اخبار داغ

پروژه ساخت سد کارون۲ معلق است/ ۱۶هزار بیکار در شهرستان ایذه داریم

پروژه ساخت سد کارون۲ معلق است/ ۱۶هزار بیکار در شهرستان ایذه داریم
نوروزی گفت: عملیاتی نشان دادن سد کارون دو یک اشتباه از سوی برخی مسئولین شهرستان بود، پروژه ی کارون دو معلق رها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛اکبر نوروزی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایذه در گفتگو با عصرایذه با بیان اینکه رسانه‌ای کردن عقد قرارداد ساخت سد کارون۲ از سوی مسئولان وقت کار اشتباهی بود، اظهار کرد: یک شرکت کره‌ای قرار بود از مکان سد کارون ۲ بازدید میدانی انجام دهد که بعد از آن متاسفانه مسئولین آن شرکت تا به امروز تمایلی برای ادامه‌ی کار نشان ندادند با وجود اینکه منطقه ی ما آمادگی را دارند اما مسأله این است که پیدا کردن سرمایه گزار مشمول یک زمان نامشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرایذه ,

وی ادامه داد: حقیقتا نمیدانم در بخش کلان چه اتفاقی افتاد که شرکت مورد نظر کنار کشید، اما متاسفانه مسئولین این قرارداد را آماده دانستند و عجولانه آن پروژه را حتمی و رسانه ای کردند که همین امر باعث امیدواری بسیاری از بیکاران جویای کار و تلاش برای ثبت نام در اداره ی کارو تعاون و بخش کاریابی شد.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایذه افزود: این در حالی بود که پیمانکاران مورد نظر کره ای هنوز حتی به تفاهم اولیه برای این پروژه نرسیده بودند و در واقع  وضعیت کارون ۲ در هاله ای از ابهام رها شده بود.

,

نوروزی ضمن ابراز تاسف از وضعیت اشتغال این روزهای شهرستان ایذه، اظهار داشت: نزدیک به ۱۶ هزار بیکار طبق آخرین آمار در این شهرستان وجود دارد که می شود گفت بالای ۶۰ درصد بیکار تحصیل کرده داریم اما متاسفانه پروژه و صنعتی هم در این شهرستان آماده و در دست کار نداریم.

,

وی درخصوص توقع مردم از  اداره کار برای رفع مشکل این تعداد بیکار تصریح کرد: تصور اشتباهی که بین مردم و مجموعه بیکار جامعه وجود دارد این است که فکر می‌کنند اداره کار مسئول ایجاد شغل برای این قشر از جامعه است، اما بهتر است همه بدانند که  اداره ی کار مسئول اجرای  قوانین کار است نه ایجاد اشتغال، البته در  بخش تعاون افراد متقاضی شرکت‌های تعاونی را برای ایجاد کارآفرینی حمایت می‌کنیم.

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایذه در همین راستا با عنوان کردن برنامه های اشتغال زایی در بخش تعاون به طرح کاج (طرح کارورزی فارغ التحصیلات دانشگاه) اشاره کرد و افزود: این طرح برای فارغ التحصیلات دانشگاهی است که طبق این برنامه مشمولین واحد کارورزی می‌توانند با ثبت نام در سایت karvarzi.mcls.gov.ir از حقوق و مزایای پایه کارمندی  بهرمند شوند.

,

اکبر نوروزی افزود: برای اطلاع جزییات ثبت نام ،علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت اداره کار یا مراجعه حضوری به اداره کار  جویای شرایط و ثبت نام شوند.

,

وی در ادامه به تفاهم نامه همکاری با بسیج سازندگی در قالب ایجاد شرکت‌های تعاونی با محوریت ایجاد تولید اشتغال و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: این طرح باعث می‌شود مشمولین از اعتبارات بخش بسیج و تسهیلات تعاونی استفاده کنند ،در واقع هدف اصلی از این کمک، تولید کننده کردن روستاها ست چرا که چند سالی است متاسفانه روستاهای ما بیشتر مصرف کننده شدند تا تولید کننده!

,

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایذه در ادامه درباره خبر جدید در راستای پروژه و اشتغال جوانان گفت: تنها پروژه ی در دست کار پروژه تونل اژگیل است که متاسفانه آنهم بانیان مربوطه به جذب نیروهای بیکار از اداره کار اقدام نکردند.

,

نوروزی در پایان به تعداد بسیار زیاد کارگران ایذه ای مشغول در عسلویه که مشکلات بیمه و دریافت حقوق را داشتند ،اشاره کرد و درباره رسیدگی به شکایات آنها اظهار داشت: اداره ی کار هر منطقه مسئول رسیدگی به کارگران همان منطقه  است و برای چنین کارگرانی ما نمی‌توانیم کاری کنیم آنها عملا باید به اداره ی کار عسلویه مراجعه کنند.

,

وی در پایان اضافه کرد: البته برای بیمه بیکاری بعد از یک ماه این اقشار می‌توانند پرونده خود را ایذه انتقال دهند تا از این از طریق پیگیر باشند.

,

 

,

انتهای پیام/*

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه