اخبار داغ

حرف‌های شنیدنی مسئولان درمانگاه/

گلایه‌های مردم اسدآباد از نبود پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی

گلایه‌های مردم اسدآباد از نبود  پزشک متخصص در درمانگاه تأمین اجتماعی
تنها درمانگاه شهر اسدآباد در حالی به مردم خدمات ارائه می‌دهد که باوجود فضای کافی و امکانات مناسب از نبود پزشک متخصص در مضیقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرنگار  آوای سیدجمال؛ سال ۹۰ بود که اولین درمانگاه تأمین اجتماعی در اسدآباد تأسیس و با واحدهای پزشک عمومی، تزریقات، مامایی و داروخانه آماده خدمات‌رسانی شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال, ؛,

 این درمانگاه ه تقریباً از صفر شروع بکار کرده است تاکنون روبه‌پیشرفت بوده و تا به امروز ۴۵۷۳۲ بیمار را پذیرش کرده است؛

,

, ,

 به مناسبت هفته‌ تأمین اجتماعی سری به تنها درمانگاه تأمین اجتماعی شهر زدیم تا از اوضاع آن از زبان مردم جویا شویم؛

,

 از درب که وارد شدم همهمه‌ی مردم برای نوبت‌گیری را دیدم که از نوبت‌دهی‌ها گلایه نیز می‌کردند که برخی از آن‌ها بجا بود؛ یکی از بیماران مراجعه‌کننده از تک شیفته بودن این درمانگاه می‌گفت: که اگر درمانگاه ۲ شیفته باشد همهمه مردم کم شده و حتی افراد بیشتری در این درمانگاه کار خواهند کرد.

,

, ,

 به طبقه دوم نگاهی انداختم مردم بلافاصله تا متوجه حضور خبرنگار شدند از اعتراض و گلایه صدایشان را بالا بردند!

,

درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد که در حاشیه شهر ساخته معایبی را به دنبال دارد اینکه معمولاً قشر کم‌درآمد جامعه به این درمانگاه مراجعه می‌کنند و قطعاً با کمبودهایی ازجمله مالی مواجه هستند؛

,

آقای آزرمی می‌گفت: درمانگاه تا منزل بنده فاصله‌ی زیادی دارد و بنده مجبورم برای مراجعه به درمانگاه ماشین دربست بگیرم و هزینه زیادی را داشته باشم این مطلب که آقای حمید آزرمی یکی از بیماران بود عنوان کرد مشکلی بود که خیلی از افراد حاضر در درمانگاه به آن اشاره کردند؛

,

, ,

 دیگری می‌گفت: بنده خودم به‌شخصه به شهرداری رفتم و برای این موضوع اقدام کردم اما بی‌نتیجه است و هنوز این مکان وسیله نقلیه عمومی برای رفت‌وآمد ندارد؛

,

از مردم درخواست کردم مشکلات درمانگاه و همچنین نظرها و توقعات حتی پیشنهادات خود را مطرح کنند و به آن‌ها این اطمینان را دادم که حرف‌هایشان بی‌اثر نخواهد بود که در همین حین یکی از کارکنان مجموعه گفت: در درمانگاه صندوق برای پیشنهادات مراجعه‌کنندگان وجود دارد و با بررسی‌های صورت گرفته بیشترین درخواست‌های مردم نبود وسایل نقلیه عمومی و نبود دندانپزشکی است؛

,

خانم مریم مولوی دیگر مراجعه‌کننده‌ای بود که ازجمله کمبودها و نیاز مهم درمانگاه را نبود بوفه برای تغذیه دانست؛

,

, ,

او می‌گفت: وقتی به اینجا مراجعه می‌کنم ساعت‌ها معطل می‌شوم و اگر بیمار و یا همراه به خوراکی نیاز داشته باشد تا فاصله 500 متری این درمانگاه مغازه و یا بوفه برای تغذیه وجود ندارد و این موضوع مهمی است که نیاز به رسیدگی دارد.

,

آقای مرادی بازنشسته رانندگی بود و از امکاناتی چون نیمه‌کاره بودن آزمایشگاه گلایه داشت و می‌گفت: بعد از ساله کار و زحمت حالا که می‌خواهیم از بیمه خود استفاده کنیم امکانانی در دسترسم قرار نمی‌دهند و آزمایشگاه تأمین اجتماعی چکاب کامل ندارد و ما وجود بیمه بازهم باید هزینه کنیم.

,

, ,

خانم بسطامی بیمار قلبی بود و شدیداً از کمبود پزشک متخصص و نبود داروهایی برای بیماران قلی احساس نارضایتی داشت و می‌گفت: از روستا مسافتی طولانی را به این درمانگاه طی می‌کنم و بی‌نتیجه، حرف‌های خانم بسطامی در حالی بود که کارکنان داروخانه درمانگاه می‌گفتند داروهای این داروخانه در حد پزشک عمومی است و نبود دارو بیش از این به دلیل پزشک متخصص است.

,

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد در این زمینه گفت: چندین بار به‌صورت شفاهی و مکتوب خدمت پزشکان متخصص و دندانپزشکی درخواست همکاری اعلام داشته‌ایم اما قبول نکرده‌اند.

,

, ,

دکتر روزبه اصلاح در ادامه افزود: به دلیل نبود دندان‌پزشک و اینکه تجهیز فرسود و ازکارافتاده می‌شدند  وسایل‌ها را به استان واگذار کردم.

,

وی از نبود پزشک متخصص خبر داد و گفت : اگر پزشک متخصص در درمانگاه وجود داشته باشد به‌تبع آن آزمایشگاه پیشرفته شده و داروهای داروخانه نیز افزایش پیدا می‌کند که این موضوع پذیرش افراد بیشتری (بیش 300  نفر ) در طول روز را به همراه خواهد داشت.

,

مسئول درمانگاه تأمین اجتماعی اسدآباد در پایان صحبت‌های خود از فضای کافی خبر داد و افزود برای شروع کر دندانپزشکی به تجهیزات و پزشک نیازمند هستیم.

,

آقای نصری از کارکنان درمانگاه از تشکیل کمسیون‌های پزشکی در این درمانگاه خبر داد و گفت: به دلیل برگزاری کمسیون‌های پزشکی پزشک عمومی که رئیس بیمارستان نیز هست وقت خود را صرف این برنامه می‌کند و نهایتاً بیماران ناراضی می‌شوند.

,

, ,

در پایان باید بگوییم  که درمانگاه شهرستان اسدآباد باوجود فضا و مکان کافی نیازمند پزشک متخصص است و این مهم می‌طلبد که مسئولان ارشد شهرستان به کمک درمانگاه بیایند و در مرتفع کردن این مشکلات مسؤولان درمانگاه را یاری دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه