اخبار داغ

گزارش/

لبخند رضایت مردمان مناطق محروم از حضور سپاه و بسیج/ اینجا همه آتش به اختیارند+تصاویر

لبخند رضایت مردمان مناطق محروم از حضور سپاه و بسیج/ اینجا همه آتش به اختیارند+تصاویر
در اقدامی از سوی بسیج جامعه پزشکان و همکاری بهداری سپاه ناحیه، مردم عشایر شهرستان میانه در منطقه ییلاق نشین بزغوش ویزیت و درمان رایگان شده و به مشکلات آنان رسیدگی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از میانا، هوا گرم است و خورشید تا می‌تواند اشعه گرمای خود را بر تن دشت ها و کوه های سنگی می‌افکند. در اینجا حتی خبری از بوی کاهگل هم نیست انگار اینجا محرومیت و فقر با یکدیگر دست و پنجه نرم می‌کنند و در اینجا گاهی مردم از کمترین امکانات حتی سرویس بهداشتی هم محروم‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میانا,

 

,

اینجا مردم مسجد ندارند و خبری از غسالخانه نیست و مجبورند میت خود را در همان شرایط سخت غسل داده و به خاک بسپارند. هرچه نگاه کنی محرومیت و فقر است اما چشم‌هایی در انتظارند تا از آن سوی راه‌ها و پشت کوه‌ها افرادی  بیایند و خدمتی به این مردمان عشایر انجام دهند.

,

 

,

اینجا گرچه امکانات زیاد نیست اما هنوز عاطفه، مهربانی، صمیمیت و اخلاص در نگاه و رفتار تک تک مردمان موج می‌زند. اینجا همه از دیدن افرادی خوشحال می‌شوند که با آمدنشان شور و شادی و همکاری را دوباره به این مناطق دور افتاده از شهر و روستاها باز می‌گردانند.

,

 

,

چند ماهی از فعالیت بسیج جامعه پزشکان شهرستان میانه نمی گذرد که با پشتیبانی سپاه ناحیه میانه و به صحنه آوردن ادارات و دستگاه های متولی امر در مناطق محروم و خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف عمرانی، درمانی، بهداشتی و آموزشی لبخند رضایت بر لبان عشایر و روستاییان منطقه جاری شده، لبخندی که گرچه به معنای رضایت کامل از حل مشکلاتشان نیست اما  نویددهنده این است که این جهادگران آمده‌اند تا مشکلات آنها را به گوش مسئولان برسانند البته اگر گوش شنوایی باشد.

,

 

,

فرمانده سپاه میانه نیز در خصوص اجرای طرح های محرومیت زدایی در حوزه سلامت شهرستان، گفت: حرکت بسیج جامعه پزشکان، آرام اما پرقدرت پیش می رود و با پیوستن پزشکانی که دغدغه رفع محرومیت از مردم را دارند به این حرکت، شاهد کار عظیمی در حوزه سلامت مردم خواهیم بود.

,

 

,

جعفر غیابی با بیان آماری از میزان افزایش محرومیت ها طی هشت سال گذشته، افزود: وجود امنیت در جامعه و از آن مهمتر وجود احساس امنیت در بین مردم بسیار حایز اهمیت است و هدف از تلاش ما در حوزه سلامت و محرومیت زدایی در این حوزه با توجه به ضعف توان مالی مردم، افزایش امنیت پزشکی و تقویت احساس امنیت سلامت در بین آحاد مردم علی الخصوص قشر مستضعف جامعه است.

,

وی تصریح کرد: جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور عشایر و دامپزشکی از جمله اداراتی بودند که در کنار نیروهای سپاه و بسیح در رسیدگی به وضعیت مناطق محروم عشایر شهرستان در کنار نیروهای سپاه بصورت جهادی و بسیجی وار حضور داشتند.

,

 

,

فریدون پورشهباز مسئول بسیج جامعه پزشکان نیز در گفتگو با خبرنگار میانا ضمن تشریح فعالیت ها و خدمات ارائه شده در راستای ویزیت رایگان مردم عشایر شهرستان، افزود: بی تردید این طرح  یکی از تاثیرگذارترین طرح های محرومیت زدایی از چهره های روستاها و مناطق بی بضاعت است که امیدواریم  هر ساله در ایام مختلف سال شاهد برگزاری آن باشیم.

,

 

,

 

,

وی همچنین از اجرای طرح ویزیت رایگان یکروزه  در روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه در محل مدرسه آیت الله میانجی واقع در شهرک اندیشه خبر داد و افزود: می خواهیم مردم عملکردهای محرومیت زدایی را عینی و واقعی بشناسند نه با گفتارهای پوچ و توخالی.

,

 

,

 

,

فریدون پورشهباز گفت: اجرای این طرح ها به صورت داوطلبانه و با همکاری و مشارکت چند تن از پزشکان دلسوز انجام می شود، خدمات پزشکی و درمانی رایگان به محرومان جامعه ارائه شده و تا حد امکان دارو و نیازهای درمانی بیماران خاص نیز تامین شده است.

,

 

,

 

,

وی ادامه داد: آمار پزشکان و مشاوران درمانی که برای اجرای این کار اعلام همکاری کرده اند روز به روز در حال افزایش است.

,

 

,

 

,

پورشهباز خبر داد: در آینده ای بسیار نزدیک با اجرای طرح بیمارستان صحرایی یکروزه در یکی از مدارس شهرستان، خدمات گسترده پزشکی با استفاده از دهها پزشک، متخصص و مشاور، به صورت رایگان در اختیار مردم میانه قرار خواهد گرفت.

,

 

,

 

,

وی اضافه کرد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی از جمله ویزیت و مداوای بیماران، خدمات غربالگی دیابت و فشارخون، کاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، مشاوره پزشکی و روانشناسی، فیزیوتراپی، سونوگرافی و غیره از جمله مهمترین برنامه های این طرح یکروزه خواهد بود.

,

 

,

                   

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

 

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه