اخبار داغ

شبکه های اجتماعی گاهی اسباب دین زدایی می‌شوند

شبکه های اجتماعی گاهی اسباب دین زدایی می‌شوند
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق استان تهران گفت: در بحث سیاسی تقوا مدنظر باشد؛ چه کسی به حق نزدیک‌تر است؟ برخی در سال 88 باختند چون تشخیص ندادند چه کسی برحق‌تر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سراج، در گفت‌وگو با پایگاه خبری دیمه نیوز در خصوص ابعاد و انواع تقوا، اظهار داشت: گاهی این تقوا فردی است؛ تقوا در شبکه‌های اجتماعی که یکی از آسیب‌های جدی است؛ اگر در این فضا تقوا همراه ما نباشد جزو لشگر ابلیس خواهیم شد؛ شبکه‌های اجتماعی باعث شده برخی ببازند و دین خود را از دست دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, حجت‌الاسلام والمسلمین سراج، در گفت‌وگو با , پایگاه خبری دیمه نیوز,  در خصوص ابعاد و انواع تقوا، اظهار داشت: گاهی این تقوا فردی است؛ تقوا در شبکه‌های اجتماعی که یکی از آسیب‌های جدی است؛ اگر در این فضا تقوا همراه ما نباشد جزو لشگر ابلیس خواهیم شد؛ شبکه‌های اجتماعی باعث شده برخی ببازند و دین خود را از دست دهند.,

وی افزود: تقوای فردی اعم از تقوای چشم، گوش، زبان، دست و پا داریم؛ تقوای دامن که عفت جنسی است؛ یک بعد هم تقوای اجتماعی است همانند تقوا در رعایت حقوق مردم و حق‌الناس است؛ در بحث سیاسی تقوا مدنظر باشد؛ چه کسی به حق نزدیک‌تر است؟ برخی در سال 88 باختند چون تشخیص ندادند چه کسی برحق‌تر است.

,

سراج با تاکید بر فرمایش رهبری مبنی بر آتش به اختیار بودن افسران جنگ نرم، اذعان داشت: اگر بخواهیم در شبکه‌های اجتماعی آسیب نبینیم به عاقبت کار خود، هم از جهت دنیایی و هم از جهت آخرتی، فکر کنیم؛ گاهی در این فضای مجازی فقط خود گناه می‌کنم و گاهی 100 نفر دیگر را با فرستادن عکسی در گناه خود شریک می‌کنم.

,

وی تاکید داشت: نکند جزو مقصرین طولانی شدن ظهور امام زمان (عج) باشیم؛ آنجا که باید بیشتر چشم‌ها را حفظ کرد فضای مجازی است و خدا می‌داند اینها دین ما را از ما می‌گیرد؛ شب زنده‌داری‌های قدر ما را نابود می‌کند؛ فرد باتقوا از موارد شبهه پرهیز می‌کند؛ مایه شرمندگی اهل بیت (ع) نباشیم.

,

مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی شرق استان تهران با تاکید بر این که ارتباط با نامحرم یکی از مواردی است که شیطان در آن حضور دارد، اظهار کرد: الان خلوت‌های نامحرم و زن و مرد در فضای مجازی شده است؛ این میزان روابط نامشروعی که شاهد هستیم و زندگی‌هایی که بابت این مسائل از بین می‌رود، از فضای مجازی نشات می‌گیرد؛ باید بدانیم گفت‌وگوهایی که ردوبدل می‌شود هدایتی است یا شوخی‌هایی است که در ادامه خواهیم باخت؟

,

وی اذعان کرد: در نشر مطالب و شایعات دقت کنیم؛ گاهی این شایعات آبروی یک فرد است و در قیامت باید پاسخ دهیم؛ به دروغ به ما گفتند عصر ارتباطات است در حالی که عصر قطع ارتباطات است؛ ساعت‌ها در فضای مجازی وقت می‌گذرانیم و وقتی برای خانواده و اطرافیان نداریم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه