اخبار داغ

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی:

95 درصد کار حوزه سلامت برعهده بهداشت است

95 درصد کار حوزه سلامت برعهده بهداشت است
مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی فعالیت های دامپزشکی را صددرصد بهداشتی دانست و گفت: 95 درصد کار حوزه سلامت برعهده بهداشت است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رفیعی‌پور مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با سرایان بیدار، گفت: فعالیتهای دامپزشکی صددرصد بهداشتی است که اگردرانجام آن دقت نشودویا این وظایف خطیرمورد توجه قرار نگیرند، مخاطرات بهداشتی گریبان گیرمردم وجامعه می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان بیدار,

وی اجرای طرح تحول نظام سلامت را یک دستاورد خوب برای کشور دانست و افزود: یکی ازمشکلات این طرح این است که بیشترین توجه به حوزه درمان معطوف شده است و این درحالی است که درحوزه سلامت 95درصد بردوش بهداشت و 5 درصد باقی مانده شامل حوزه درمان، آموزش، بیمارستان و تجهیزات می شود.

,

مدیرکل دامپزشکی استان اظهارکرد:سازمان دامپزشکی کشور پیشگیری ازبیماری های مشترک بین انسان و دام، بیماری های واگیر داردام ونظارت برفرآورده‌های خام دامی رابرعهده داشته است که سبب افزایش شاخص های بهداشتی جامعه می شود که این موضوع اهمیت کاردامپزشکی را نشان می دهد.

,

رفیعی پور گفت: بیماری های منتقله ازموادغذایی آلوده به عوامل بیماریزا دردرازمدت می تواند باعث بروزبیماری های خطرناک مزمن ازساده ترین این بیماری ها مثل اسهال تا انواع سرطان ها درجامعه انسانی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه