اخبار داغ

استاندار مازندران مطرح کرد؛

مشکل همیشگی مازندران در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی

مشکل همیشگی مازندران در تامین آب آشامیدنی و کشاورزی
استاندار مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر فقط 15 درصد آب آشامیدنی استان از طریق آب رودخانه و سدها تأمین می‌شود، گفت: استفاده از آب چاه مشکلات و آسیب‌های جدی برای محیط زیست و سلامت مردم به همراه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از بلاغ، بحران آب در استان سرسبز مازندران به حدی رسید که استاندار مازندران در همایش استانداران شمالی کشور از کمبود آب در بخش کشاورزی و آب شرب صحبت به میان آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

جمله پنهان ماندن فقر مازندران زیر برگ سبز بارها و بارها از سوی متولیان استانی مطرح می‌شود ولی برای رفع آن اقدامی انجام نمی‌شود.

با وجود احداث سد در چند نقطه از استان مازندران درست زمان خوشه‌دهی برنج مردم شرق استان به ویژه شهرستان نکا با کمبود آب مواجه شدند.

از سوی دیگر بحث کمبود آب و قطع مداوم آن در تعدادی از روستاها گاهی در رسانه‌ها مطرح و تانکرهای انتقال آب روستایی در مناطقی که زیرپوشش این ارگان باشند اعزام می‌شوند.

از طرفی طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی مازندران نیز سال‌های سال مطرح شده و به ظاهر برای آن اقدامی نشده است که استاندار مازندران در جمع استانداران سمنان و گلستان که سایت‌های استانداری مازندران و استانداری گلستان آن را منتشر کردند به مشکلاتی آبی این استان اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که کشاورزی مازندران سال‌ها است با آن دست و پنجه نرم می‌کند، کمبود آب مورد نیاز است و این مشکل در شرایطی مازندران را به خود مشغول کرده که 20 میلیون مترمکعب آب در دقیقه از رودخانه‌ها به دریا ریخته و از آن استفاده نمی‌شود.

ربیع فلاح‌جلودار بر لزوم احداث سدهای جدید در مازندران تأکید کرد و گفت: یکی از راه‌های حل دائمی مشکل هدر رفتن آب‌های سطحی در مازندران احداث سد است که امید داریم  دولت با توجه به توجیه فراوان این کار بزرگ، زمینه انجام آن را فراهم کند.

وی اضافه کرد: مازندران با وجود آن که استانی با بارش‌های فراوان است اما به دلیل ناتوانی در استفاده صحیح از آب‌های سطحی، همواره با مشکل تأمین آب شرب و کشاورزی رو به رو بوده و در زمره استان‌های متوسط کشور از لحاظ منابع آبی قرار دارد.

استاندار مازندران ادامه داد: در حال حاضر فقط 15 درصد آب شرب مازندران از طریق آب رودخانه و سدها تأمین می‌شود و بقیه آن توسط چاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که تداوم استفاده از آب چاه‌ها، مشکلات و آسیب‌های جدی برای محیط زیست و سلامت مردم به همراه دارد.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه