اخبار داغ

رئیس جهاد دانشگاهی کشور:

امکان انتقال فناوری در حوزه پزشکی در استان بوشهر وجود دارد

امکان انتقال فناوری در حوزه پزشکی در استان بوشهر وجود دارد
رئیس جهاد دانشگاهی کشور و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه پزشکی اگر استان بوشهر این استعداد را داشته باشد، امکان انتقال فناوری در زمینه نازایی، درمان سرطان به ویژه سرطان سینه در خانم ها وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ دکتر سید حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاح جهاد دانشگاهی استان بوشهر و معارفه علی احمدی زاده به عنوان ریاست جهاد دانشگاهی در استان اظهار کرد: در حوزه علمی و فناوری کارهای بسیار ارزنده ای صورت گرفته است که در حوزه پزشکی فعالیتمان را در به روز ترین فعالیتی که در دنیا شکل گرفته بود در بحث سلول های بنیادی و یا سلول درمانی شروع کرده ایم و توانستیم توانمندی علمی را به فناوری تبدیل کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

وی افزود: در همین راستا درمانگاهی تشکیل شده است و در زمینه سلول های بنیادی خدمات ارائه می کند که به عبارتی ساخت قطعات یدکی بدن است و به دنبال راه اندازی بیمارستانی برای ساخت سلول های بنیادین هستیم.

,

رئیس جهاد دانشگاهی اذعان داشت: در حوزه صنعتی به دلیل اینکه استان بوشهر جزو استان هایی است که نفت، گاز و پتروشیمی در این استان بسیار توسعه پیدا کرده که در راستای آن فناوری های متعددی تولید شده است که آن ها باید برای ساخت دکل های حفاری نفت بهینه سازی شود.

,

وی افزود: سندی تحت عنوان نقش جهاد در اجرایی کردن نقش جامعه علمی کشورتهیه شده است و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز رسیده است.

,

طیبی بیان کرد: در زمینه فناوری نباید تکرار داشته باشیم و همیشه باید تجهیزات اصلی را ببینیم چرا که با بهره برداری تکنولوژی ها که از غرب و شرق به کشور می آیند نمی توانیم اشتغال برای جوانانمان ایجاد کنیم بلکه باید خودمان صاحب دانش باشیم و با طراحی هایی که خودمان انجام می دهیم تجهیزات و محصولات مورد نیاز را تولید کنیم و یکی از راه هایی که می توانیم صاحب دانش شویم انتقال فناوری است و الان در زمینه نفت، فولاد می توانیم انتقال دانش دهیم.

,

وی افزود: در زمینه حمل و نقل ریلی و شیمی کردن آب که به استان بوشهر و دیگر استان های جنوبی کشور مرتبط می شود که با وجود 50 آبشیرین کن در کشور باز هم انتقال فناوری صورت نگرفته است چرا که اگر چند آبشرین کن را از سازنده های آن خریداری کنیم در آینده می توانیم با ارتقای آن صاحب دانش شویم و حتی صادرات کنیم.

,

طیبی گفت: در برنامه ششم توسعه دو بند برای انتقال فناوری در حمل و نقل وجود دارد و دیگری بحث آبشرین کن ها در نظر گرفته شده است.

,

رئیس جهاد دانشگاهی با اشاره به ایجاد اشتغال در استان اظهار کرد: در زمینه های نفت، گاز و پتروشیمی علاوه بر اینکه می توان تجهیزات را در استان ساخت، در بحث تعمیر و نگهداری پروژه های بزرگی که در عسلویه است می تواند به خوبی در استان ایجاد اشتغال کند.

,

وی افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه آموزش در کوتاه مدت و بلند مدت با علمی کاربردی و موسسات بزرگی در سطح کشور و قردادهای تخصصی زیادی به ویژه با گاز، نفت و پترشیمی و سایر صنایع دارد و بوشهر می تواند کانون خوبی برای آموزش های تخصصی و مهارت افزایی باشد.

,

با توجه به اینکه اولین پژوهشکده جهان در حوزه کشاورزی که توسط جهاد دانشگاهی در کشور ایجاد شده است را داریم و در زمینه بومی سازی، تکثیر و داروهای گیاهی صاحب دانش هستیم، جهاد دانشگاهی آمادگی این را دارد که در استان بوشهر روی آلوورا و حوزه های دیگری که استان علاقه مند است کار شود.

,

در حوزه پزشکی اگر استان بوشهر این استعداد را داشته باشد، امکان انتقال فناوری در زمینه نازایی، درمان سرطان به ویژه سرطان سینه در خانم ها وجود دارد.

,

در پایان این مراسم علی احمد زاده حکم  ریاست جهاد دانشگاهی استان بوشهر را از دکتر سید حمید رضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور دریافت کرد.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه