اخبار داغ

27 و 28 تیرماه؛

جشنواره شیر و فرآورده های لبنی در مهدیشهر برگزار می شود

جشنواره شیر و فرآورده های لبنی در مهدیشهر برگزار می شود
جشنواره شیر و فرآورده های لبنی ویژه زنان روستایی و عشایر استان سمنان در منطقه ییلاقی «رسم رودبار» شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی مومن دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار نیزوا، اظهار کرد: این جشنواره به مدت دو روز سه شنبه و چهارشنبه، 27 و 28 تیرماه در«رسم رودبار» شهرستان مهدیشهر برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

وی تصریح کرد: آغاز این جشنواره از بعد از ظهر روز سه شنبه خواهد بود و در روز چهارشنبه نیز عرضه محصولات و معرفی برترین های جشنواره را خواهیم داشت.

,

دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنانهدف از برگزاری این جشنواره را معرفی تنوع فرآورده های شیری در استان و همچنین آموزش تهیه انواع محصولات لبنی به زنان روستایی دانست.

,

مومن اضافه کرد: در همه نقاط روستایی و عشایری استان سمنان تمامی 32 محصول لبنی تولید نمی شود، مثلا در یکی از نقاط استان که فرآوری شیری فراوانی نیز دارند تنها چند محصول لبنی بیشتر تولید نمی کنند.

,

وی ادامه داد: در این جشنواره به بانوان متقاضی آموزش داده می شود تا تهیه سایر محصولات لبنی را نیز فرا بگیرند و سپس بتوانند در روستای خودشان از شیر محصولات متنوعی تولید کنند.

,

دبیر جشنواره شیر و فرآورده های لبنی استان سمنانبا بیان اینکه در این جشنواره شیر گوسفندی از دامداران تهیه شده و در اختیار بانوان قرار داده می شود تا به تولید بپردازند، افزود: حدود 80 بانوان عشایر و روستایی در این جشنواره شرکت دارند.

,

مومن، فرآورده های لبنی همچون، ماست، پنیر، لور، ماست چکیده، آرشه، سرماست، چیکو، لورعین، روغن زرد را از جمله محصولاتی دانست که در این جشنواره  از شیر تهیه و تولید می شود.

,

وی، دکتر شریک لو از موسسه تحقیقات علوم دامی کشور را مهمان ویژه این جشنواره معرفی کرد و گفت: برگزاری این جشنواره با همکاری جهاد کشاورزی استان، بسیج عشایری استان، اداره کل دامپزشکی، اداره کل عشایری و  تعاون روستایی استان می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه