اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی:

مدیران ضعیف عاملی برای عقب ماندن صنایع از ظرفیت واقعی تولید/کارگران به خانه کارگر بی اعتمادند

مدیران ضعیف عاملی برای عقب ماندن صنایع از ظرفیت واقعی تولید/کارگران به خانه کارگر بی اعتمادند
دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی گفت: عدم کفایت برخی مدیران و تحریم های ظالمانه سبب شده واحدهای تولیدی نتوانند بر اساس ظرفیت اسمی خود کار کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داود میرزایی، دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار نارخبر، گفت: عدم کفایت برخی مدیران و تحریم های ظالمانه سبب شده واحدهای تولیدی نتوانند بر اساس ظرفیت اسمی خود کار کنند که با توجه به اینکه اولویت دولت اشتغال، تولید و اقتصاد است، امیدواریم واحدهای تولیدی را از این شرایط نجات دهد در این راستا تاکنون در طرح رونق و تولید ۸۰۰ میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان مرکزی تسهیلات پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نارخبر،, نارخبر،, نارخبر،,

وی افزود: مشکلات شرکت هپکو و شرکت آونگان به عنوان صنایع بزرگ عمده مشکل کارگران در اراک است که در بحث خصوصی سازی ضربه سنگینی به این دو واحد وارد شد که با پیگیری استاندار، دبیر اجرایی خانه کارگر و نمایندگان مجلس قرار بر این است که شرکت آونگان که به بخش خصوصی واگذارشده و مجددا راه اندازی و احیا شود.

,

میرزایی با اشاره به ادامه مشکلات هپکو بیان کرد: با پیگیری هایی که در خصوص مشکلات شرکت هپکو صورت گرفت، از مالک قبلی که توان اداره  شرکت را نداشت سلب مالکیت و به شخص دیگری واگذار شد. مالک جدید متعهد شد شرکت هپکو که یک برند جهانی است را به جایگاه اصلی خود برساند و فرصت های شغلی از دست رفته را احیا کند.

,

ضعف خانه کارگر بی اعتمادی کارگران به این خانه است

, ضعف خانه کارگر بی اعتمادی کارگران به این خانه است , ضعف خانه کارگر بی اعتمادی کارگران به این خانه است ,

وی ادامه داد: یکی از مشکلات خانه کارگر این است که با اینکه مدافع حقوق جامعه کارگری است ولی گاهی شاهد هستیم، کارگران برای حل مشکل خود به دیگر ارگانها مراجعه می کنند و این برای ما یک ضعف است و تلاش داریم خانه کارگر به جایگاه اصلی خود با اعتماد سازی برسد تا کارگران آن را به عنوان مدافع حقوق خود بپذیرند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه و زرندیه عنوان کرد: متاسفانه در گذشته اعتقادی به تشکلات کارگری وجود نداشت و حتی در جهت پرچیده شدن شورای اسلامی کار تلاش شد ولی اخیرا تشکل های کارگری مورد توجه قرار گرفت و در برخی از استانها تشکیل شد.

,

کارگران انتظار بیشتری از وزارت کار برای رفع مشکلاتشان دارند

, کارگران انتظار بیشتری از وزارت کار برای رفع مشکلاتشان دارند, کارگران انتظار بیشتری از وزارت کار برای رفع مشکلاتشان دارند,

وی افزود: انتخاب آقای نوربخش برای سازمان تامین اجتماعی اقدام خوبی بود که با این انتخاب به امور مالی نظم بازگشت ولی با توجه به اینکه دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متعلق به جامعه کارگری است انتظار بیشتری داریم، اما گستردگی وظایف وزارت کار بخصوص در حوزه بهزیستی و حاشیه نشینی موجب دور نگه داشته شدن آقای ربیعی از حوزه کار شده بود.

,

خانه کاگر میرزایی

, خانه کاگر میرزایی,

میرزایی با اشاره به هدف از راه اندازی خانه کارگر اظهار کرد: خانه کارگر بعد از انقلاب اسلامی بعنوان یک تشکل صنفی و ولایتمدار است که با فرمان امام راحل، و تلاش بزرگان انقلاب با هدف کمک و دفاع از حقوق حقه جامعه کارگری تشکیل و جایگزین سندیکاهای کارگری شد.

,

بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات خانه کارگری استان مرکزی

, بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات خانه کارگری استان مرکزی, بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات خانه کارگری استان مرکزی,

وی با اشاره به خدمات متنوع این تشکل کارگری شرح داد: فعالیتهای این مرکز خدماتی به جامعه کارگری و خانواده آنان شامل آموزش های کوتاه مدت کاملا رایگان، کلاسهای زبان انگلیسی در تمام مقاطع تحصیلی، آموزش کلاسهای کامپیوتر، کلاسهای هنری شامل خیاطی، گلدوزی وبهره مندی کارگران از اقامت های تفریحی و زائر سراهای مشهد مقدس با تخفیف ۲۰ تا ۸۰ درصد است و در هر دوره بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات آموزشی رایگان و کوتاه مدت تشکیلات بهره مند می شوند.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مرکزی تصریح کرد: خانه کارگر با توجه به رسالت خود، این آمادگی را دارد که مشکلات جامعه کارگری را رصد و آن را در سطح شهرستان، استان و حتی کشور پیگیری کند و مطبوعات در این راستا نقش مهمی همپای دبیر اجرایی در حل و پیگیری مشکلات کارگران دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه