اخبار داغ

در آداب عقیقه؛

"عقیقه" امری مستحب جهت حفظ فرزند از بلایاست

"عقیقه" امری مستحب  جهت حفظ فرزند از بلایاست
یک کارشناس دینی گفت: "عقیقه" یکی از امور مستحبی است که جهت حفظ فرزند در برابر بلایا، انجام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین وحید یحیائی کارشناس  مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار قومس در خصوص آداب "عقیقه" گفت: از مستحباتی که در روز هفتم تولد فرزند وارد شده عقیقه کردن است که پس از تراشیدن سر فرزند صورت می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: عقیقه کردن به معنای قربانی کردن حیوانی به جهت دفع بلا از فرزند است که بهتر است این حیوان گوسفند بز یا شتر باشد.

,

حجت الاسلام والمسلمین یحیائی تصریح کرد: دادن پول به جای قربانی کافی نیست ومستحب است قربانی که برای پسر انجام می شود از جنس نر وبرای دختر از جنس ماده باشد.

,

کارشناس مسائل دینی گفت: چنانچه پدر توانایی مالی برای عقیقه کردن را نداشت تا بلوغ فرزند فرصت دارد که این عمل مستحب را انجام دهد وچنانچه عقیقه تا زمان بلوغ فرزند توسط پدر انجام نشد خود فرزند می تواند پس از بلوغ برای خودش عقیقه کند.

,

وی در خصوص آداب و شرایط " عقیقه" گفت: مکروه است پدر و مادر وکسانی که تحت تکفل آنها هستند از گوشت عقیقه بخورند ؛همچنین بهتر است استخوان های قربانی شکسته نشود وپس از ذبح ،گوشت آن با آب ونمک پخته شود نه اینکه به صورت خام تقسیم شود.

,

یحیائی اظهار کرد:  مستحب است حداقل ده نفر از مؤمنین (اگر بیشتر هم باشند بهتر است) برای تناول آن دعوت شوند .

,

وی در خاتمه اظهار کرد: در روایتی آمده است که فردی به نام عمر بن یزید نزد امام صادق علیه السلام آمد وعرضه داشت: من شک دارم که در کودکی پدرم برایم عقیقه کرده است یا نه .حضرت فرمودند:  خودت برای خودت عقیقه کن عمر بن یزید می گوید:  عقیقه کردم در حالی که من در آن روز پیر بودم.(اصول کافی جلد 6 صفحه ی 25)

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه