اخبار داغ

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی:

روحانیت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارند/اعتیاد حربه دشمن برای ضربه به نظام است

روحانیت در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارند/اعتیاد حربه دشمن برای ضربه به نظام است
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان دینی و روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای روحانیون شهرستان های تفرش، آشتیان و فراهان به صورت متمرکز در فراهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر,

حجت الاسلام داود چمانی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی در این کارگاه با اشاره به نقش روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: فرهنگ سازی و تبلیغ و تبیین معارف دینی و اخلاقی توسط مبلغان دینی و روحانیون در پیشگیری از آسیب های اجتماعی نقش محوری دارد. 

,

وی با اشاره به موقعیت ممتاز اجتماعی روحانیت در جامعه گفت: نقش چشمگیری در پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی دارد و روحانیون نقش هادی و راهنما در رسیدن جامعه به نقطه سلامت و امن را به عهده دارند و پشتیبان معنوی نظام هستند.

,

چمانی اظهار کرد: روحانیون با شیوه خلاقانه و تاثیرگذار در سخنرانی های خود می توانند مفاهیم و پیام های پیشگیری را به خوبی به جامعه هدف انتقال دهند.

,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی گفت: در حال حاضر بیشترین آمار زندانیان مربوط به حوزه مواد مخدر و اعتیاد است. و این موضوع هشداری است برای جامعه دینی ما که باید احساس خطر کرده و هوشمندانه با آن مقابله کنیم.

,

وی گفت: رسالت اصلی روحانیون، ترویج اخلاق و دین، اجرا و احیای آن در بین مردم است تا در قبال آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد و مواد مخدر با هوشیاری اقدام کنند.

,

چمانی بیان کرد: بررسی پرونده های قضایی، مصاحبه های انجام یافته تخصصی با آسیب دیدگان اجتماعی بیانگر آن است که سطح اطلاعات و معلومات دینی و فرهنگی آنان بسیار پایین است.

,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی ادامه داد: باید با برنامه ریزی و مدیریت فرهنگی مسجد، سطح دانش دینی، اجتماعی و مهارت های زندگی نوجوانان و جوانان را ارتقا دهیم. راهکار اساسی در این مورد آموزش، آگاه سازی، کارهای فرهنگی و فرهنگ سازی است.

,

وی افزود: روحانیون، مبلغین، ائمه جماعات مساجد و هیات امنای مساجد نقش مهمی را در آگاه سازی و فرهنگ سازی رفتارهای صحیح اجتماعی در جامعه بر عهده دارند.

,

چمانی بیان کرد: روحانیت با توجه به جایگاهی که دارد، قطعا می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی، به ویژه اعتیاد نقش بسزایی ایفا کند، لذا طلاب برای کاهش و پیشگیری از رشد اعتیاد در جامعه، دوره‌ها و تخصص های لازم را با همکاری نهادهای مربوطه فراگیرند.

,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی تاکید کرد: طلاب و روحانیون باید با ورود به این مسئله، ریشه‌های اعتیاد را شناسایی کرده و در این مسیر با صبر و حوصله به معتادین و کسانی که اعتیاد را ترک کرده‌اند، کمک کنند تا به مسیر اصلی بازگردند.

,

وی با بیان اینکه ترغیب جوانان به مصرف موادمخدر یکی از حربه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام است، افزود: دشمن زمانی که از براندازی نظام ما مأیوس می‌شود، دست به حربه‌های چون ترویج مصرف موادمخدر در بین جوانان می زند.

, وی با بیان اینکه ترغیب جوانان به مصرف موادمخدر یکی از حربه‌های دشمنان برای ضربه‌زدن به نظام است، افزود: دشمن زمانی که از براندازی نظام ما مأیوس می‌شود، دست به حربه‌های چون ترویج مصرف موادمخدر در بین جوانان می زند.,

چمانی با بیان اینکه شکل و سیاق دشمن در مقابله با کشورهای اسلامی متفاوت شده است، بیان کرد: سست کردن بنیان خانواده از اهداف اصلی دشمن است.

, چمانی با بیان اینکه شکل و سیاق دشمن در مقابله با کشورهای اسلامی متفاوت شده است، بیان کرد: سست کردن بنیان خانواده از اهداف اصلی دشمن است.,

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از ترویج مصرف مواد مخدر گرفتن ایمان و در نتیجه از هم پاشیده شدن خانواده است.

, معاون فرهنگی سازمان تبلیغات استان مرکزی خاطرنشان کرد: هدف دشمن از ترویج مصرف مواد مخدر گرفتن ایمان و در نتیجه از هم پاشیده شدن خانواده است.,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه