اخبار داغ

نابودی میراث هزاران ساله در اندیمشک/ دیگران کاشتند ما سوزاندیم، ما سوزاندیم آیندگان…!

نابودی میراث هزاران ساله در اندیمشک/ دیگران کاشتند ما سوزاندیم، ما سوزاندیم آیندگان…!
بخش عمده ای از جنگل های بخش الوار اندیمشک از ابتدای سال تاکنون در حریق های عمدی و غیر عمدی سوخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اندیمشک جوان :روند رو به رشد آتش سوزی در جنگل های کشور بخصوص بخش الوار یک موضوع را به ما گوشزد می کند که در سالهای نه چندان دور اثری از میراث هزاران ساله اندیمشک باقی نماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اندیمشک جوان ,

آتش سوزی در منطقه جنگل ها و مراتع “صحرا چک” و کوه “لوک” اندیمشک  با کمک اقشار مردم و نهاد های مختلف مهار شد.

,

اما به نظر نمی رسد که این قطار سریع السیر آتش سوزی که در حال حرکت است قصد توقف داشته باشد، و با گذر زمان علاوه بر سرعت گرفتن ویرانی های عظیمی را هم بر جای می گذارد.

,

فرماندار اندیمشک با بیان این که در طول روزهای اخیر آتش سوزی جنگل‌های الوار گرمسیری سبب خسارت بر پوشش گیاهی و طبیعی منطقه شده است.

,

پیمان جهانگیری گفت:  با تلاش بی وقفه نیروهای مردمی دوستدار محیط زیست، اهالی منطقه، نیروهای منابع طبیعی و هلال احمر، ارتش و سپاه و اعزام بالگرد آبپاش از عصر امروز به منطقه بالاخره ساعتی پیش این حریق اطفا شد.

,

فرماندار شهرستان اندیمشک عنوان کرد: میزان خسارت وارد شده به جنگل‌های الوار گرمسیری در آتش سوزی روزهای اخیر کارشناسی نشده است و پس از مهار آتش سوزی،  میزان خسارت، اعلام می‌شود.

,

وی گفت: هم زمان با آغاز آتش سوزی در جنگل‌های الوار گرمسیری تمام بخش‌های اجرایی و خدماتی شهرستان برای کنترل و مهار آتش سوزی، وارد عمل شده‌اند و با بسیج تمام خدمات، تمهیدات مورد نیاز  برای جلوگیری از خسارت‌های به عمل آمده  به  محیط  زیست منطقه، اندیشیده شده است.

,

فرماندار اندیمشک با اشاره به ضرورت‌های حفاظت از محیط زیست وپوشش‌های گیاهی منطقه، بیان کرد: علت آتش سوزی‌های اخیر جنگل‌های الوار گرمسیری عوامل انسانی بوده و با متخلفان طبق قانون، برخورد می‌شود.

,

وی گفت: آتش سوزی تا کنون به پوشش‌های گیاهی و کوهستانی چوویمی، دشت لاله،منگره بخش الوار گرمسیری و مناطق اطراف آن در شمال شهرستان اندیمشک و استان خوزستان، خسارت زده است.

,

یکی از اهالی محل می گوید: تنها وسیله ما برای خاموش کردن آتش بیل است، ابتدا سعی می‌کنیم درخت‌های اطراف محل آتش‌سوزی را برای جلوگیری از گسترش حریق قطع کنیم و بعد با بیل بر روی آتش خاک می‌ریزیم.

,

وی می گوید: از ابتدای سال تا کنون چندین و چند بار است که آتشسوزی های عمدی به جان جنگل های این مناطق افتاده و بخش عظیمی ازآنها را از بینر برده است.

,

دست خالی اما تلاش شبانه روزی مسئولین و مردم اندیمشک آتشی که به جان جنگلهای این منطقه افتاده بود را خاموش کرد، اما به نظر نمی رسد که این آرامش ادامه داشته باشد.

,

به نظر می رسد با وجود آتش سوزی های فراوانی که در این سالها رخ داده هیچ تاثیری در فرهنگ مردم منطقه نداشته و بازهم شاهدیم با کوچکترین نزاعی درختان بی گناه در آتش سوزانده می شوند.

,

متأسفانه بروز آتش‌سوزی‌های متوالی در اندیمشک طی ماه‌های اخیر در جنگل‌ها واقعیتی تلخ است که منابع طبیعی استان را نشانه رفته و هرروز نیز بر گستره آن افزوده می‌شود.

,

۰۴ ۰۵ ۰۶ ۰۷ ۰۸ ۰۹ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۸

, ۰۴, ۰۵, ۰۶, ۰۷, ۰۸, ۰۹, ۱۲, ۱۳, ۱۴, ۱۸]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه