اخبار داغ

کشاورز نمونه کشور:

عمل به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی عامل موفقیتم بود/ از هر هکتار 10 تُن گندم برداشت می کنم

عمل به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی عامل موفقیتم بود/ از هر هکتار 10 تُن گندم برداشت می کنم
کشاورز نمونه کشوری از مهردشت رمز موفقیت خود را عمل به توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی در زمینه کاشت، داشت و برداشت گندم عنوان کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد پوررضایی از شهر مهردشت، یکی از کشاورزان نمونه استانی و کشوری است که در گفتگو با خبرنگار سرو ابرکوه، از چگونگی موفقیت خود در این زمینه می گوید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرو ابرکوه,

پوررضایی اظها کرد: امسال توانستم 10 تُن گندم از هر هکتار سطح زیر کشت برداشت کنم که به گفته مسئولین مربوطه در جهاد کشاورزی بیشتر از متوسط برداشت استان است.

,

وی تصریح کرد: علت این برداشت مطلوب کاشت به موقع، بذر مناسب، سم پاشی، کود پاشی و آبیاری به موقع، جلوگیری از رویش علف های هرز و در مجموع بکارگیری توصیه های کارشناسان اداره جهاد کشاورزی است.

,

این کشاورز نمونه کشوری و استانی خاطرنشان کرد:  سال گذشته توانستم از هر هکتار 11 تُن گندم برداشت کنم ولی امسال به علت خاموشی یک ماهه چاه های کشاورزی این میزان به 10 تُن کاهش یافت.

,

پوررضایی با بیان اینکه حدود 40 سال است که در زمینه کاشت گندم فعالیت دارد، افزود: سطح زیر کشت گندم من 6 هکتار است که گندم های آن از نظر کیفیت، مورد تأیید بوده و برای تهیه نان نیز مناسب است.

,

در ادامه مهدی غیب اللهی مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: احمد پوررضایی یکی از کشاورزان عمده در بخش بهمن است که با رعایت کردن نکات کاشت، داشت و برداشت توانسته است به عنوان کشاورز برتر در سطح استان و کشور معرفی شود.

,

غیب اللهی تأکید کرد: متوسط برداشت گندم در استان سه هزار و 800 کیلو گرم است که این کشاورز نمونه توانسته است با میزان 10 هزار و 500 کیلوگرم، به میزان 2 و نیم برابر بیشتر از متوسط استانی گندم برداشت کند.

,

انتهای پیام/م.ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه