اخبار داغ

معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

گام های بلند توسعه با افزایش مناطق آزاد کشور/مناطق آزاد باید پایگاه اصلی جذب سرمایه گذاری و صادرات کشور باشد

گام های بلند توسعه با افزایش مناطق آزاد کشور/مناطق آزاد باید پایگاه اصلی جذب سرمایه گذاری  و صادرات کشور باشد
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه مناطق آزاد باید پایگاه های اصلی جذب سرمایه گذاری خارجی و صادرات کشور باشد گفت: مناطق آزاد از مقررات و قوانین دست و پاگیر داخل کشور مستثنی هستند تا به توسعه کشور کمک کنند و الگوهایی برای توسعه کشور باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس،اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در حاشیه افتتاح بندر و فرودگاه هندورابی در جمع خبرنگاران ،گفت: جزیره کیش اولین منطقه آزاد کشور است که در طی سال های تلاش شده است تا زیرساخت های یک منطقه آزاد در آن ایجاد شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

 

,

وی جذب سرمایه گذاری های خارجی، رونق صادرات و صادرات مجدد را از هدف های ایجاد مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد و افزود: هدف گذاری برای سازمان منطقه آزاد کیش گردشگری و تا حدی تجارت است و این منطقه آزاد توانسته است موفقیت های نسبی در این زمینه کسب کند و امیدواریم مناطق آزاد کشور بتوانند به پایگاه های اصلی جذب سرمایه گذاری خارجی و صادرات تبدیل شوند.

,

 

,

معاون اول رئیس جمهور تلاش برای توسعه جزایر خلیج فارس را از اهم موضوعاتی دانست که باید به آن پرداخته شود ،گفت: جزیره کیش خوشبختانه در این موضوع پیشقدم بوده و در حال توسعه هندورابی به عنوان اولین جزیره است در این بخش است.

,

 

,

وی ادامه داد: اقدامات خوبی از جمله عملیات زیربنایی در بندر و فرودگاه هندورابی و نوسازی هتل هندورابی در راستای ایجاد یک مکان برای اوقات فراغت مردم در آب های خلیج فارس و جزیره آرامش در این جزیره صورت گرفته است.

,

 

,

جهانگیری با اشاره به اینکه زیربناهای ایجاد شده در هندورابی هزینه ای بالغ بر یکصد میلیارد ریال داشته است که توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت گرفته، اظهار کرد: امید است دیگر جزایر خلیج فارس نیز مانند هندورابی در مسیر توسعه و تحول قرار گیرند.

,

 

,

وی سواحل ایران را دارای ظرفیت بزرگ در راستای توسعه خواند و افزود: سواحل جنوبی و جزایر خلیج فارس و دریا عمان از بزرگترین ظرفیت های توسعه کشور هستند همانگونه که سواحل مکران به عنوان مهمترین موضوعات امروز در دستور کار دولت یازدهم بوده و به صورت جدی در دستور کار دولت دوازدهم نیز خواهد بود.

,

 

,

این مقام مسئول تاکید کرد: علاوه بر استقرار جمعیت زیاد در این سواحل باید صنایع بزرگ و کوچک و صنایعی که نیازمند وجود آب برای اجرا و توسعه هستند نیز در این مناطق استقرار یابند.

,

 

,

وی با اشاره به طرح جامع هندورابی به عنوان یک طرح مناسب که مورد تصویب قرار گرفته است اظهار امیدواری کرد در اینده نزدیک منطقه آزاد جاسک نیز به تصویب برسد و اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت های دریا، سواحل و جزایر می توانیم گام های بلندتری در توسعه کشور برداریم.

,

 

,

جهانگیری همچنین عملکرد کیش در اجرای سیاست مقاومتی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: سیاست های اقتصاد مقاومتی، مجموعه سیاست هایی است که برای توسعه کشور در نظر گرفته شده است و قادر است بیش از اینکه جهت گیری های اقتصادی در کشور را روشن کند در میان دست اندرکاران و مسئولان کشور اجماع ایجاد کند.

,

 

,

وی تاکید کرد: سیاست های اقتصاد مقاومتی در مرحله دوم در بخش هایی که مورد توجه هستند مانند توسعه صادرات غیرنفتی، حوزه نفت و گاز و بهره وری مجموعه ای از جهت گیری اقتصادی را به وجود بیاورد که یکی از بندهای مهم استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد برای توسعه کشور است.

,

 

,

جهانگیر با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای مناطق آزاد در سال 95، افزود: سه برنامه ارتفاء فناوری کشور با جذب فناوری های جدید، افزایش کالاهای تولیدی در مناطق آزاد با جهت گیری صادراتی و صادرات مجدد از اهدافی بود که در هر سه زمینه میزان دست یابی به اهداف دو برابر اهداف تعیین شده بود و از عملکرد این مناطق راضی هستیم.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: برای سال  96نیز طرح های جدید تصویب شده که مهمترین مسئله رها استثناء مناطق آزاد از مقررات و قوانین دست و پاگیر داخل کشور است تا بتوانند به توسعه کشور کمک کنند تا این مناطق الگوهایی برای توسعه کشور قرار بگیرند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه