اخبار داغ

شهرستان گردشگری مهدیشهر نیازمند راه های ارتباطی جدید

شهرستان گردشگری مهدیشهر نیازمند راه های ارتباطی جدید
با وجود گردشگر پذیر بودن شهرستان مهدیشهر، راه های ارتباطی اصلی این شهرستان محدود می باشد که لازم است راه های ارتباطی فرعی این شهرستان به راه اصلی تبدیل شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار نیزوا، شهرستان مهدیشهر در 16 کیلومتری شمال غربی سمنان واقع شده و مساحت آن در حدود 1100 کیلومتر مربع می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

این شهرستان به دلیل آب و هوای بسیار مطبوع و خنک و ییلاقی با کو ه های سر به فلک کشیده و جنگل هایی که ادامه جنگل های مازندران است، در کنار حیات وحش منحصر به فرد در منطقه حفاظت شده پرور، طبیعت زیبایی را در این شهرستان رقم زده و مقصد گردشگران به ویژه در ایام تابستان می باشد.

,

هر چند شهرستان مهدیشهر از سمت جنوب به شهرستان سمنان، از سمت شمال به شهرستان ساری(مازندران)، از سمت غرب به شهرستان سرخه، از سمت شمال غربی  به شهرستان فیروزکوه (تهران) و از سمت شرق به شهرستان دامغان منتهی می شود اما یکی از مهمترین و بزرگترین معضلات این شهرستان، نبود شاهراه یا راه اصلی ارتباطی است و همین امر باعث شده این شهرستان در یک بن بست ارتباطی قرار گیرد.

,

مهمترین جاده ای که مسیر ارتباطی این شهرستان است، جاده سمنان- مهدیشهر- شهمیرزاد می باشد وگرنه در سایر مسیرهای ارتباطی از مهدیشهر به شهرستان های همجوار، راه ارتباطی مستقیم یا وجود ندارد یا اگر وجود داشته باشد، راه فرعی مانند جاده مهدیشهر- شهمیرزاد- کیاسر است که به استان مازندران می رسد. این جاده هر چند راه ارتباطی شهرستان های سمنان و مهدیشهر به مازندران است اما به عنوان جاده اصلی که راه ارتباطی سایر مسافران از استان های دیگر قرار بگیرد، نیست و در اصل مسافران آشنایی چندانی با این مسیر ارتباطی ندارند.

,

آنچه که باید به آن توجه داشت و مورد تاکید مسئولان این شهرستان نیز واقع است، این می باشد که شرایط  ایجاد راه ارتباطی در شهرستان مهدیشهر به شهرستان های همجوار وجود دارد و در حقیقت تنها با احداث جاده آهوان- مهدیشهر- گنداب که زیر ساخت ها و راه خاکی آن وجود دارد، این شهرستان هم در راه ارتباطی اصلی قرار می گیرد و هم به سه شهرستان سرخه، فیروزکوه و دامغان، متصل می شود. علاوه بر آن با توجه به گردشگری بودن منطقه انتخاب این مسیر برای مسافران هم لذت بخش خواهد بود و هم  مسافت ارتباطی دامغان به فیروزکوه حدود 70 کیلومتر کمتر خواهد شد و صرفه جویی در مصرف سوخت و انرژی می شود.

,

مشخص است که با نبود راههای ارتباطی اصلی در شهرستان مهدیشهر، مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی نیز در مسیرهای این شهرستان وجود ندارد و تنها یک مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در تنها راه ارتباطی اصلی این شهرستان یعنی در جاده سمنان- مهدیشهر احداث شده که البته هنوز پروژه آن نیمه کاره است و در حال حاضر بخشی از خدمات همچون جایگاه دو منظوره بنزین و  سوخت CNG، نمازخانه، سرویس بهداشتی، سفره خانه سنتی و سوپر مارکت را ارائه می دهد.

,

, ,

البته در کنار نبود مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی، تنها یک مسجد بین راهی به نام مسجد فاطمیه، در ورودی شهر مهدیشهر احداث شده که برای اقامه نماز و یا استراحتی کوتاه درب آن شبانه روزی به روی مسافران باز است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه