اخبار داغ

تحلیل‌گر مسائل سیاسی:

اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، بزرگترین دستاورد برجام است

اثبات غیرقابل اعتماد بودن آمریکا، بزرگترین دستاورد برجام است
تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: برجام می‌تواند خوش‌خیالی غیرواقعی را ببرد، اعتماد به نفس را به ارمغان بیاورد و دوراندیشی و اعتماد به نفس را در جاهایی که نیست و یا کم است عمق ببخشد و این است بزرگترین دستاورد برجام که باید در آن تأملی جدی اساسی کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ غلامحسین دشتی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به دومین سالگرد برجام گفت: در آغاز دومین سال برجام دیگر خبری از آن و شور و حال در روزنامه‌های پرحجم زنجیره‌ای نیست. خبری از تعابیری چون «فتح‌الفتوح»، «راه آینده»، «برجام یک»، «یکصد دستاورد» و ... نیست. البته از آن ذوق‌زدگی و این افول کسی نباید خوشحال یا نگران باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به عبرت‌هایی برجام برای ملت و مسؤولان اظهار داشت: برجام آزمایش و عبرت‌های خوب و سازنده‌ای به همراه داشت. به تعبیر امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام «زندگی پر از عبرت است آیا عبرت گیرنده‌ای هست؟»

,

دشتی در رابطه با اینکه چرا رهبر انقلاب به دولت‌مردان این اجازه را دادند تا برجام را نهایی کنند، گفت: برجام تصمیم و سعی نظام با حمایت مقام معظم رهبری بود. باید اقدامات ظالمانه و یک جانبه دشمن را متوقف می‌کردیم. باید به دنیا منطق ایران اسلامی را با صدای رسا می‌گفتیم که گفتیم. باید روحیه تعامل سازنده در یک فضای برابر و عادلانه با جهان را در راستای تامین منافع ملی به عنوان راهبرد اصلی نظام اسلامی با منطق صحیح و دیپلماسی فعال و سازنده اعلام می‌کردیم که اعلام کردیم. که همه این‌ها هم حمایت رهبری معطم انقلاب و اعتماد به دستگاه دیپلماسی و همراهی مردم را به همراه داشت.

,

وی ادامه داد: بر همین اساس برخی از موانع ظالمانه از سر راه برداشته شد. ایران به عنوان کشوری صاحب منطق و اهل گفت وگو معرفی شد. کار سنگین و پرحجم همراه با تجربه فراوان سیاسی و حقوقی را به همراه داشت. ظرفیت دیپلماسی و نیز تجربه و دانش حقوقی و سیاسی نظام در سطوح داخلی و بین‌المللی را افزایش داد.

,

دشتی اثبات بیش از پیش غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را اصلی‌ترین دستاورد برجام دانست و گفت: اما آنچه به دست آمد، بخش عمده آن تجربه آشنایی بیشتر و تکامل یافته با نظام سلطه و غیرقابل اعتماد و غیرقبابل تعامل بودن نظام سلطه‌گر آمریکا بود. به عبارت بهتر تکمیل تجربه‌های قبلی که انقلاب اسلامی و امام راحل عظیم‌الشأن به ما آموخته بود و رهبر معظم انقلاب هشدار مکرر می‌دادند و مردم در هر کوی و برزن با فریاد بلند اعلام می‌کردند.

,

معاون سابق سیاسی-امنیتی استاندار یزد با اشاره به مصاحبه اخیر ظریف و اعتراف او به نقض برجام اظهار داشت: آقای ظریف دیپلمات مورد اعتماد، در مصاحبه با رسمی‌ترین شبکه آمریکایی یعنی CNN اعلام کرد که آمریکا هم روح برحام و هم متن برجام را نقض کرده است. این اذعان ظریف، در واقع بیان دستاورد عملی و اصلی آن چیزی است که به عنوان برجام نام‌گذاری شده است.

,

این تحلیل گر سیاسی ادامه داد: نظام سلطه‌گر آمریکا تحریم‌های جامع و به عبارتی تحریم‌های مادر را در دستور کار خود دارد و در پی اجرایی کردن آن‌ها است. انگار خوش خیالانه به برجام دو و سه و... فکر می‌کند.

,

غلامحسین دشتی با اشاره به اعتماد برخی سیاسیون به دشمن، گفت: آنچه باید دقت می‌کردیم و دقت کنیم و به عنوان بزرگترین دستاورد تلقی کنیم، این است که باید در آن نیمه‌اعتمادی که برخی خواص و سیاسیون به نظام سلطه داشتند، تجدیدنظر صورت گیرد. انگار رگه‌هایی از اعتماد به دشمن در میان برخی از خواص سیاسی ریشه دارد و برجام می‌تواند میخ‌های آخر را در این تابوت خطرناک بکوبد.

,

دشتی گفت: برجام می‌تواند به واسطه تجربه و عبرتی که به همراه داشت، ما را به توجه کردن به عظیم‌ترین منابع ملی یعنی ظرفیت‌های فکری، تخصصی جوانان و نخبگان کشور و نیز سرمایه‌های عظیم مادی و فرهنگ استقلال و دوست داشتن کشور و بی‌اعتمادی به دشمن سوق دهد.

,

این تحلیل‌گر سیاسی در پایان گفت: برجام می‌تواند خوش‌خیالی غیرواقعی را ببرد، اعتماد به نفس را به ارمغان بیاورد و دوراندیشی و اعتماد به نفس را در جاهایی که نیست و یا کم است عمق ببخشد و این است بزرگترین دستاورد برجام که باید در آن تأملی جدی اساسی کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه