اخبار داغ

برای نخستین بار در کشور؛

عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی در آشتیان آغاز شد

عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی در آشتیان آغاز شد
در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی در آشتیان کلید خورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرآشتیان؛ در مراسمی با حضور جمعی از مسئولین عملیات اجرایی ساخت توربین‌های بادی در آشتیان با حضور جمعی از مسئولان آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرآشتیان,

پروژه نیروگاه بادی آشتیان برای نخستین بار در ایران درحال برگزاری است و شرکت سرمایه گذار فرانسوی متولی اجرای این پروژه است.

,

پروژه بادسنجی این نیروگاه بادی از اوایل سال ۹۴ با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان و شرکت الکترومولد آفتاب و نسیم آغاز شد و مطالعات اولیه بر روی این پروژه انجام گرفت، در نهایت اوخر سال ۹۴ مجوزهای لازم برای نصب ایستگاه‌های بادسنجی دریافت شد.

,

نبود تجربه کافی در زمینه روش واگذاری زمین مناسب احداث این پروژه، روند واگذاری زمین این پروژه را به تاخیر انداخت.

,

از سوی منابع طبیعی ۱۰ هزار هکتار زمین به شرکت متولی این طرح واگذار شد که نحوه واگذاری آن به‌صورت استیجاری و حق‌ انتفاع است و میزان و مبلغ حق انتفاعی باید به سازمان منابع طبیعی پرداخت شود.

,

سرمایه این طرح ۷۰ میلیون یورو پیش بینی شده که صرف احداث نیروگاه و استقرار ۲۵ توربین می‌شود. با بهره‌برداری از این پروژه برای ۵۰ نفر فرصا شغلی به طور مستقیم ایجاد می شود.

,

رحیمی، مسئول پروژه نیرو گاه بادی آشتیان در حاشیه کلنگ‌زنی این پروژه گفت: پروژه نیرو گاه بادی به حجم ۵۰ مگاوات با استفاده از ۱۵ توربین ۳.۶ مگاواتی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید و انتظار می رود که در ۲۰ سال آینده حداقل ۵۰ مگاوات برق در ساعت تولید کند.

,

وی افزود: هر توربین ۳.۶ مگاواتی در واقع ۳۶۰۰ کیلو وات برق تولید می کند که در حال حاضر مصرف کل پیک آشتیان است. و پیش بینی شده که تا ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده به بهره برداری برسد.

,

رحیمی خاطرنشان کرد: درصورت راه اندازی هر توربین بادی ۱۵۰۰ خانواده می توانند از برق آن بهره مند شوند.

,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه