اخبار داغ

کارشناس مذهبی:

روحانیت ضربه‌های مهلکی بر دشمنان وارد کرده است

روحانیت ضربه‌های مهلکی بر دشمنان وارد کرده است
کارشناس مذهبی رسانه به پیوند روحانیت با فطرت مردم اشاره کرد و گفت: دشمنی بیگانگان با روحانیت امری واضح است چرا که ضربات مهلکی از این قشر خورده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی آقابابا در گفت‌وگو با تهران‌ نیوز در ارتباط با جایگاه روحانیت در جامعه و لزوم مردمی بودن روحانیت اظهار داشت: پرداختن به موضوع روحانیت اثر ویژه‌ای بین مردم دارد چرا که دشمنان در حال تبلیغات برضد این لباس مقدس هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران‌ نیوز,

وی گفت: روحانیت از زمان پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم شروع شد و تاکنون نیز ادامه دارد. حتی صحابه پیامبران هر دوره نیز پیام پیامبران خود را به مردم می‌رساندند. در زمان اهل بیت(ع) نیز نزدیک‌ترین افراد به این بزرگواران از امام معصوم نور می‌گرفتند و مفاهیم دینی را به مردم آموزش می‌دادند.

,

کارشناس مذهبی رسانه اضافه کرد: این روند ادامه پیدا کرد تا در زمان حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، بحث مرجعیت پیش آمد و طبق فرموده وجود مبارک حضرت، مردم برای حل مشکلاتشان موظف به مراجعه به «راویان حدیث» شدند.

,

حجت‌الاسلام آقابابا با اشاره به قدرت اثرگذاری فرد روحانی بیان داشت: اگر طلبه‌ای در رفتار، کردار و گفتارش مراقبت‌هایی را ایجاد کند، به طور ناخواسته اثر وضعی مطلوبی را بر روی نزدیکانش و عموم مردم می‌گذارد.

,

وی عنوان کرد: بارها برای سخنرانی به شهرستان‌های مختلف رفته و مشاهده کرده‌ام که یک روحانی بزرگوار در یک محل موفق عمل کرده و اثر قابل توجهی را در آن جمع و آن افراد به وجود آورده است.

,

این شاگرد مکتب امام صادق(ع) هم‌چنین یادآور شد: از طرفی هم مشاهده شده که برخی از روحانیون کم‌کاری کرده‌اند و باعث به وجود آمدن فقر فرهنگی و فقر دینی در یک منطقه شده‌اند. البته تعداد این‌گونه افراد کم است اما باید توجه داشته باشیم که در جامعه روحانیت، حتی کم هم زیاد محسوب می‌شود.

,

حجت‌الاسلام آقابابا در ادامه افزود: مردم به عملکرد، کردار و رفتار روحانیت توجه ویژه‌ای دارند و در ارتباط با موجودیت این موارد در روحانیون دقت نظر بالایی دارند. از طرفی هم ما باید مراقب اعمال خود باشیم تا جایگاهمان در اذهان عمومی دچار لغزش و تزلزل نشود.

,

وی به هوشیاری مردم در شناخت روحانی متدین از غیرمتدین توسط مردم اشاره و تاکید کرد: مردم به بصیرت و بینش عمیقی رسیده‌اند و فقط با چند دقیقه صحبت کردن با یک روحانی به‌طور کامل به شخصیت حقیقی وی پی می‌برند.

,

این کارشناس مذهبی رسانه حمله فرد خاطی به روحانیت در مترو شهرری را تامل‌برانگیز دانست و بیان داشت: دشمنی بیگانگان با روحانیت برهمگان واضح و آشکار است چراکه آن‌ها ضربه‌های مهلکی از روحانیون خورده‌اند و به دنبال جبران آن هستند.

,

حجت‌الاسلام آقابابا با بیان این‌که روحانیت با فطرت مردم پیوند خورده است ، تصریح کرد: شخص روحانی، مبلغ دین بوده و دین هم با فطرت مردم گره خورده است. از این رو کمک کردن آن دو نفر به روحانی مجروح در مترو شهرری موضوع عجیبی نیست. آن دو نفر مردانگی کردند و کمک آن‌ها در اصل کمک به لباس روحانیت بوده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه