم متری دارد و از نظر فنی زغالسنگ ۲ آن یک بلوکش آماده است که شروع به کار کند و در یک بازه زمانی حدود شش ماهه نتایج اولیه مشخص و تا یکسال دیگر آغاز به کار خواهد کرد و ۲۰ میلیارد بهره وری دارد.

,

کارخانه پتاس

, کارخانه پتاس, کارخانه پتاس,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس در خصوص کارخانه پتاس گفت: معدن پتاس در طبس و کارخانه فرآوری آن در خوربیابانک است.

,

وی افزود: معدن پتاس در حوزه شهرستان طبس پروانه بهره برداری دارد که در زمانی که جز استان یزد بودیم از آنجا صادر شد و اکنون نیز در استان خراسان جنوبی است و تمام ارتباط کاریش با اینجاست.

,

جلالی فرد تاکید کرد: هیچ بحثی در این موضوع نیست اما در خصوص واحد فرآوری آن کارخانه در ۱۵ کیلومتری معدن و نزدیک به خوربیابانک است چرا که از زیرساخت های آنجا نیز استفاده میکند.

,

وی بیان کرد: به دلیل شورابه هایی که از خاک طبس برداشت میشود ما حقوق دولتی میگیریم و در حال پیگیری سهم دو درصد معادن آن نیز هستیم.

,

۱۴۰۰ بازدید طی ۱۰۰ روز از واحدهای صنفی طبس

, ۱۴۰۰ بازدید طی ۱۰۰ روز از واحدهای صنفی طبس, ۱۴۰۰ بازدید طی ۱۰۰ روز از واحدهای صنفی طبس,

جلالی فرد در بخش دیگری به بازدید از واحدهای صنفی اشاره نمود و گفت: در صد روز گذشته هزار و ۴۰۰ بازدید از واحدهای صنفی داشتیم که میانگین روزانه آن ۱۴ بازدید میشود که این میزان در سال گذشته ۹ بازدید در روز بود.

,

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹ پرونده متخلف به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال و امسال ۳۲ پرونده به مبلغ ۷۰ میلیون ریال داشتیم.
جلالی فرد بیان کرد: سال ۹۵ تعداد ۶۰ و امسال ۳۵ گشت مشترک داشتیم که اعضای آن شامل تعزیرات، اماکن، نیروی انتظامی، آگاهی، اتاق اصناف و مرکز بهداشت میباشند.

,
,

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت طبس گفت: ما مطالبات ۱۰ شرکت بزرگ که بدهی معوقه کارگری دارند را بررسی کردیم که میزان ۲۸۸ میلیارد تومان طلب دارند و میزان ۲۱۲ میلیارد تومان آن زیر مجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی هستند در حالی که همه بدهی ما ۷ میلیارد تومان است.

,

وی افزود: از تعداد ۱۰ واحد بزرگ کارگری در سال گذشته ۴۲۱ نفر تعدیل که عمده آنها از سیمان و کانسرام بودند و تعداد ۲۰۰ نفر جذب شدند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه