اخبار داغ

بی نصیب ماندن مدرسه تاریخی از اعتبارات قطره چکانی؛

فارغ التحصیلان برای مرمت دبیرستان تاریخی امام(ره) بروجرد آستین بالا می زنند+تصاویر

فارغ التحصیلان برای مرمت دبیرستان تاریخی امام(ره) بروجرد آستین  بالا می زنند+تصاویر
دبیرستان تاریخی امام (ره) بروجرد یکی از بناهای ارزشمند است که به دلیل عدم رسیدگی و مرمت بخش های از آن تخریب شده و تا کنون حتی اعتبارات قطره چکانی هم برای این بنا از راه نرسیده و حالا فارغ التحصیلان برای مرمت مدرسه قدیمی خود آستین همت بالا می زنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک دبیرستان تاریخی امام(ره) به عنوان قدیمی ترین دبیرستان غرب کشور در بروجرد یکی از زیباترین بناهای تاریخی این شهر است که این بنای تاریخی حدود 80 سال پیش ساخته شد و 1377 به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

دبیرستان امام(ره) با 14 هزار متر مربع وسعت دارای دو طبقه و یک زیر زمین است و 10 ستون آجری و دو ایوان نیمگرد زیبایی خاصی به این بنا بخشیده است و در جای جای ین بنای تاریخی معماری بی نظیر خودنمایی می کند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد

, نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد,

 

,

در شهرستان بروجرد آثار تاریخی و بناهای زیای وجود دارد که هر کدام جلوه ای خاص دارند اما چند سالی است که تهدید تخریب روی این بنای تاریخی سایه افکنده و تا کنون بخش هایی از کلاس های این مدرسه تخریب شده است.

,

 

,

گرچه روزگاری صدای زنگ تفریح و هیاهوی دانش آموزان در مدرسه می پیچید اما امروز تنها در و دیوار این مدرسه قدیمی بوی خاطرات دوران مدرسه را می دهد و به جای آن همه شور و نشاط دانش آموزان، حالا تنها سکوت است که از در و دیوار این مدرسه بالا می رود.

,

 

,

نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد

, نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد,

 

,

اما با ورود به این مدرسه قدیمی آنچه مشهود است غفلت مسئولان مربوطه به این بنای تاریخی است که در طول این چند سال از مرمت و نگهداری آن غافل شده اند، شاید ریختن بخش هایی از سقف و یا تخریب برایشان چندان مهم هم نباشد اما این مدرسه به عنوان یک بنای تاریخی بسیار ارزشمند است و امروز و فردا کردن برای مرمت ها و نگهداری این بنا از سوی  مسئولان واقعا جای سوال دارد.

,

 

,

آذرماه سال 95 بود که استاندار لرستان با سفر به بروجرد از این بنای تاریخی بازدید کرد و قرار شد برای مرمت اضطراری قبل از فرا رسیدن فصل زمستان مبلغ 250 میلیون تومان از محل اعتبارات حوادث در نظر گرفته شود که با گذشت 8 ماه این این ماجرا هنوز خبری از اعتبار نشده است.

,

 

,

با توجه به این که روز به روز وضعیت این بنای تاریخی بحرانی تر می شود حالا قرار است فارغ التحصیلان این دبیرستان و خیرین آستین همت را بالا بزنند و برای مرمت و بازسازی این بنا اقدام کنند.

,

 

,

نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد

, نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد بازتاب بروجرد,

 

,

گویا همان اعتبارات قطره چکانی هم نصیب این دبیرستان نشد و نیمه شهریور ماه این همایش برگزار می شود تا این بار یکی از بناهای تاریخی بروجرد با همت فارغ التحصیلان مرمت شود.

,

 

,

در ادامه "حجت اله یارمحمدی" رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: این بنای تاریخی یکی از بناهای ارزشمند بروجرد است که معماری آن با الهام گرفتن از معماری هخامنشی و ساسانی ساخته شده اما این بنا نیازمند اقدامات اضطراری اس چرا که طی چند سال اخیر اقدامات مرمتی روی این بنا صورت نگرفته و بخش هایی از گچها و سقف فرو ریخته که نیاز است اقدامات صورت گیرد.

,

 

,

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته هیچگونه اعتباری برای مرمت این بنا تخصیص داده نشده و در مجموع برای مرمت این بنا 2 میلیارد تومان نیاز است تا در ابتدا مرمت اضطراری صورت گیرد و سپس به ترتیب بخش هایی که تخریب شده را بازسازی کرد.

,

 

,

نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد

, نتیجه تصویری برای دبیرستان امام بروجرد,

 

,

"شمس" معاونت پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش بروجرد در این راستا گفت: گردهمایی فارغ التحصیلان برای مرمت دبیرستان امام(ره) 15 شهریور ماه در بروجرد برگزار می شود که سه روز است ایمیل مورد نظر برای استقبال کنندگان این همایش فعال شده و تا کنون 20 نفر برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند.

,

 

,

به گفته وی علاقه مندان و فارغ التحصیلان تا پایان مرداد ماه می توانند برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کنند تا این بنای تاریخی به همت فارغ التحصیلان این دبیرستان مرمت شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه