اخبار داغ

حواشی تصویب یک فوریت طرح «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا»؛

از خراب شدن سیستم رأی‌گیری برخی نمایندگان تا مخالفت نماینده انقلابی با طرح مقابله با آمریکا!

از خراب شدن سیستم رأی‌گیری برخی نمایندگان تا مخالفت نماینده انقلابی با طرح مقابله با آمریکا!
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا را تصویب کردند که باعث طنین انداز شدن شعار «مرگ بر آمریکا» در صحن علنی مجلس شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تهران نیوز ، لحظاتی قبل طرح یک فوریتی «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» در صحن علنی مجلس به رای‌گیری گذاشته شد که از نمایندگان موافق و مخالف درخواست شد تا علت موافقت یا مخالفت خود را اعلام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز,

این گزارش حاکی است، صدا زدن نام حسینعلی حاجی‌دلیگانی به عنوان مخالف اول این طرح باعث برانگیخته شدن تعجب همگان شد؛ چرا که حاجی، نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی همواره یکی از منتقدان سرسخت برجام و دولت آمریکا بوده است.

,

حاجی‌دلیگانی سخنرانی‌اش را آغاز و عنوان کرد: من و سایر نمایندگان مخالف نیز با تصویب این طرح موافق هستیم اما مخالفت خود را از این جهت اعلام می‌داریم که خواهان برخوردهای بیشتر و محکمتر با دولت آمریکا هستیم.

,

وی همچنین ادامه داد: آمریکا مورد اعتماد ما نیست و باید پاسخی کوبنده به اقدامات ماجراجویانه آن‌ها در حوادث منطقه دهیم. آن‌ها دم از حقوق بشر و مخالفت با تروریست می‌زنند در حالی که خودشان اصلی‌ترین حامی تروریست هستند.

,

شایان ذکر است، یک فوریت لایحه «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» پس از اظهارات نمایندگان به رای‌گیری گذاشته و با ۲۱۳ رای موافق، ۶ رای مخالف و ۱ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن مجلس به تصویب رسید.

,

گفتنی است، هنگام رای‌گیری سیستم‌های برخی از نمایندگان دچار مشکل و نقص فنی شد که نمایندگان موافقت خود با این لایحه را به صورت مکتوب به رئیس مجلس تحویل دادند.

,

سر دادن شعار «مرگ بر آمریگا» توسط نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس نیز از دیگر نکات جالب تصویب این لایحه بود که بیانگر موافقت قلبی وکلای ملت با لایحه «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا» بود.

,

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان پس از تصویب این طرح گفت: علی‌رغم اینکه نمایندگان احزاب مختلف در مجلس حضور دارند اما این لایحه با قاطعیت هر چه تمام تصویب شد و اعلام می کنم که در مبارزه با آمریکا همه یکدل و یکصدا هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه