اخبار داغ

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی خبرداد

افزایش پروازها در ایام تابستان از 22 به 32 پرواز/ فرودگاه بیرجند، بیستمین ایستگاه پروازی حج تمتع

افزایش پروازها در ایام تابستان از 22 به 32 پرواز/ فرودگاه بیرجند، بیستمین ایستگاه پروازی حج تمتع
مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: طی سه سال گذشته تعداد پروازهای فرودگاه بین المللی بیرجند از 22 به 32 پرواز افزایش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هادی سلامی مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، در خصوص سفرهای تابستانی اظهار کرد: به خاطر ایام تعطیلات و داشتن اوقات فراغت بیشتر دانش آموزان و زمان کافی در این فصل از سال، سفرهای تابستانی در استان افزایش می یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هادی سلامی مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی در گفتگو با , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,  در خصوص سفرهای تابستانی اظهار کرد: به خاطر ایام تعطیلات و داشتن اوقات فراغت بیشتر دانش آموزان و زمان کافی در این فصل از سال، سفرهای تابستانی در استان افزایش می یابد.,

 

,

وی اذعان کرد: غالب سفرها در استان به صورت زمینی است و سفرهای هوایی درصد کمی را به خود اختصاص می دهد اما در این ایام نرخ متقاضی بلیط هواپیما افزایش داشته است.

,

 

,

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: افزایش درخواست بلیط هواپیما باعث شده که اشغال صندلی پروازهای شرکت های هواپیمایی بالا برود و اگر کسی به نحوی چند روزقبل بلیط تهیه نکند، گرفتن بلیط در روزهای آخر با سختی بیشتری خواهد بود.

,

 

,

سلامی تصریح کرد: پروازها نسبت به گذشته افزایش خوبی پیدا کرده و از 3 سال گذشته تا کنون، تعداد پروازها، از 11 رفت و برگشت و 22 پرواز به  16 رفت و برگشت و 32 پرواز رسیده که نرخ رشد خوبی است.

,

 

,

وی با بیان این که این روند پیشرفت را ادامه خواهیم داد گفت:  افزایش پروازها به همین نحو متناسب با تقاضای مردم  برنامه ریزی می شود و این روند افزایش را در یک برنامه ی 5 و 10 ساله با شرکت های هواپیمایی برنامه ریزی کردیم.

,

 

,

سلامی با اشاره به یک خبر خوب برای مردم استان اظهار کرد: امسال فرودگاه بین المللی بیرجند به عنوان بیستمین ایستگاه پروازی حج تمتع و پانزدهمین ایستگاه از لحاظ تعداد زائران تعیین شده است.

,

 

,

وی افزود: تمهیدات خوبی در فرودگاه اندیشیده شده است که مردم با سلامت و آرامش مسیر سرزمین وحی را طی کنند و جلسات متعددی در این زمینه انجام شده است.

,

 

,

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: فعالیت های خوبی در زمینه ی افزایش پارکینگ ها، ارتقای فضای سبز فرودگاه، نصب دکل های روشنایی معابر، ساخت نمازخانه در محوطه لند ساید که محل پارکینگ ماشین ها است برای استقرار موقت زائرین در حوزه ی فرودگاه در حال انجام است.

,

 

,

سلامی گفت: پیگیر بقیه فعالیت ها در زمینه  پیشرفت و توسعه ترمینال فرودگاه که مربوط به تردد شخصیت ها و مقامات است، هستیم که اکنون در حال ساخت آن هستیم.

,

 

,

وی ادامه داد: طرح توسعه ترمینال با پیشرفت خوبی دنبال می شود و موارد ایمنی و مسائل مربوط به هوانوردی از جمله بحث های دستگاه های ناوبری، ارتقای ناوبری و برج مراقبت پرواز نصب و باعث ارتقا شده است.

,

 

,

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی اظهار کرد: در فرودگاه استان پیگیرافزایش پروازها و خدمات به مردم هستیم تا آرامش، اطمینان و امنیت مسافرین هر لحظه بهتر و و مطلوب تر شود.

,

 

,

سلامی با اشاره به این که توسعه  ترمینال داخلی نیز در برنامه ی کار می باشد افزود:  جلساتی در تهران در این زمینه برگزار خواهد شد که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسیم.

,

 

,

وی تصریح کرد: دراین ایام درسفرهای هوایی بیشترین تقاضا برای شهر تهران است معمولا کسانی که به این شهر سفر می کنند از آنجا سفرهای هوایی خود را انجام می دهند ولی در حال حاضر متقاضی به قسمت های دیگر کشورنیزداریم.

,

 

,

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی ضمن اشاره به این که بعد از تهران، شهر مشهد دومین جایگاه است که ببشترین متقاضی را دارد افزود: دیگر نقاط گردشگری متقاضی زیادی دارد اما متاسفانه تاکنون نتوانستیم پروازهایی به این نقاط داشته باشیم.

,

 

,

سلامی اضافه کرد: برای افزایش پرواز ها به سایر مقاصد کشور به خصوص مقاصد گردشگری نیازمند حمایت مسئولین، مردم و بخش های خصوصی هستیم  تا سفر گردشگری به مقصد کیش، قشم و شمال کشور رونق پیدا کند و این ها در برنامه ی کاری ما وجود دارد.

,

 

,

وی تصریح کرد: در فصل تابستان متقاضیان سفر به شمال کشور و در فصل زمستان متقاضیان سفر به جنوب  کشور زیاد است.

,

 

,

مدیر کل فرودگاه های خراسان جنوبی بیان کرد: با قید شدن ایستگاه هواپیما، ایستگاه با خرید های بعدی که دولت جمهوری اسلامی انجام خواهد داد پروازناوگان کشور را تقویت خواهد کرد که این مسائل در بحث گردشگری هم محقق خواهد شد.

,

 

,

سلامی ادامه داد: افزایش ناوگان هواپیما متعلق به یک شهر یا استان نیست بلکه ناوگان در کل کشور افزایش می یابد و ازهمان ناوگان برای شهرهای متعدد استفاده می شود.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: هواپیمای ایرباس 121 که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی اولین دستاورد بعد از برجام بود که باید خریداری می شد، در حال حاضر هر روز جمعه ها پرواز تهران- بیرجند- تهران را انجام میدهد.

,

  

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه