اخبار داغ

در ادامه روند تعطیلی کارخانجات کشور؛

بعد از ورامین، کارخانه قند شاهرود هم نیمه تعطیل شد/ 100 کارگر بیکار شدند

بعد از ورامین، کارخانه قند شاهرود هم نیمه تعطیل شد/ 100 کارگر بیکار شدند
کارخانه قند شاهرود به علت عدم تهیه مواد اولیه تولید و شکر خام موقتا تعطیل شد و حدود یکصد کارگر این واحد صنعتی بیکار شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار شاهرود ادامه روند رکود در اقتصاد کشور باعث شده تا در این چند سال اخیر بسیاری از کارخانجات داخلی به سمت ورشکستگی حرکت کنند، اخیرا هم کارخانه قند شاهرود به علت عدم تهیه مواد اولیه تولید و شکر خام موقتا تعطیل شده است که با این تعطیلی  یکصد کارگر بیکار شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار شاهرود ,

این در حالی است که سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده شاهرود و میامی در مجلس اواخر فروردین ماه سالجاری از تعطیلی این کارخانه خبر داده بود(لینک خبر) اما هیچ مسئولی پیگر آن نشد تا با رفع مشکلات موجود این واحد تولیدی به تعطیلی نیانجامد.

, لینک خبر,

شرکت شکر شاهرود (سهامی عام) در تاریخ 27 مهر 1337 تحت شماره 6306 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

,

فعالیت اصلی شرکت طبق ماده 2 اساسنامه“ تصفیه شکرخام ، تهیه قند و شکر از چغندر و سایر تولیدات مربوط و هر نوع فعالیت تولیدی و صنعتی و کشاورزی مربوط به صنعت قند و شکر و مشارکت در سایر شرکتها“ می باشد.

,

شرکت درتاریخ 20 اسفند 75 در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته و نام آن از تاریخ 28 اسفند 75 در تابلوی بورس درج شده است، مرکز اصلی شرکت در تهـران و کارخانه آن در شهرستان شاهرود می باشد.

,

این شرکت موفق به دریافت لوح سپاس استانداری سمنان به عنوان واحد نمونه استانی نیز شده است.

,

کارخانه قند شاهرود از قدیمی ترین صنایع استان سمنان و شهرستان شاهرود است

, کارخانه قند شاهرود از قدیمی ترین صنایع استان سمنان و شهرستان شاهرود است,

کارخانه قند شاهرود از جمله قدیمی ترین صنایع استان سمنان و شهرستان شاهرود محسوب می شود که در طول چند سال اخیر بارها درب های این کارخانه به روی کارگرانش باز و بسته شده است.

,

از چند سال گذشته خط تولید قند این کارخانه به دلیل عدم تامین هزینه ها و نبود شکر خام تعطیل شد و تنها خط تولید شکر این کارخانه مشغول به فعالیت است که در برخی از فصول سال به دلیل عدم تامین مواد اولیه و نداشتن شکر خام نیمی از کارگران این کارخانه تعطیل می شوند.

,

یکصد کارگر با اتمام قرارداد کار و تعطیلی کارخانه بیکار شدند

, یکصد کارگر با اتمام قرارداد کار و تعطیلی کارخانه بیکار شدند,

یک منبع آگاه در کارخانه قند شاهرود با اعلام این خبر به خبرنگار نسل شاهوار گفت: کارخانه قند شاهرود به علت مشکلات تهیه مواد اولیه تولید و شکر خام موقتا تعطیل شد.

,

وی اظهار کرد: کارخانه قند شاهرود حدود 200 پرسنل دارد که از این تعداد کارگر حدود یکصد نفر به صورت قراردادی کوتاه مدت در کارخانه مشغول به کار هستند که با اتمام قرارداد کار و تعطیل شدن کارخانه این کارگران نیز از کار بیکار شدند.

,

این منبع آگاه افزود: در حال حاضر تنها حدود 93 نفر از پرسنل در قسمت های تعمیرات و نگهداری کارخانه مشغول به کار هستند که عمدتا نیروی قدیمی کارخانه هستند یا در قسمت اداری مشغول به کار می باشند.

,

وی با بیان اینکه هر زمان که کارخانه با کمبود مواد اولیه مواجه شود یا در تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شود این کارگران از کار تعطیل می شوند بیان کرد: شکر خام که از مواد اولیه کارخانه است از بندرعباس، بندر امام و یا بعضا برخی کشورهای خارجی از جمله برزیل تامین شده و با ماشین به کارخانه قند شاهرود منتقل می شود و بعد از تصفیه و تولید شکر سفید برای مصرف روانه بازار شهرستان، سایر شهرستان های استان و استان های همجوار می شود.

,

خط تولید قند کارخانه به دلیل عدم تامین مواد اولیه تعطیل شد

, خط تولید قند کارخانه به دلیل عدم تامین مواد اولیه تعطیل شد,

این منبع آگاه با اشاره به تعطیلی خط تولید قند کارخانه عنوان کرد: این شرکت از قدیم خط تولید قند را داشت و تا چند سال پیش هم خط تولید قند مشغول به فعالیت بود اما به علت نبود شکر و عدم تامین هزینه ها خط تولید قند تعطیل و تنها خط تولید شکر مشغول به فعالیت است.

,

وی با بیان اینکه کارگران قرارداد کوتاه مدت این کارخانه هر زمان که شکر خام نباشد از کار تعطیل می شوند گفت: چغندر قند یکی از دیگر از مواد اولیه کارخانه است که فصل برداشت آن از اواخر مهر ها آغاز شده و تا اواخر آذر ماه و بعضا دی ماه نیز ادامه دارد.

,

چغندر قند میامی و شاهرود عمده مواد اولیه کارخانه قند شاهرود است

, چغندر قند میامی و شاهرود عمده مواد اولیه کارخانه قند شاهرود است,

این منبع آگاه با بیان اینکه نیروهای قرارداد کوتاه مدت پس از تامین مواد اولیه و همزمان با فصل برداشت چغندر مجدد دعوت به کار می شوند اظهار کرد: عمده برداشت محصول چغندر قند در شهرستان میامی انجام می شود و در شهرستان شاهرود نیز کاشت چغندر قند در روستاهای بخش زیراستاق انجام می شود و در خوش بینانه ترین حالت محصول چغندری که از شهرستان میامی و شاهرود به کارخانه شکر شاهرود وارد می شود حدود 70 هزار تن است.

,

خبرنگار نسل شاهوار امروز برای پیگیری مشکلات کارخانه قند شاهرود و پیگیری معوقات و امکان مقرری دریافت بیمه بیکاری برای کارگرانی که از کار بیکار شده اند چند بار با مدیر این کارخانه تماس گرفت که موفق به گفتگو با مدیر این کارخانه نشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه