اخبار داغ

امام جمعه باخرز:

هجمه‌ شدید دشمن به «شورای‌نگهبان» نشانه تأثیرگذاری این جایگاه است

هجمه‌ شدید دشمن به «شورای‌نگهبان» نشانه تأثیرگذاری این جایگاه است
امام جمعه باخرز با بیان اینکه هزینه و هجمه‌های شدید دشمن در تقابل با شورای نگهبان نشان از تأثیرگذاری این جایگاه در تقابل با دشمن دارد، گفت: مجموعه شورای نگهبان از مجموعه‌هایی است که در حفظ آرمان های امام راحل و پیشبرد اهداف انقلاب به شدت تأثیر گذار بوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه باخرز در گفتگو با  طرقبه نیوز؛ ضمن اشاره به سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی به عنوان یک رکن اساسی و مهم در نظام اسلامی اظهار کرد: شورای نگهبان مجموعه ای است که در نظام جمهوری اسلامی تکلیف و وظیفه نگهبانی از اسلام و قانون اساسی را دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت الاسلام مهدی امجدی زاده امام جمعه باخرز در گفتگو با  , طرقبه نیوز, ؛ ,

 

,

وی افزود: تطبیق مصوبات مجلس با نظر و قواعد اسلام توسط فقهای شورای نگهبان و تطبیق آن با قانون اساسی کشور توسط حقوقدانان این شورا به این منظور که قانونی خلاف اسلام و قانون اساسی مصوب نشود از دیگر تکالیف این شورا است.

,

 

,

مسئول مرکز ائمه جمعه شرق خراسان رضوی گفت: شورای نگهبان صلاحیت عمومی افرادی که خودشان را در معرض انتخابات ریاست جمهوری و مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی قرار می دهند را از نظر التزام به قانون اساسی و نظام جمهوری اسلامی بررسی می‌کند.

,

 

,

*شورای نگهبان از ورود افراد نفوذی با تفکرات دشمن جلوگیری می‌کند

, *شورای نگهبان از ورود افراد نفوذی با تفکرات دشمن جلوگیری می‌کند,

 

,

وی با اشاره به اینکه مجموعه کارکردهای شورای نگهبان و صیانت از اسلامی بودن قوانین از علل اصلی دشمنی دشمنان با این نهاد است، افزود: این نهاد با مسئولیت های ذکر شده به عنوان دیده‌بانی مهم و مؤثر در مجموعه نظام اسلامی مطرح است و قطعا باید از این مجموعه حمایت و پشتیبانی کرد.

,

 

,

حجت الاسلام امجدی زاده تصریح کرد: امروز باتوجه به قرار گرفتن در جبهه تقابلی قوی با دشمن و اینکه هر روز دشمن در ابعاد مختلف با دین و تمامیت ارضی این کشور، با ملت و اندیشه های ما دشمنی می کند، مجموعه شورای نگهبان بررسی می کند که فرد نفوذی با تفکر دشمن به عنوان نیروی داخلی وارد مجموعه‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز نشود.

,

 

,

وی افزود: بر همین اساس طبیعی است که جریانات خاص نسبت به این نهاد اقدام به هوچی گری و اعتراض های غیر منطقی کنند.

,

 

,

امام جمعه باخرز خاطرنشان کرد: وظیفه صاحب نظران در ایام و برهه‌های حساس اینست که با قوت و به صورت منطقی از جایگاه شورای نگهبان محافظت کنند.

,

 

,

وی افزود: امام خمینی(ره) در مورد شورای نگهبان فرموده اند که «هر کس شورای نگهبان را قبول نداشته باشد از نظر ما در تقابل با اسلام قرار گرفته است» که نشان از دیدگاه عمیق و دقیق امام خمینی(ره) نسبت به این نهاد دارد.

,

 

,

حجت الاسلام امجدی زاده گفت: مسئله شورای نگهبان با چنین منویات و چینشی که امام(ره) در نظر گرفته‌اند از مقدس ترین ارکان جمهوری اسلامی است لذا باید مورد تقویت قرار گیرد.

,

 

,

وی افزود: امروز در ساختار نظام اسلامی چندین مسئولیت وجود دارد که اگر نمی‌بود تا امروز دشمن انقلاب اسلامی را مورد آسیب قرار می داد؛ مهم ترین این مسئولیت ها جایگاه رهبری و ولایت فقیه است چراکه ولایت فقیه با بینش الهی قوی امکان نفوذ دشمن را به ابعاد مختلف کشور نمی دهد لذا به این جایگاه هجمه فقهی، سیاسی و اجتماعی می‌کند.

,

 

,

امام جمعه باخرز با بیان اینکه هزینه و هجمه‌های شدید دشمن در تقابل با شورای نگهبان نشان از تأثیرگذاری این جایگاه در تقابل با دشمن دارد اظهار کرد: محموعه شورای نگهبان نیز از مجموعه‌هایی است که در حفظ آرمان های امام راحل و پیشبرد اهداف انقلاب به شدت تأثیر گذار است و قطعا دشمن اقدام به تخریب و دشمنی با آن می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه