اخبار داغ

گزارشی از نبود امکانات جذب گردشگر در شهرستان دلگان؛

نقش اساسی جذب توریست در توسعه مناطق محروم/ شهرستان دلگان فاقد امکانات رفاهی جذب گردشگر

نقش اساسی جذب توریست در توسعه مناطق محروم/ شهرستان دلگان فاقد امکانات رفاهی جذب گردشگر
با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایران و جهان در سال 96 انتخاب شده است، اما شهرستان دلگان با داشتن اماکن گردشگری زیاد، امکانات رفاهی لازم برای جذب گردشگر را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان جاذبه های گردشگری زیادی برای جذب توریسم به این منطقه دارد، آبشار پورآب اسفند، چشمه آبگرم کنتی، چشمه آبگرم هودیان، باغات پرتقال و نخل های هودیان، چشمه آبگرم کنارآزاد، دشت جازموریان، دلگان قدیم و پوزه باغ اینها بخشی از جاذبه های گردشگری این منطقه است که همه ساله می تواند گردشگرانی را جذب کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

اما متأسفانه زیرساخت های مناسب برای گردشگری شهرستان دلگان فراهم نشده است، با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایران و جهان در سال 96 انتخاب شده است، این امکانات و زیرساخت های ضعیف نه تنها در شان مردم این منطقه نیست، بلکه امکان ورود گردشگر به این منطقه را به شدت کاهش می دهد.

,

, ,

محمد چاکری یکی از اهالی منطقه اسفند در گفتگو با دلگان پرس با بیان اینکه نبود امکانات رفاهی و خدماتی در منطقه گردشگری اسفند، به یکی از معضلات و مشکلات این منطقه تبدیل شده است، گفت: در حالیکه که اسفند دلگان از ابتدایی ترین امکانات رفاهی و خدماتی برای رفاه گردشگران و مسافران محروم است.

, دلگان پرس,

وی با اشاره به اینکه منطقه اسفند با داشتن آبشار پورآب و باغات زیبا توان جذب گردشگر از شهرها و استان های دیگر ایران را دارد، تصریح کرد: مسئولان باید امکانات و زیر ساخت های لازم را برای جذب گردشگر فراهم کنند.

,

محمد چاکری با تاکید بر اینکه تاکنون این مناطق توسط مسئولان به خوبی معرفی نشده اند، اضافه کرد: زمانی که ابتدایی ترین امکانات برای جذب گردشگر داخلی وجود ندارد، چگونه می توان انتظار داشت که گردشگر خارجی به این منطقه بیایید.

,

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری ایران و جهان در سال 96، اما تاکنون که چهار ماه از این سال می گذرد هیچ تغییری در وضعیت مناطق گردشگری شهرستان دلگان رخ نداده است و هیچ تفاوتی با قبل ندارد.

,

, ,

علی بامری یکی از اهالی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار دلگان پرس به وجود داشتن امکان گردشگری زیاد در شهرستان دلگان اشاره کرد و گفت: اما هیچ گونه امکانات رفاهی و زیرساختی برای جذب گردشگر و توریسم فراهم نشده است.

, دلگان پرس,

وی با اشاره به اینکه شهرستان دلگان یکی از مناطق است که هیچ گونه مجتمع رفاهی بین راهی در آن وجود ندارد، تصریح کرد: شاید به جرات بتوان گفت که در مسیرهای مواصلاتی و همچنین مکان های گردشگری این منطقه هیچ گونه سرویس بهداشتی وجود ندارد.

,

علی بامری با تاکید بر اینکه همچنین شهرستان دلگان استراحتگاه و مسافرخانه ای برای گردشگردان ندارد، اضافه کرد: مسئولان باید امکانات لازم برای جذب توریست به منطقه محروم شهرستان دلگان را فراهم کنند.

,

با این حال می توان گفت که جذب توریست یکی از راه هایی است که نقش اساسی در توسعه مناطق محرومی مانند شهرستان دلگان را دارد.

,

علی ای حال و با توجه به اینکه می توان گفت که صنعت گردشگری می تواند به عنوان یک اصل و یک فرایند راهبردی در اقتصاد مقاومتی باشد، و علاوه بر توجه به حضور گردشگر در منطقه باید امکانات و زیرساخت های لازم را برای حضور گردشگران فراهم کرد.

,

شهرستان دلگان در 475 کیلومتری جنوب غرب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

,

خبرنگار مجید بامری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه