اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس مطرح کرد؛

لزوم «مقابله به مثل» ایران با امریکا در موضوع برجام

لزوم «مقابله به مثل» ایران با امریکا در موضوع برجام
حجت الاسلام نوروزی گفت: باید ایران در موضوع بدعهدی امریکا در برجام، مقابله به مثل کند و هر قدر که امریکایی ها نسبت به نقض برجام قدم برداشته اند، ایران هم همان قدر برجام را نقض کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نوروزی سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تهران نیوز ، با اشاره به اعتراف اخیر وزیر امور خارجه کشور در خصوص اینکه «ترامپ متن و روح برجام را نقض کرده است»، گفت: ما و محمد جواد ظریف به خوبی می دانیم که امریکا در قبال انجام تعهداتش در برجام، کوتاهی نکرده و این امریکا بوده که با وضع تحریم های جدید علیه ایران، ناقض برجام بوده است، چرا که در دوران ریاست جمهوری ترامپ در امریکا، مدام شاهد افزایش تحریم ها بر علیه ملت ایران بوده ایم و هر کدام از این تحریم ها، نقض آشکار برجام محسوب می شود و امریکا به طور صریح، ناقض برجام است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

وی ادامه داد: در حال حاضر، اروپا به عنوان طرف مقابل ایران در مذاکرات هسته ای، همچنان به تعهداتش در برجام عملی نموده و این امریکاست که نسبت به تعهداتش بی تفاوت بوده است.

,

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در ادامه تاکید کرد: باید به موضع‌گیری‌ها و تصمیمات دولت آمریکا پیرامون برجام توجه کرد چرا که آنان در این مدت عدم صداقت و پایبندی خود نسبت به این توافق نامه را به شکل‌های مختلف نشان دادند و یقینا اگر جمهوری اسلامی ایران تاکنون موضع متقابلی در برابر بدعهدی‌های آمریکا پیرامون برجام انجام نداده است صرفا به دلیل یکسری ملاحظات بوده که به دنیا نشان دهد، ایران به دنبال نقض برجام نبوده و این موضوع را به اثبات رسانده است.

,

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه طبیعت و ذات آمریکا در اجرای تعهدات، بدعهدی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون ترامپ بعد از رئیس جمهور شدن از پیمان‌های دو جانبه و چندجانبه‌ای خارج شده است و یقینا ظریف هم قبول دارد که امریکا در اجرای برجام، به جای همکاری، با ایران در تقابل بوده است.

,

وی تاکید کرد: از اول هم مشخص بود که امریکا به عنوان شیطان بزرگ، به تعهداتش عملی نمی کند و آنچه در مذاکرات می گوید را عملی نمی سازد اما نیاز است که ایران در مجامع بین الملی از حقوق مسلم خود دفاع کند و نشان دهد که امریکا ناقض برجام بوده و ایران قبول کرده بود که در این ماجرا، همکاری لازم را به مجامع بین المللی انجام دهد.

,

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم خاطر نشان کرد: نیاز است که ایران در موضوع بدعهدی امریکا در برجام، مقابله به مثل کند و هر قدر که امریکایی ها نسبت به نقض برجام قدم برداشته اند، ایران هم همان قدر برجام را نقض کند.

,

حجت الاسلام نوروزی در پایان با اشاره به پیگیری های وزارت امور خارجه برای متهم کردن امریکا در اجرا نکردن تعهداتش در برجام، گفت: در دیوان لاهه یا یدوان بین‌المللی داوری می‌توانیم به این موضوع رسیدگی کنیم که این امر مستلزم ورود جدی وزارت خارجه است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه