اخبار داغ

مخترع خوزستانی مطرح کرد:

مخترعان خوزستانی از «اختلاف دما» برق تولید کردند

مخترعان خوزستانی از «اختلاف دما» برق تولید کردند
رضا الیاسی گفت: در حوزه انرژی از اختلاف دما موفق به تولید برق شدیم که به خاطر این اختراع مدال طلای جهان را کسب کردیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛رضا الیاسی در گفتگو با خبرنگار رهیاب اظهار داشت: ما در قالب یک تیم و با سرپرستی رضا شانه سازان دارنده 46 مدال جهانی به مسابقات یاش رومانی اعزام شدیم.

وی افزود: مجموعا با 23 اختراع بعد از تایوان که مقام نخست را کسب کرد، نایب قهرمان دنیا شدیم. 8 طلا ،3 نقره و سه برنز حاصل کار ما در این مسابقات بود.

این مخترع با اشاره به گرفتن دوکاپ طلا علاوه بر مدال در دو اختراع، گفت: یکی از این اختراعات دربازکنی بود که همه قوطی ها را باز می کرد که حائز مدال طلا و همچنین کاپِ تکنیک ساده ترین اختراع شد. همچنین من به همراه دو نفر از دوستانم توانستیم در حوزه انرژی اختراعی داشته باشیم که از اختلاف دما برق تولید می کند که الحمدلله این اختراع هم مدال طلا گرفت.

وی با بیان اینکه تا به امروز در استان حمایتی از ما نشده است، افزود: تمام هزینه های سفر از بلیط گرفته،اسکان و حتی هزینه شرکت در مسابقات از جیب خود بچه ها تأمین شد و جالب تر آنکه در برگشت و در فرودگاه هیچ کس به استقبال ما نیامد.

مخترع دستگاه تولیدکننده برق از اختلاف دما در پاسخ به اینکه آیا از کشورهای دیگر پیشنهاد بورسیه تحصیلی هم داشته اید، عنوان کرد: از آلمان،پرتغال و دانشگاه کاپوا رومانی به ما پیشنهاد کار و ادامه تحصیل دادند اما چون شخصا احساساتی و فرزند ارشد خانواده هستم نتوانستم ایران را ترک کنم.

وی گفت: ماه آینده به مسابقات جهانی کره جنوبی اعزام خواهیم شد که امیدوارم این بار هم بتوانیم نماینده های خوبی برای کشورمان باشیم.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه