اخبار داغ

امام جمعه سرایان مطرح کرد

درس‌های عبرت‌آموز از بن‌بست برجام در سالروز امضای برجام

درس‌های عبرت‌آموز از بن‌بست برجام در سالروز امضای برجام
امام جمعه سرایان گفت: اجرای برجام در سالروز دو سالگی آن به بن‌بست رسیده است و این درس عبرتی است برای این‌که مسئولان به وعده‌های دورغین آمریکا دل نبندند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام نجمی‌پور امام جمعه سرایان در گفتگو با سرایان‌بیدار، گفت: برجام دو ساله شد اما بدون جشن و سر و صدا و امروز خوش‌بینی‌های برخی از مسئولان در لحظه اجرای برجام امری عبرت‌آموز برای کشور شده، برای ممانعت از برجام‌های بعدی و چه زیبا مقام معظم رهبری فرمودند «هیچ وقت نسبت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم نه از باب یک توهم بلکه از باب تجربه»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرایان‌بیدار,

 

,

وی دو اشتباه بزرگ در مورد برجام را یادآور شد و گفت: هردو دیدگاه از اساس غلط بود.

,

 

,

1- این که همه سرنوشت کشور را به برجام گره زدند و برجام را تنها راه نجات کشور معرفی کردند. و ما نباید از برجام  پاشنه آشیلی برای خودمان درست می کردیم که دشمن از آن به عنوان نقطه ضعف بخوبی بهره برداری سیاسی کند. تکیه کشور به برجام و ناتوانی در برابر تحریم‌ها واقعیت ندارد. اگرچه برجام اتفاق خوبی بود و عده‌ای در این زمینه زحمت کشیدند اما اگر بخواهیم همه چیز را به برجام گره بزنیم به گونه‌ای که بدون آن زندگی برای مردم ممکن نیست، اشتباه بزرگ و نابخشودنی است.

, .,

 

,

2- ادعاى برخى‏ها مبنى بر این‏که برجام سایه جنگ را از سر ایران برداشت، چراکه دشمنان به اذعان خودشان توانایى مقابله نظامى با ایران را ندارند، و اگر دشمنان ذره‏اى به نتیجه جنگ در برابر ما اطمینان داشتند هرگز لحظه‏اى درحمله نظامى به ایران اسلامى درنگ نمى‏کردند.

,

 

,

امام جمعه سرایان اظهارکرد:حالا سوال این است که چه کسی برجام را بُرد؟ معلوم است! آمریکا و مجموعۀ استکبار. آمریکا چه چیز را بُرد؟ توانایی و هویت ملّی ایرانی را ، قدرت بومی را، روح خلّاقه و مغز هوشمند جوان ایرانی را، علوم نافع را، قدرت چرخش سانتریفیوژ ها و چرخش چرخ کارخانه ها را هم، مواد اوّلیه برای اعتلای دانش های بنیادین در صنعت، زراعت و علوم پزشکی و هوا – فضا را، تئوری ملّی در رأس امور بودن پارلمان ما را آمریکا امّا کی می بَرد؟ زمانیکه آفتاب بی غروبش همانند آفتاب بی غروب ادّعاییِ بریتانیا در حال غروب است.

,

 

,

نجمی پورگفت:آمریکا چگونه می برد؟ می بردزمانیکه تحریمِ ایرانیان،خود درحال فروپاشی بود! می بَرد امّا زمانیکه اعماق استراتژیکمان با تولید پیام های رحمانی و فطری، کشور ها رایکی پس ازدیگری درنوردیده است، زمانیکه برهمه معلوم شد هیمنۀ گنبد آهنین بربلندای صهیونیزم، رمانتیک واسطوره ای بیش نبوده وبنیادهای این کشور جعلی، اوهن من بیت العنکبوت است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد:امّا چگونه می بَرد؟ خب! معلوم است! با فریبکاری و نیرنگ می بَرد! در فقدانِ مهارت بومی دیپلماتیک و نادیده انگاشتن نظام توکل و تهذّب درمهندسی مذاکره! به دلیل داشتن دست برتر در تولید پیام و ایجاد جنگهای پست مدرن درافکار عمومی جهان و ایران علیه سرمایۀ اجتماعی انقلاب اسلامی و با رونق دادن صنعت اختلاف و بسته نگه داشته شدن دستان قوی ما به دلیل خودسانسوری و راز داری های عجیب!

,

 

,

امام جمعه سرایان بیان داشت:امّا آمریکایی چرا می برد؟ برای اینکه خیلی زود دشمن فهمید انبارهامان خالی است!  گواینکه آموزه های قرآنیِ حکمتِ سیاستِ مُدن درحفظ اسرارواطلاعات مقابل کفاررابه فراموشی سپردیم؛ آیۀ ۱۱۸ سورۀ آل عمران شاید با اندک تفکری دلالت هایی اکنونی و مهم دربرجام داشته باشد، اسرارکشوررا فاش کردیم و گفتیم ای آمریکا! انبارهای فعلی خالی ما وانتخابات آیندۀ فردای مان پیوندی وثیق با این گفتگوها دارد! امّا دشمن فهمید وآنچه دشمنی دردل خود داشت بزرگترازآن چیزی شد که درمتن برجام آورده است: یا ایها الذین ء امنوا لاتتخذوا بطانه من دونکم لا یألونکم خبالاً ودّواما عنتم و قد بدت البغضآء من  افواههم و ما تخفی صدورهم أکبر قد بیّنّا لکم الأیت إن کنتم تعقلون.  "بطانه" درادبیات عرب به معنی لباس زیرین آدمی است! پارچین و نطنز که سهل است! وقتی همه جایمان را به دشمن نمایاندیم طبیعی است که اووارد مرحلۀ کینه توزانه تری یعنی همان "و ما تخفی صدورهم أکبر" شده باشد، آری! آمریکا می بَردچون فهمید ذخیره مان صفر شده وحتّی آب مان هم با تحریم گره خورده است و یا اوحتی با یک بمب می تواند همه چیز ما را نابود کند.

, ! ,

 

,

نجمی پورعنوان کرد:سوال آخرِاین است که آمریکایی چرا «جامِ  بر جام» را می بَرد؟ این که چرا آمریکا برنامه ریزی می کند تا ببرد روشن است ! چون مهار ایران، مهار انقلاب اسلامی است. چون مهار ایران، مهاروتوقف یک سنخ اندیشه و فلسفۀ سیاسی است که بی اذن وارادۀ آمریکا و استکبار درجهان حیات دارد، فرمان می راند، گسترش یافته وعمق می گستراند ونظم مسلّط ادّعایی نظام سلطه را بر نمی تابد، او می داند که دورزدن تحریم را نه در سامان دهی «اقتصاد مقاومتی» و «سیاستهای اجتماعیِ مقاومتی» که دردست فروشی نفت و درطمع وصول به پول دفترچه های اقساطی بلوکه شده ایرانی درغرب و سیاست های اجتماعی نگاه به غرب بمثابۀ منجی خلاصه کردیم ودراین راه هم آنقدر بی مبالاتیم که بیش ازدورزدن تحریم دردوربرگردان هایی نظیر بابک زنجانی ها به بند درمی آییم.

, .,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه