اخبار داغ

روزگار نامراد زمین چمن تفرش/آیا اعتبارات امسال مرهمی بر زخم ۴ ساله می‌شود؟

روزگار نامراد زمین چمن تفرش/آیا اعتبارات امسال مرهمی بر زخم ۴ ساله می‌شود؟
زمین چمن تفرش ۴ سال است که چشم امید به اعتبارات شهرستانی دوخته است. اما باید دید آیا از اعتبارات امسال سهمی برای بهبود وضعیت این زمین درنظر گرفته شده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از ندای تفرش، زمین چمن ۵ هزار مترمربعی شهرستان تفرش با عمری حدود ۱۴ سال یکی از فضاهای ورزشی این شهرستان است که از سال ۹۲ تاکنون با مشکلاتی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می کند و در این مدت مسئولان برنامه ای برای ترمیم این زمین و یا حتی جایگزین کردن زمینی دیگر نداشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش,

, ,

البته برای زمین چمن فعلی نباید اسم زمین چمن را به کار برد. چراکه نبود نیروی متخصص برای حفظ و نگهداری زمین چمن و انجام اقدامات غیرکارشناسی به خصوص در هنگام استفاده از کودهای غیر دپو شده، سبب رویش انواع علوفه و از بین رفتن چمن شده است.

,

زمین چمنی که این روزها حال خوشی ندارد در سالهای گذشته وعده های متفاوتی برای ترمیم و یا جایگزینی را شنیده است اما هنوز با همان چهره ناخوشایند خود در تفرش خودنمایی می کند.

,

در سالهای گذشته بنابر اعلام مسئولان امر و نظرات کارشناسی اعتباری بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان برای احیای این زمین چمن تعیین شده بود که با توجه به کمبود اعتبارات تخصیص یافته در حوزه ورزش و جوانان، زمین چمن تفرش بدون سهم ماند.

,

امسال نیز اگر چه بازهم اعتباراتی برای این زمین چمن در نظر گرفته شده ولی شنیده ها حاکی از آن است که این اعتبارات کم، حتی در صورت تحقق کامل، نمی تواند این زخم چهارساله زمین چمن تفرش را ترمیم کند.

,

غیرقابل استفاده ماندن این زمین چمن، تاثیر مستقیمی بر وضعیت فوتبال شهرستان تفرش گذاشته است.

,

۵۰ درصد از ظرفیتهای فوتبال تفرش فعال است

,

امیرمسعود عسگری دبیر هیئت فوتبال تفرش در گفتگو با ندای تفرش نبود زمین چمن مناسب را یکی از دلایل نیمه فعالی فوتبال در تفرش عنوان کرد و گفت: نبود زمین چمن مناسب سبب شده که فوتبال در تفرش نتواند آن طور که شایسته است فعالیت کند. این مسئله سبب شده که برخی از علاقه مندان فوتبال دلسرد شوند و تعدادی هم به فوتسال روی آورند.

, ندای تفرش,

عسگری اظهار کرد: در ۵ سال گذشته، هرچند برخی از تیمهای تفرش در مسابقات استانی شرکت کرده اند، ولی به دلیل عدم تمرین مناسب و مداوم، هیچ مقامی کسب نکرده اند.

,

وی با بیان این مطلب که سالن‌های ورزشی موجود نیز در خور فوتسال نیستند، اضافه کرد: زیر ساختهای ورزشی تفرش، نیازمند توجه بیشتر از سوی مسئولان است.

,

دبیر هیئت فوتبال تفرش با بیان این مطلب که فعالیت فوتبال در تفرش روند متوسطی را طی می کند، افزود: ۵۰ درصد از ظرفیتهای فوتبال در تفرش فعال هستند و اگر مشکلات زیر ساختهای ورزشی در شهرستان برطرف شود، می توان ۵۰ درصد دیگر را احیا کرد.

,

عسگری خاطر نشان کرد: پتانسیلهای خوبی در تفرش در رشته فوتبال وجود دارد اما مسائل زیر ساختهای ورزشی و سایر مشکلات و همچنین نبود برخی از همکاریهای لازم سبب شده که فوتبال در تفرش به جایگاه اصلی خود نرسد. لازم است که همه حتی مسئولان و دلسوزان عرصه ورزش و مردم پا به میدان بگذارند تا با همیاری بیشتر، از مشکلات ورزش تفرش کاسته شود.

,

, ,

مشکل اصلی زمین چمن، نبود اعتبارات است

,

مهرداد محمودی، رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: مشکل اصلی زمین چمن، نبود اعتبارات است. البته اگر پیشگیری هایی در سالهای گذشته انجام می شد، زمین چمن مشکلاتش کمتر بود.

, ندای تفرش,

محمودی اظهار کرد: حفر چاه به منظور آبیاری زمین چمن، می تواند در جهت احیای آن موثر واقع شود. استفاده از آب شرب در سالهای گذشته سبب افزایش مصرف آب و هزینه های آن شده است.

,

وی افزود: می توان چمن مصنوعی را جایگزین چمن طبیعی کرد تا نگهداری آن بهتر باشد که این مسئله هم نیازمند اعتبارات است.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان تفرش خاطر نشان کرد: اگر بتوان از ظرفیت های خیران در خصوص رفع مشکلات و تعمیرات فضاهای ورزشی تفرش استفاده کرد، در این صورت کمبود اعتبارات دولتی قابل چشم پوشی خواهد بود.

,

برنامه های ورزشی می تواند در غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، موثر باشد و این نیاز وجود دارد که ضمن برنامه ریزی بیشتر و فعالتر برای استفاده از سایر امکانات ورزشی تفرش و فعالیت پویاتر سایر رشته های ورزشی، پیگیریهای بیشتری برای احیای مجدد این زمین چمن در تفرش انجام شود.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه