اخبار داغ

فرماندار بیرجند:

اعضای شورای شهر نباید درگیر مسائل سیاسی شوند

اعضای شورای شهر نباید درگیر مسائل سیاسی شوند
فرمانداربیرجند گفت: اعضای شورا نباید خود را درگیر مسائل سیاسی و حزبی کنند و نباید مسائل سیاسی در تصیم گیری هایشان تاثیری گذار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، علی ناصری، فرماندار بیرجند، صبح امروز در  جلسه هم اندیشی منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی شهر بیرجند، اظهار کرد: اعضای شورا با همکاری فرمانداری باید وظیفه اصلی شان را که خدمت به مردم است را سرلوحه کارشان قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ،,

 

,

وی افزود: یک تفاوتی که شورای پنجم با شورای چهارم دارد در تعداد نفرات عضو شورا است که در شهرهای بین 200تا 500 هزار نفر تعداد افراد از 11 نفر به نه نفر عضو اصلی تغییر پیدا کرد و شش نفر هم عضو علی البدل دارد.

,

 

,

فرماندار بیرجند بیان کرد: یکی از تفاوت های شورای چهارم با شورای پنجم در نحوه آغاز بکار آنها است، که تاریخ زمان آغاز به کار شورای چهارم یک ماه بعد از آغاز به کار دولت بوده، اما هنوز شورای نگهبان برای آغاز به کار شورای پنجم  اظهار نظری نداشته است و احتمال دارد که این شورا هم یک ماه بعد از آغاز به کار دولت تشکیل شود.

,

 

,

ناصری تصریح کرد: بر اساس اصل 80 قانون اساسی حق فرمانداری در اظهار نظر بر شهرداری و کار های شورا است که باید با هم در تعامل باشند.

,

 

,

وی اذعان کرد:انتظاری که مردم و فرمانداری از شورا دارند رعایت  قوانین و مقررات مربوط با شهر و همراه با شهرداری است که باید مورد نظر اعضای شورا قرار بگیرد.

,

 

,

فرماندار بیرجند گفت: با توجه به اینکه اعضای شورا؛ شهردار را انتخاب می‌کنند، شورای پنجم هم در موعد مقرر این کار را انجام دهد.

,

 

,

ناصری عنوان کرد: اعضای شورا در مرکز قانون گذاری برای شهر قرار دارند و از نیاز ها و مشکلات شهر با خبر هستند و این جلسات هم اندیشی بهترین موقعیت برای مطرح کردن و رسیدگی به مشکلات مردم است.

,

 

,

وی ادامه داد: اعضای شورا سعی کنند مسائل شهر را در اولویت قرار داده و بر اساس اولویت برای رفع مشکلات مردم و پویایی شهر تلاش داشته باشند.

,

 

,

فرماندار بیرجند بیان کرد: ما هم در فرمانداری بر حسب وظیفه با شورا و شهرداری همکاری لازم را خواهیم داشت.

,

 

,

ناصری خاطر نشان کرد: یکی از محل های اصلی در آمد شهرداری مربوط به صنوف است که باید شهرداری به دنبال نیاز های خود باشد و با تعامل بیشتر بین شورا و شهرداری مشکلات مرتفع خواهد شد.

,

 

,

وی ادامه داد: شورا به عنوان ناظر مستقیم در شهرداری می‌تواند نظارت داشته باشد.

,

 

,

فرمانداربیرجند گفت: اعضای شورا نباید خود را درگیر مسائل سیاسی و حزبی کنند و نباید مسائل سیاسی در تصیم گیری هایشان تاثیری  گذار باشد.

,

 

,

ناصری تصریح کرد: درآمد های شهرداری از دو بخش عوارض و کمک دولت تامین می شود و به دلیل مسائل مالی که در دولت مطرح است بخشی زیادی از اعتباراتی که مربوط به دولت بوده محقق نشده است.

,

 

,

وی اذعان کرد:متاسفانه شامل نشدن شهر بیرجند در زمره شهر های محروم دلیل این است که در این شهر بودجه پایدار نداریم و اعتباری به استان ما و به خصوص به شهر بیرجند تخصیص نمی‌یابد.

,

 

,

فرماندار بیرجند اظهار کرد: بیرجند و قائن مانند سایر شهرها از طرف منابع فروش نفت هم هیچ اعتباری ندارند و این هم یکی از دلایلی است که شهرداری با کمبود بودجه مواجه است.

,

 

,

ناصری اذعان کرد: شورای جدید باید یک طرحی برای اصلاح بودجه بگذارد و محل هایی برای تامین بودجه تعریف شود، متاسفانه شهرداری بیرجند جایگاه مناسبی در بودجه ندارد.

,

 

,

وی با بیان اینکه باید سازمانهای وابسته به شهرداری جمع بندی شوند، افزود: شهرداری باید مطالبات خود را از دستگاه های دولتی بگیرد.

,

 

,

فرماندار بیرجند عنوان کرد: فرهنگ سازی و بیان مشکلات حل شده و عدم در دست بودن منابع مالی مورد نیاز در بین عموم ،باعث خواهد شد که مردم توقع زیادی از شورا و شهرداری نداشته باشند.

,

 

,

ناصری بیان کرد: امسال برای اولین بار از بودجه کمیته برنامه ریزی برای زیر ساخت ( آب و برق و...) برای واگذاری زمین برای انتقال صنوف مزاحم به خارج شهر که تا پایان سال و احتمالا سال بعد منقل خواهد شد اعتبار گرفته ایم.

,

 

,

وی یاد آور شد: در زمینه بافت های فرسوده در ستاد باز آفرینی پایدار شهری پیگیری می کنیم که مردم برای نوسازی بافت ها ترغیب شوند.

,

 

,

فرماندار بیرجند  با بیان اینکه باید بسته های تشویقی برای سرمایه گذاری در بیرجند تعریف شود، گفت: فرمانداری بیرجند در راستای همکاری با شورای شهر برای جذب سرمایه گذار اعلام آمادگی می کند

,

.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه