اخبار داغ

عکس نوشته/ شناسایی ۸ هزار کانال تلگرامی ضدامنیت ملی

عکس نوشته/ شناسایی ۸ هزار کانال تلگرامی ضدامنیت ملی
معاون دادستان کل کشور در امور فضای مجازی از شناسایی افزون بر ۸هزار کانال تلگرامی ضدامنیت کشور خبر داد و گفت که حتی دستور انسداد برخی از این کانال‌ها بیش از ۴۰ بار به وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی تاکنون فیلتر نشده‌اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش شستون، عبدالصمد خرم‌آبادی معاون دادستان کل کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون حدود هشت هزار کانال تلگرامی مجرمانه که علیه امنیت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران و علیه مقدسات و هویت ملی، دینی و فرهنگی مردم مشغول فعالیت هستند شناسایی شده و فهرست این کانال‌ها بارها با دستور قضایی جهت فیلتر شدن برای وزارت ارتباطات ارسال شده است ولی تا کنون فیلتر نشده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شستون, .,

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه افزود: وزارت ارتباطات به‌ عنوان مرزبان فضای مجازی کشور باید حساسیت بیشتری در خصوص مسدود کردن کانال‌های مجرمانه‌ای که علیه امنیت کشور، علیه مقدسات و فرهنگ کشور فعالیت دارند داشته باشد ولی عملاً تا کنون در این خصوص تسلیم تصمیم مدیر تلگرام شده است. همه این مشکلات بدان جهت است که شبکه ملی اطلاعات علی‌رغم تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب در کشور ما تحقق پیدا نکرده است.

,

قاضی خرم‌آبادی گفت: با وجود این‌که دوسوم ترافیک اطلاعات کشور مربوط به انواع شبکه‌های اجتماعی خارجی است، وزارت ارتباطات تلاشی برای انتقال ارتباطات مردم از شبکه‌های اجتماعی بیگانه به شبکه‌های اجتماعی ملی و محلی به عمل نیاورده است.

,

خرم‌آبادی ادامه داد: اگر از در استیصال و وابستگی، سرورهای تلگرام را به داخل بیاوریم حتی اگر اجازه اعمال حاکمیت وفق مقررات قانونی به مقامات قضایی و امنیتی ایران برای حذف محتوای مجرمانه و شناسایی سریع مجرمین را بدهد فقط مقدار اندکی از مشکلات حل خواهد شد و بسیاری از مشکلات باز هم به‌قوت خود باقی است. اگر تلگرام سرورهای خود را به ایران بیاورد و اجازه اعمال حاکمیت به مقامات قانونی ایران ندهد این یک نوع کاپیتالاسیون است که نه‌تنها مشکلی را حل نخواهد کرد بلکه موجبات خفت و خواری کشور در فضای مجازی را فراهم می‌کند.

,

انتهای پیام

, انتهای پیام,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه