اخبار داغ

گلایه مردم سیستان و بلوچستان از کمبود آب همچنان ادامه دارد

گلایه مردم سیستان و بلوچستان از کمبود آب همچنان ادامه دارد
بی آبی، معضل جدید در منطقه سیستان نیست، بلکه بیش از ده سال است روستاهای شمال استان سیستان و بلوچستان به این معضل دچار شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ معضل بی آبی در منطقه سیستان از اول فصل تابستان آغاز شده است به گونه ای که در برخی از روستاهای این منطقه آب به طور کل قطع گردیده و روستانشینان مجبورند بشکه های آب را از دیگر شهرها به روستا وارد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

آب رسانی با تانکر یکی دیگر از راهکارهایی است که مسئولین در معدود روستاها بکار گرفته اند، تانکر های آبی که در یک وعده از روز به روستاها سر می زنند و بی شک نمی تواند جوابگو تامین آب شرب همه ی خانواده ها باشد.

,

بی آبی، معضل جدید در منطقه سیستان نیست، بلکه بیش از ده سال است روستاهای شمال استان سیستان و بلوچستان به این معضل دچار شده اند، چاره اندیشی مسئولین در رفع معضل آب شرب روستائیان نیز تا کنون به نتیجه نرسیده و قربانی این کم توجهی اکنون مرزداران جنوب شرق هستند.

,

خبر بی آبی هر روز از یک روستا به گوش می رسید، خود مسئولین هم پس از ده سال هنوز نمی دانند مشکل از چیست و اگر هم می داند چرا تا کنون برای رفع این معضل چاره اندیشی نکرده اند.

,

, ,

, ,

یکی از اهالی روستای خاک سفیدی در این خصوص گفت: روستای خاک سفید و روستاهای اطراف شهرستان هیرمند سیستان در آستانه بحرانی شدید قرار دارد.

,

وی گفت: مردم این روستا و روستاهای اطراف آن چندین سال است با کمبود آب مواجه اند امسال طوفان، گرد و خاک و ریزگرد به این بحران اضافه شده و اهالی شهرستان هیرمند را در معرض خطر جدی قرار داده است.

,

وی خاطرنشان کرد: تنها راه کار در حال انجام ، آبرسانی به مردم این روستاها با تانکر آب بوده است که این کار نیز به جوابگوی همه ی خانواده ها نیست.

,

روستاهای شندک بارانی، خاکسفیدی و قادر آباد از جمله روستاهایی هستند که بیشتری مشکل آب را در فصل تابستان دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه