اخبار داغ

مدیرجهاد کشاورزی تربت جام:

کشاورزی تربت جام در مصرف آب، بازدهی بالایی دارد/ بحران آب را برداشت کنندگان بی‌رویه آب ایجاد کرده‌اند نه کشاورزان

کشاورزی تربت جام در مصرف آب، بازدهی بالایی دارد/ بحران آب را برداشت کنندگان بی‌رویه آب ایجاد کرده‌اند نه کشاورزان
مدیر جهاد کشاورزی تربت جام با بیان این مطلب که سطح زیر کشت کشاورزی شهرستان هفت درصد از اراضی استان خراسان رضوی است، گفت: کشاورزان این منطقه تنها شش درصد منابی آبی را به خود اختصاص داده‌اند که نشان می دهد راندمان خوبی در مصرف آب داریم و هجمه ها به مصرف بالای آب در بخش کشاورزی این منطقه واقعی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر جوادی مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفتگو با خبرنگار جام روز با اشاره به هجمه های وارد شده به کشاورزی شهرستان با بیان این نکته که 50 درصد شهرستان تربت جام روستایی و در بخش های کشاورزی که هفت درصد از اراضی استان خراسان رضوی است فعالیت می کنند، گفت: کشاورزان این شهرستان از شش درصد منابع آبی استان استفاده می کنند که این نشان می دهد راندمان خوبی در مصرف آب داریم و هجمه ها به مصرف بالای آب در کشاورزی واقعی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جام روز, جام روز,

 

,

جوادی ادامه داد: با توجه به خشکسالی های در چند سال اخیر و نامهربانی های طبیعت بخش کشاورزی تربت جام توانسته پا برجا بماند و بیشترین تولید گندم را در استان داشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به انتقاد درباره مصرف بالای آب در محصول خربزه تصریح کرد: خربزه به عنوان محصولی استراتژیک در منطقه محسوب می شود که بالاترین سطح زیر کشت را دارد و بررسی ها نشان می دهد کمترین مصرف آب را داشته، بنابراین انتقادها غیراصولی و غیرکارشناسی است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: امسال برای اولین بار در کشور خربزه را در فضای گلخانه ای کشت شده است که چنانچه بازدهی بالایی داشته باشد می توانیم میزان آب مصرفی را کاهش چشم گیری بدهیم.

,

 

,

جوادی یادآور شد: با همکاری محیط زیست تربت جام با متخلفان کشت زیر پلاستیک خربزه که پلاستیک ها را جمع آوری نمی کنند برخورد صورت گرفته است و به دنبال ترویج مانچ جدیدی هستیم که جذب طبیعت می شود.

,

 

,

وی در خصوص وضعیت دامپروری شهرستان تربت جام عنوان داشت: متاسفانه به دلیل مشکلاتی که در حوزه قیمت گذاری واقعی وجود دارد، حوزه تولیدات دامی در حال تعطیل شدن است که برنامه جهاد کشاورزی حفظ این نهادهای تولیدی است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام خاطرنشان کرد: بزرگترین مشکلی که بخش کشاورزی را تهدید می کند وضعیت بحرانی آب می باشد که لازم است با متخلفان برداشت بی رویه برخوردی جدی صورت گیرد.

,

 

,

جوادی با انتقاد از تسهیلات پرداختی به نهاده های کشاوری ابراز داشت: تسهیلات پرداختی به این حوزه با کارمزد بالا قابل پرداخت نیست و با اقتصاد کشاورزی همخوانی ندارد.

,

 

,

وی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در سطح شهرستان برای توسعه صنعت عنوان کرد: چنانچه قرار است صنایعی در شهرستان ایجاد شود باید صنعتی مرتبط به کشاورزی باشد که منابع عظیم آن در منطقه موجود است تا اشتغالی پایداری صورت گیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه