اخبار داغ

نایب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای:

21 زورخانه در مناطق مختلف استان همدان فعالیت دارند / زورخانه پهلوان علی میرزا آکادمی ورزش زورخانه ای در همدان

21 زورخانه در مناطق مختلف استان همدان فعالیت دارند / زورخانه پهلوان علی میرزا آکادمی ورزش زورخانه ای در همدان
نایب رئیس هیات پهلوانی و زورخانه ای استان همدان از فعالیت 21 زورخانه در سطح استان و حضور کهنه سوار و تنهاپزشک باستانی کار کشور در زورخانه شاه مردان علی(ع) همدان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه خبری همدان ورزش،لطف الله خاکساری در گفتگو با خبرنگار همدان ورزش اظهار داشت:به مناسبت هفته پهلوانی و ورزش زورخانه ای باشگاه شاه علی مردان در همدان به علت تعمیرات وتغییر معماری وجابجایی سردم مرشد مدتی تعطیل بود که بعدازگذشت 50 روز و با تلاش های خانواده صباغ این زورخانه روز گذشته مجددا آغاز به کار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, همدان ورزش, همدان ورزش,

 

,

وی ادامه داد:  با تقدیر از تلاش های صباغ صاحب زورخانه شاه مردان در تعمیر و تجهیز این زورخانه می توان گفت: در مراسم بازگشایی مجدد این زورخانه پیشکسوتان از تهران واراک حضور داشتند و به مناسبت هفته پهلوانی به اجرای برنامه پرداختند .

,

 

,

غلامرضا خاکساری تصریح کرد: این برنامه یک میهمان ویژه نیز داشت و آن هم حضور دکترحاج حسین مسچی 85 ساله و کهنه سوار و صاحب شال و تنهاپزشک باستانی کار کشور با٧٥سال سابقه ورزشی بود .

,

 

,

وی ادامه داد: دکتر مسچی یکی از بنیانگذاران درمانگاههای مهدیه ومدیرعامل این درمانگاه های خیریه درکنارشهید آیت الله مدنی بوده اند که سالها به دستورایشان بیماران مراجعه کننده به صورت کاملا رایگان ویزیت می شدند و امروز نیز ایشان علارغم سن بالای خود بیش از 70 نفر را در شبانه روز ئیزیت می کنند.

,

 

,

, ,

نایب رئیس هیئت ورزش باستانی همدان  افزود: فعالیت گود زورخانه شاه مردان آغاز شده و علاقمندان می توانند به این مجموعه واقع واقع در فلکه فردوسی به سمت مصلی مراجعه نمایند.

,

 

,

21 زورخانه در مناطق مختلف استان همدان فعالیت دارند

, 21 زورخانه در مناطق مختلف استان همدان فعالیت دارند, 21 زورخانه در مناطق مختلف استان همدان فعالیت دارند,

 

,

خاکساری بیان داشت : اکثر زورخانه های در سطح استان فعال هستند و بیشتر زورخانه هایی که سابقه دارند نیز فعالیت بیشتری دارند و بقیه کارشان هنوز به اتمام نرسیده و در حال ساخت هستند .

,

 

,

وی با اشاره به زورخانه پهلوان علی میرزا که در همدان آکادمی زورخانه است و بهترین مکان برای پرورش خردسالان و نونهالان می باشد .

,

 

,

 

,

 زورخانه پهلوان علی میرزا  آکادمی ورزش زورخانه ای در همدان

,  زورخانه پهلوان علی میرزا  آکادمی ورزش زورخانه ای در همدان ,  زورخانه پهلوان علی میرزا  آکادمی ورزش زورخانه ای در همدان ,

 

,

 

,

خاکسار روزهای کاری این زورخانه را روزهای زوج از ساعت 16 تا 18 برای نونهالان و جوانان دانست و برای بزرگسالان بعد از نماز ممغرب و عشا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بیان کرد .

,

 

,

گفتنی است :علی‌میرزا همدانی یا پهلوان علی‌میرزا همدانی از کشتی‌گیران معروف ایران در دوران قاجار بود. او در سال ۱۲۸۵ هجری مصادف با سال ۱۲۰۵ شمسی، در شهر همدان به دنیا آمد.

,

 

,

, ,

 

,

علی‌میرزا در دوران ناصرالدین شاه به اوج پهلوانی رسید و مقام پهلوان پهلوانان پایتخت را از آن خود کرد. او نخستین پهلوان کشتی بود که از آن سوی مرزها برای ایران افتخار و پیروزی آورد. علی‌میرزا در سن ۱۰۵ سالگی در ۲۵ بهمن ۱۳۱۰ خورشیدی چشم از جهان بست.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه