اخبار داغ

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

آماده سازی مجموعه 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند برای افراد فاقد مسکن

آماده سازی مجموعه 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند برای افراد فاقد مسکن
معاون وزیرراه و شهرسازی گفت: مجموعه 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند ظرفیت ساخت 12 هزار واحد و جمعیت حدود 60 هزار نفر را دارد که تعدادی از واحدها تجاری و تعدادی هم مسکونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه  و شهرسازی در بازدید از مجموعه 450 هکتاری زعفرانیه بیرجند اظهار کرد: امیدواریم که این سفر موثر واقع شود و تصمیماتی گرفته شود که به رفع گرفتاری ها و مشکلات استان کمک کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان, خاورستان, ، ,

 

,

وی افزود: در واقع این قرارداد مشارکت و همکاری که  بین ما و آستان قدس است باید یک الگو از همکاری دولت با بخش خصوصی و نیمه خصوصی در کشور شود.

,

 

,

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه همکاری مناسبی در این پروژه برقرار است، گفت: نگاه ما در این مشارکت برد -برد، به عنوان دولت صرفا منافع مالی نیست، اما آستان قدس قطعا به عنوان یک شرکت باید نگاه مالی نیز داشته باشد و ما در واقع اینکه بتوانیم سرانه های مورد نیاز شهر و مردم را تامین کنیم برد واقعی را داشته ایم البته که مسائل اقتصادی هم مد نظر است اما اصل برای ما موضوعات مالی نیست.

,

 

,

عظیمیان با بیان اینکه امیدواریم در این مشارکت  برد- برد هم ما و هم آستان قدس به اهداف خودمان برسیم، افزود: نکته قابل توجهی که در این پروژه وجود دارد این است که دو طرف انعطاف داشته و در جهت مصالح پروژه برخی نکات حذف شده و برخی نکات اصلاح شده و این موضوع حتما باید تا انتهای پروژه باشد چرا که  برای منافع خودمان باید به روز فکر کنیم و منعطف باشیم تا کار یک روز نیز تعطیل نشود.

,

 

,

وی ادامه داد: هر دستگاهی باید به روز منافع خودش را نگاه کند و ممکن است ما دیروز تصمیم گرفتیم کانال تاسیسات باشد اما بر اساس شرایط جدید باید تصمیمات به روز بگیریم.

,

 

,

معاون وزیرراه و شهرسازی بیان کرد: مجموعه 450 هکتاری  زعفرانیه قبلا دارای مشکلاتی از لحاظ طراحی و اجرا بوده است که برطرف شده و پیمانکار که همان شریک پروژه هم هست، تاکنون کار را به خوبی پیش برده است.

,

 

,

عظیمیان اظهارکرد: مدت اجرای این پروژه 30 ماه بوده که حدود 18 ماه دیگر از آن باقی مانده و مشکل خاصی ندارد.

,

 

,

وی ادامه داد: برنامه ریزی شده که از این مجموعه بخشی در اختیار شریک پروژه قرار بگیرد و بخشی هم بر اساس نوع کاربری قوانین خاص خود را دارد و باید کاربری فضای سبز در اختیار شهرداری، کاربری عمومی در اختیار دستگاه های مربوطه و کاربری مسکونی هم در قالب تعاونی های تایید شده واگذار می شود.

,

 

,

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه ما زمین را آماده سازی و بر اساس ضوابط قانونی واگذار می کنیم، اما نحوه اجرا و نوع سازه آن و ... به ما ربطی ندارد گفت: جامعه هدف در این مجموعه افراد فاقد مسکن و محرومی است که فرم ج آنها سبز نباشد، است.

,

 

,

عظیمیان تصریح کرد: این مجموعه ظرفیت ساخت 12 هزار واحد و جمعیت حدود 60 هزار نفر را دارد که  تعدادی از واحدها تجاری و تعدادی هم مسکونی است.

,

 

,

وی در خصوص ایجاد خدمات روبنایی هم اذعان کرد: در این خصوص هر استانی که اقدام کند، یک سوم هزینه های لازم را تامین می کنیم.

,

 

,

معاون وزیر راه در خصوص مسئله اراضی شهرستان خوسف هم بیان کرد: بخشی از مشکلی که وجود داشت در جلسه دیروز حل شد و در موضوع پروژه 206 واحدی هم که مطرح شد، اطلاعات کامل را به ما بدهید و ما قطعا پاسخ خواهیم داد تا مشکلات حل شود.

,

 

,

عظیمیان با اشاره به مطالبات فرمانداری مرکز استان، گفت: مطالبات فرمانداری را نیز بررسی می کنیم و در خصوص سهم شهرداری هم رویه ما بصورتی است که سخت گیری نشود و بطوری عمل خواهیم کرد که با توجه به منافع شهرداری کار انجام شود چراکه شهرداری یک دستگاه عمومی است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه