اخبار داغ

مدیرکل اوقاف استان مرکزی:

مراسم شهادت امام ‌صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی‌ برگزار می‌شود

مراسم شهادت امام ‌صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی‌ برگزار می‌شود
مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ حجت‌الاسلام محمدباقر حسینی‌اراکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: اداره اوقاف و امور خیره در سه بخش موقوفات، احیای بقاع متبرکه با انجام فعالیت های عمرانی و طرح های جامع و انجام فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در راستای اجرای نیات واقفین است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اراک امروز,

برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی استان در اراک

, برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی استان در اراک, برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی استان در اراک,

حسینی اراکی از برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآنی استان در اراک خبر داد و گفت: این مسابقات روز جمعه شش مرداد ماه در دانشگاه آزاد اسلامی اراک واحد امیرکبیر، برگزار می شود.

,

وی با اشاره به اینکه در این مسابقات ۲۴۴ نفر با یکدیگر رقابت می کنند افزود: این مسابقات در دو بخش بانوان(۱۳۳ نفر) و آقایان(۲۴۴نفر شرکت کنندگان) برگزار می شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: در این مسابقات شرکت کنندگان در رشته های حفظ(حفظ ۵، ۱۰، ۲۰ و کل قرآن) قرائت، ترتیل معارف قرآن و عترت با یکدیگر رقابت می کند.

,

1

, 1, 1,

حسینی اراکی با اشاره به اینکه داوران برجسته ای این مسابقات را قضاوت خواهند کرد افزود: ۱۶ داور غیر بومی از استان های قم و تهران و چهار داور از استان مرکزی این مسابقات را داوری خواهند کرد.

,

وی ادامه داد: همراه با این مسابقات، جشنواره هنرهای تنغیمی اسلامی در رشته های همسرایی و همخوانی قرآن کریم، اذان، دعا خوانی، آثار کوتاه رسانه ای و مقطع خوانی گروهی قرآن نیز برگزار می شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: همچنین در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی  ۳۰۶ نفر با هم رقابت خواهند کرد که از این تعداد ۱۷۹ نفر در حفظ موضوعی، ۹۳ حفظ معارف و ۳۴ نفر در بخش احادیث با هم رقابت خواهند کرد.

,

۷۷۰۰ نفر سهیمه مرحله ششم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی

, ۷۷۰۰ نفر سهیمه مرحله ششم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی, ۷۷۰۰ نفر سهیمه مرحله ششم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی,

حسینی اراکی اظهار کرد: در راستای تحقق تدبیر مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ در ایران اسلامی سازمان اوقاف استان فراتر از فعالیت‌های قرآنی خود طرح تربیت حافظان قرآن را شروع کرد و امسال این طرح ششمین سال خود را سپری می‌کند.

,

وی با اشاره به اینکه ۷۷۰۰ نفر سهیمه مرحله ششم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی است افزود: تا کنون ۷۵۳۰ نفر از حافظان قرآن برای شرکت در مرحله ششم طرح تربیت حافظان قرآن کریم در استان مرکزی ثبت نام کرده اند.

,

مراسم شهادت امام ‌صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی‌ برگزار می‌شود

, مراسم شهادت امام ‌صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی‌ برگزار می‌شود, مراسم شهادت امام ‌صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی‌ برگزار می‌شود,

مدیرکل اوقاف استان مرکزی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع)  گفت: مراسم شهادت امام جعفر صادق(ع) در ۵۰ بقعه متبرکه استان مرکزی برگزار می‌شود.

,

وی افزود: از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در شب و روز شهادت امام صادق(ع) ویژه برنامه‌هایی در نظر گرفته شده که این برنامه‌ها در راستای شناخت فضائل و ابعاد مختلف شخصیتی و زندگی این امام بزرگوار با حضور سخنرانان، مداحان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) در سطح بقاع متبرکه سراسر استان برگزار می‌شود.

,

همایش‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود

, همایش‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود, همایش‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به پنجم ذیقعده، روز ملی بزرگداشت امامزادگان که با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور و با پیگیری‌های سازمان اوقاف نامگذاری شده است، بیان کرد:‌ برای این ایام برنامه‌های مختلفی تدارک دیده شده و براساس پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) همایش‌ها و برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت امامزادگان برگزار خواهد شد.

,

 حسینی اراکی گفت: همزمان با دهه کرامت همایش‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان در ۱۲ بقعه متبرکه شاخص سراسر استان برگزار می‌شود.

,

وی ادامه داد: یکی از برنامه های شاخص همایش‌های تکریم و بزرگداشت امامزادگان با حضور آیت الله حائری شیرازی در شهرستان خمین برگزار می شود.

,

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: نامگذاری پنجم ذیقعده، به عنوان روز ملی بزرگداشت امامزادگان فرصت مناسبی برای اعتلای فرهنگ زیارت و تکریم سلاله پاک رسول خدا است و همه باید قدر این ایام را ویژه بدانیم.

,

حسینی اراکی بیان کرد: همچین در ایام تکریم امامزادگان دعای ندبه استانی با حضور مهمانان کشوری در امامزاده محمد عابد برگزار می شود.

,

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه گفت: در تلاش هستیم با برگزاری مراسم تکریم از امامزادگان، مردم بقاع متبرکه را به عنوان یک قطب فرهنگی بشناسند و به آن اعتماد کنند.

,

حسینی اراکی خاطرنشان کرد: تکریم و بزرگداشت امامزادگان، ترویج فرهنگ زیارت، پاسخگویی به شبهات مطرح شده پیرامون زیارت، جذب حداکثری گروه ها و اقشار مختلف جامعه و فراهم کردند بستر مشارکت مردمی در مدیریت عمرانی بقاع متبرکه از اهداف برگزاری  مراسم تکریم امامزادگان در استان است.

,

 

,

2

, 2, 2,

3

, 3, 3,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه